Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat nu

29-11-2012 0:39:17
Ons huwelijksfeest ligt vast , de zaal ligt vast , uitnodigingen zijn de deur uit ...nu blijkt dat ik zwanger ben en uitgerekend ben op exact dezelfde datum als het feest !!!!
HELP !!!!

melissa
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1765

tina
13-2-2014
 Meld misbruik29-11-2012 0:48:38

oeiiiii,maar proficiat alvast!!!!!!!!!ik zou het proberen te vervroegen hoor,dit moet denk ik wel kunnen met dit probleem dat jullie hebben nu,op zich het mooiste probleem dat je kan hebben,maar stel je maar is voor dat je enkele dagen van de stress vroeger bevalt of op de dag zelf...heb je NU je uitnodigingen al verstuurd?????

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik29-11-2012 1:02:02

Hoi Melissa, alvast proficiat!! In elk geval, de datum houden zoals hij nu is zal niet haalbaar zijn. Eens samen goed bespreken wat jullie willen en wat het belangrijkste is, en dan beslissen of je dan wil trouwen tijdens je zwangerschap of erna. En ik zou gewoon een leuke foto of zo maken met iets in de aard van 'Wegens een onverwacht geschenk dat zal arriveren rond 20 juli, hebben wij besloten ons huwelijksfeest te vervroegen naar/uit te stellen tot...' Zo weet meteen iedereen dat jullie een kindje verwachten en weten ze de nieuwe datum. Je kunt ook gewoon beslissen om de trouw op zijn geheel eventjes in de koelkast te plaatsen. Vergeet gewoon niet dat een zwangerschap onvoorspelbaar is; veel keer gaat het goed, maar als je niet bij de gelukkigen bent en aan je 6 maand een feest hebt terwijl je ziek bent of gelijk wat, is dat niet meteen het ideale huwelijk. Ik denk dat je hier op het forum verhalen van beide strekking zal vinden :-). Doe vooral wat je hart je ingeeft; ons zoontje is geboren op 21 juli 2008 en is fier als een gieter dat hij de ringen mag dragen. Wat je ook kiest, alles heeft zijn charme, het is maar wat je zelf belangrijk vindt en wil... Succes met de zwangerschap en laat weten wat jullie beslist hebben!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik29-11-2012 8:33:56

Ik zou het ook verlaten of extreem vervroegen

Wat Marlies zegt vind ik het beste idee.
Een mooie kaart maken met het goede nieuws (als je dat nu al wil zeggen, anders wachten tot je zeker drie maand ver bent) en hem uitstellen tot dat kleine prutske een klein beetje ouder is.
Maar los hiervan: superfijn! en heeeeel dikke proficiat.
Boodschap is: geen stress. En kijken wat je kan doen om de trouw naar een latere datum te verplaatsen.

Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik29-11-2012 8:40:44

Melissa heb je nu al je uitnodigingen opgestuurd?
Is dit niet wat vroeg?
Ik denk dat de enige optie het feest verzetten is :)
Je krijg er een mirakeltje voor in de plaats!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik29-11-2012 9:05:55

eerst en vooral proficiat! ik denk dat je best je huwelijk uitstelt, een zwangerschap is moeilijk te voorspellen... je kan je tot het einde super voelen, maar je kan net zo goed zoals ik nu moeten platliggen en dat zou jammer zijn voor je huwelijk...

en een zwangerschap vraagt heel veel energie, ik denk niet dat ik het zou zien zitten om deze allebei te combineren, want een trouw brengt ook wat stress mee en als je 1 ding moet vermijden, is het wel stress.

geniet nu maar eerst van dat kleintje in je buik!

