TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kim
4-10-2014
|
28-11-2012 20:54:48
Op deze site heb je een planning. Kan je die niet gebruiken? x
|
|
Joke
25-5-2013
|
28-11-2012 21:03:16
Dag Kylie,
Beste is dat je eerst kijkt wat voor feest je wil en hoe je het wil. Groot feest, klein feest, receptie + avondfeest, werken met traiteur, barbecue, het aantal gasten... Dan zou ik uitkijken naar de feestzaal. (bij sommige feestzalen moet je er echt wel vroeg bij zijn) Daarna hebben wij gekeken voor de fotograaf, dj, ceremoniemeester en het vervoer. Ik vond dit de belangrijkste punten. Een jaar voor de trouwdatum heb ik ook contact genomen met de kerk om de datum vast te leggen. Ik heb eigenlijk een map" huwelijk" aangemaakt met daaronder allemaal submappen, kleed, kostuum bruid, ringen, uitnodigingen, muziek, decoratie, thema's voor op het feest, vervoer,.... En dan systematisch beginnen kijken voor alles en afspraken maken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar geloof me eens je eraan begint gaat het allemaal vanzelf en als je even raad nodig hebt kan je altijd op het forum vragen he, ik heb hier zelf ook al enorm veel ideeen opgedaan!!
Veel succes in ieder geval!!
Joke
|
|
Marieke
18-5-2013
|
28-11-2012 21:10:47
Ik heb een extreem gestructureerde vent, dat is mijn geluk want zelf ben ik echt heel chaotisch in mijn hoofd :) Hij heeft onmiddellijk een excel aangemaakt aan de hand van verschillende lijsten die ik op internet had gevonden. Budget vooropgesteld. Een aparte lijst voor de zalen waaruit we twijfelden zodat we prijzen rustig konden berekenen en vergelijken. In onze excel staat alles met de tijd waarop het moet gebeurd zijn en een kolom wie wat doet. zo kunnen we rustig afvinken. Ook hebben we een kolom met een vooropgestelde prijs en dan eentje met de werkelijke prijs. Zo blijven we dat in de gaten houden (want details kunnen de boel heel erg doen oplopen) Zo een lijst geeft wel veel rust. Helaas ben ik geen excel held dus was mijn man zo geen excel krak geweest ik had een map aangelegd. Ik zag twee weken terug een plannerboek in de Fnac dat er heeeeel deftig (en supermooi) uitzag. Zoek een systeem dat voor jou het beste werkt en geef jezelf een week of twee om alles rustig aan te vullen en op punt te zetten. Eens die op punt staat wordt dat echt je leidraad. (en een rustpunt) Héél veel succes.
|
|
debora
18-7-2014
|
28-11-2012 21:18:19
euhm, das helemaal nie te vroeg ze! Wij trouwen drie maanden na jullie en heb al veel gedaan hoor!! ben ook wa pietje precies Ik heb gewoon alles opgeschreven waar ik aan dacht, en doe ik ook nu nog regelmatig...En dan begin ik te zien wat ik al zou kunnen doen, en da noteer ik dan weer op een apart blad... Maar zou als eerste inderdaad nadenken over wat voor feest jullie willen, heel belangrijk! En als eerste een zaal hebben, en dan kan je daarop verder bouwen Succes en veel plezier ermee x
|
|
kylie
28-9-2013
|
28-11-2012 21:46:40
Alvast bedank voor jullie tips! Vorige zondag al een zaal gaan bekijken en morgen nog 2 dus dat zit wel snor :) Maar hier lees ik zoveel dat er veel te veel ideee in mijn hoofd spoken. Nuja best da mijn ventje mij met beide voetjes op de grond houd..
|
|
sofie
15-8-2023
|
28-11-2012 21:48:05
helaba
1) ik zou zeggen maak voor uzelf eerst is een lijstje wie je zou uitnodigen op jullie feest (zo uitgebreid mogelijk, nadien schrappen is nog altijd mogelijk, jaja hebben wij ook gedaan ;-) ) zo hebben jullie toch al een beeld hoe groot jullie zaal moet zijn ==> als je 150 pers op je lijst hebt staan moet je uwe tijd ni verprutsen aan zalen te bezichtigen waar er maar 80 persoenen in kunnen ;-)
2) wat voor een feest willen jullie??? uitgebreid menu, ne bbq, receptie, enkel dessertenbuffet, frietjes, een combinatie (bij ons was dat bv diner met suite, receptie met huisaperitief en fruitsap, heel uitgebreid dessertenbuffet met zoet en hartig dessert + frikandellen met kriekjes, om middernacht frietjes) ==> nemen jullie catering vd zaal of aparte traiteur???
3) budget?
4) maak een "wensenlijstje" waaraan de zaal moet voldoen (of toch zo goed mogelijk) bij ons wat dat bv: voldoende parking, een tuintje, ...
5) zoek een zaal!!!! kijken en vergelijken is hier de boodschap! (drankenforfaits,...) wanneer je een zaal naar jullie wensen gevonden hebt leg je je datum vast!!!!!!
6) je datum ligt vast, hoera! zoek nu een fotograaf en dj (eventueel traiteur indien je deze niet van de zaal kan nemen), ga ook al eens langs bij t gemeentehuis om je datum vast te leggen (indien dit kan), indien je voor de kerk wil trouwen neem ke contact om met de parochie, indien je een vrijzinnige viering wil met een vrijzinnige organisatie
7) ga idd al eens rondsnuffelen voor een jurk want deze moet ten minste 9 maanden voor de grote dag besteld zijn!
hier ben je al wel ff me zoet normaal ;-) volg zeker ook de structuur die je kan vinden op deze site en stel regelmatig een vraag via t forum, komt zeker goed! en GENIETEN, GENIETEN, GENIETEN!
|
|
Martine
14-6-2014
|
29-11-2012 0:56:59
Hier zijn we begonnen met een lang lijstje van wie we er allemaal bij willen hebben op 't feest. We kwamen uit op meer dan 200 man. Zalen waar maar 100 man binnen kan, moet ik dus al niet gaan bekijken.
Ons feesttype is de afgelopen 3 weken al eindeloos over gepalaverd (ook vooral vanwege het grote aantal genodigden). Maar het wordt alleszins niet te stijf.
Daarnaast ben ik dus al wel wat aan 't rondkijken geweest welke zalen hier in de buurt zitten.
Wij beginnen echt wel eerst met een zaal ... 't Gemeentehuis kan je toch maar een half jaar op voorhand ten vroegste regelen.
Qua kleding, da's hier nog veraf ... Voor ons hoeft het niet traditioneel (ik moet geen trouwkleed, vriendje hoeft niet persé een kostuum), dus het kan goed zijn dat ik pas 3 maand vooraf ga shoppen.
Wil je de kerk erbij, dan is dat natuurlijk ook extra werk ... Pastoor zoeken, mis voorbereiden, ... Bij ons wordt het alleen het stadhuis.
Over "kleinere dingen" zoals vervoer, fotograaf, ringen, ... is hier ook al gepraat maar we hebben beiden iets van "dat kunnen we volgend jaar ook nog regelen".
Ik ben hier wel duidelijk de meest praktische van ons twee. Of om het met vriendje zijn woorden te zeggen "Ik heb jou ten huwelijk gevraagd, nu mag jij de veroorzaakte chaos oplossen - lees organiseren" ;).
|
|
sofie
15-8-2023
|
29-11-2012 13:23:15
fotograag en dj zou ik toch tijdig regelen hoor zeker al je een goede en betaalbare wil ;-)
bij ons kon je t gemeentehuis toch langer vooraf vastleggen, we moesten +/- 6 maand vooraf nog is terug komen voor de ondertrouw
|
|
Silke
4-5-2013
|
29-11-2012 19:55:29
Dat is zeker niet te vroeg hoor. Het belangrijkste is denk ik om eerst een feestzaal te kiezen. Daarvoor moet je eerst nadenken wat voor feest jullie juist willen en welke mensen jullie willen uitnodigen. Nadien zou ik ook al de kerk en eventueel gemeentehuis vastleggen. Ik zou eventueel al eens nadenken over het feit dat jullie eventueel met een thema of een bepaald kleur willen werken en dan kan je alles stap voor stap verder voorbereiden. Veel succes en plezier nog met de voorbereidingen!! Geniet van elk moment!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|