veel succes

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik29-11-2012 9:27:20

Melissa,

Alvast een super dikke proficiat met je zwangerschap.
Mijn voorstel is ook van de trouw uit te stellen. Want een zwangerschap is echt niet te voorspellen. Bij mij waren ze alle 2 anders. Bij de ene 3 maanden plat moete liggen en bij de 2de inmens ziek geweest. En nu zijn de kindjes bruidskindjes en denk dat dat de mooiste foto's kunnen worden. Met u eigen vlees en bloed u huwelijksfoto's nemen. Ik zou de trouw uitstellen tot jullie kleine wonder groot genoeg is. Je hebt nu waarschijnlijk al veel geregeld en in orde gebracht. Dat wil zeggen dat je dan waarschijnlijk veel minder werk hebt.
Je moet kunnen genieten van je voorbereiding van je trouw. Maar zo moet je zeker en vast van je zwangerschap kunnen genieten. Ze zeggen dat de trouw de mooiste dag van je leven is. Maar een geboorte is echt super mooi en heb al gehoord dat het toch nog een veel mooiere dag is dan de trouw. Dus gewoon geniet van je zwangerschap en stel de trouw uit. Dat je van alle 2 met volle teugen kunt genieten.

Groetjes Caroline

tima
8-9-2012
 Meld misbruik29-11-2012 10:15:16

ik zou ook uitstellen . natuurlijk snap ik dat het ook het kosten plaatje is die wringt (zou ik ook hebben ) er zijn immers al veel voorschotten betaalt en sommige dingen moet je zelfs tot 75% volledig betalen .
Maar voor je begint te panikeren neem je papieren bij de hand lees van alles dat je hebt vast gelegd de voorwaarden en dan neem de telefoon (geen mail krijg je minder van gedaan ) of nog beter ga langs als dat kan .
leg alles uit en kom samen aan een bevredigende oplossing vb voor de feestzaal kun je miss je voorschot terug krijgen als je iem anders voor de zaal vind of nu al een andere datum vastlegd en zij dan het voorschot zo behouden . ik vind in on situaties persoonlijk contact beter ok tis niet leuk maar ik vind dat ze het dan moeilijker hebben om nee te zeggen of zo hard zakelijk te antwoorden gelijk in een mail .
probeer zo snel mogelijk samen te bedenken wat jullie gaan doen vervroegen of uitstellen en dan werk van maken zodat jullie in alle rust van de zwangerschap genieten
nog eens proficiat

tima
8-9-2012
 Meld misbruik29-11-2012 10:16:47

was juist aant bedenken jammer dat je de bevalling zelf niet in de hand hebt want als het te vroeg zou komen je kindje kon je in je feestzaal je babyborrel geven

mona
27-7-2013
 Meld misbruik29-11-2012 10:21:37

Je uitnodigingen zijn al de deur uit? Acht maanden op voorhand? Is dat niet wat vroeg?

Ik zou het ook uitstellen naar latere datum dan. Dan ben je je voorschot toch niet kwijt, en idd je weet nooit hoe je zwangerschap loopt. (Het is nu ook nog heel pril dan, als we even rekenen...)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik29-11-2012 19:59:24

Proficiat! :) Ik zou eerder opteren om de trouw een beetje uit te stellen. Je weet ook niet hoe je je gaat voelen tijdens je zwangerschap. Het kan zijn dat je misschien veel moet rusten en dan kan je er ook minder van genieten als je bv. niets kan drinken op jullie trouwfeest + dan kan kan die kleine spruit ;) er ook bij zijn wat op zich ook wel heel tof is.

melissa
20-7-2013
 Meld misbruik29-11-2012 20:06:07

ja de uitnodigingen zijn al verstuurd ja is vroeg maar is verlof periode ... de zaal ligt vast en 9/10 beval ik 14 dagen te vroeg want ik heb een cerclage dus als die verwijdert wordt beval ik ter plekke ... ik moet idd plat liggen ... is men 3e ... morgen gyneacoloog ga daar eens bespreken en dan beslissen denk ik ... of ben ik nu heeeeel egoistisch ??? pffffff dolgelukkig maar amai .... :-)

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik30-11-2012 11:41:45

Ik zou de trouw uitstellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...