TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sofie
15-8-2023
|
30-11-2012 19:47:58
eummmm vraagske vd firma... waarom "kiest" kiest u schoonmama wanneer de mis is??? is t ni jullie dag???
persoonlijk zou ik zelf nooit de eerste optie verkiezen -u kleed is al helamaal vies van t foto's trekken voor ge aan uwe dag begint! (want meestal is da tusse t groen) me wa pech is t nog gescheurd,... en lap dan sta je daar :s (mijn tulle was wat gescheurd en mijn schoentjes waren ietjes groen)
optie 2 gaan jullie s middags zelf ook mee eten want dan lijkt mij een half uurtje echt wel bijzonder krap!Je kan dit bv oplossen door zelf niet mee te gaan eten maar al direct te vertrekken en een pic-nick mand mee te nemen (vergeet de fotograaf niet!)
je moet altijd extra tijd rekenen voor de vervoerstijd van punt a naar b mensen die jullie komen feliciteren aan de kerk (en t gemeentehuis)
zelfde opmerking voor de receptie, mensen blijven altijd "hangen" maw je moet zowiso (of je nu voor optie 1 of 2 gaat) "rustpauzes" inlassen voor jezelf op die manier vang je de momenten op waar dingen uitlopen (mensen die je komen feliciteren, eten dat langer uitloopt, de receptie dat wat langer duurt,...
hoe het met de versiering op te lossen vraag je best aan de pastoor van de kerk
mensen kunnen zich echt wel bezich houden normaal hoor, er is in de buurt wel ergens een café, bistro of ze gaan over huis, daar moeten jullie je echt ni te druk over maken op jullie dag ;-)
|
|
candy
20-7-2013
|
30-11-2012 20:51:39
wanneer trouwen jullie dan voor de wet?
|
|
Silke
4-5-2013
|
30-11-2012 21:20:03
Ik zou ook voor optie 2 gaan. Wij maken onze foto's ook in de namiddag omdat ik wil dat mijn kleed nog proper is als ik in de kerk kom.. Het is jullie dag, jullie beslissen. Ik vind ook wel dat je best smiddags samen met de suite eet. Ik begrijp de gedacht van jullie ouders niet goed. ;)
|
|
Jan
14-8-2014
|
30-11-2012 23:41:18
|
|
Bruidje2013
25-5-2013
|
1-12-2012 8:06:01
In onze kerk kan je niet trouwen in de voormiddag. De pastoor laat dit vrij voor het geval er begrafenissen zijn. Heb je al gecheckt of dit wel lukt bij jullie?
Apart gaan eten vind ik echt stom. Waarom dit voorstel? Kunnen ze niet met elkaar overweg?
Verder: Het is jullie trouw!
|
|
Kim
31-5-2014
|
1-12-2012 8:57:29
Bedankt voor de tips allemaal. Candy, in onze gemeente kan je niet trouwen voor de wet in het weekend, dus is onze burgerlijke trouw de dag voor onze kerkelijke. Het komt hier misschien over alsof mijn schoonouders moeilijke mensen zijn, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Ze zitten met het idee dat het beter is in de namiddag te trouwen voor verschillende redenen (suite komt pas in namiddag samen, dus dag is minder lang (voor henzelf, maar ook voor grootouders), je hebt tijd genoeg om kerk te gaan versieren, je moet je 's ochtends niet haasten, ...) Ik volg hen ook wel in sommige argumenten, maar niet allemaal (zoals van dat thuis gaan eten 's middags). Nuja, ze stellen dit alleen maar voor en zeggen 'denk er eens over na, maar jullie doen wat jullie willen'. Ik vind het fijn dat zij meedenken en hun gedacht zeggen, maar het eindoordeel ligt nog altijd bij ons :) Sofie, Ik had er nog niet aan gedacht dat het trouwkleed vuil kon worden bij de fotoshoot. Dat is al een mooi tegenargument :) Jan, dat is een mooie dagindeling. Het idee van de kleine receptie aan de kerk voor de collega's vind ik wel goed. Hoe organiseren jullie dit dan praktisch? Hebben jullie dan ook hapjes ofzo voorzien? Als die eerste receptie wat zou wegvallen, zouden we ineens een zee van tijd hebben. Bruidje2013, wij hebben het nagevraagd bij de pastoor. Het kan in de voormiddag, maar we moeten er wel rekening mee houden dat er een begrafenis voor onze trouw zou kunnen plaatshebben. Ik vind dit ook niet ideaal, maar weet niet hoe we dit probleem kunnen oplossen.
We gaan er nog eens goed over moeten nadenken, maar alvast bedankt om mee te denken. Het is voor mij een opluchting om te weten dat ik hier met mijn vragen terecht kan ;)
|
|
sofie
15-8-2023
|
1-12-2012 10:40:35
als t u wat kan helpen is hier de dagplanning die wij gebruikt hebben, wij hadden wel t gemeentehuis (maar kan je dan vervangen door de kerk)
wij hebben s middags een broodjeslunch met koude groentjes gedaan bij ons in de tuin, wij hadden voor de zekerheid een grote partyttent gezet, moest het regenen, bij ons heeft het vooral goed dienst gedaan tegen de zon . op deze manier kon iedereen ook even op adem komen, de suite kon wat bijbabbelen en wij ons opfrissen voor we op fotoshoot vertrokken
09u45
|
Getuige,
ouders worden verwacht
|
9.45
|
Aankomst
auto
|
9.50
|
Stan wakker maken + aankleden
|
10.00
|
Bart C is aangekomen
|
10.00
|
Bart
vertrekt thuis
|
10u40
|
Start
fotoreportage aan voordeur m.h.v. Els, na reportage vertrek cameraman en
fotograaf gemeentehuis
|
10u50
|
Vertrek Suite naar gemeentehuis
|
11u
|
Burgerlijk
huwelijk gemeentehuis
|
11u30
|
Start fotoreportage gemeentehuis
en plein
|
11u40
|
Lunch
voor suite
|
13.00
|
Vertrek
Foto shoot Bart, Sofie, Els, Bart C
|
|
Stan patatjes + dutje
|
13.15
|
Start fotoshoot “begijnhof”
(indien tijd over “de hutten”)
|
14.45
|
Einde
fotoshoot
|
15.00
|
Rust +
opfrissen
|
15.15
|
Vertrek
bart, Sofie, stan naar zaal voor foto’s
|
15.00
|
Aankomst
dj in zaal
|
15.30
|
Ballonnen
worden naar zaal gebracht
|
15.30
|
Vertrek
feestzaal voor suite
|
16.00
|
Aankomst
zaal
|
16.30
|
Eten met
suite in de zaal
|
|
Stanneke doet dutje
|
17.00
|
Aankomst
dieter
|
17.45
|
Ontvangst
receptie
|
17.45
|
Stan wakker maken, sap + koek
|
18.00
|
Viering (zie draaiboek)
|
zoals je ziet hadden wij op regalmatige tijdstippen "rustpauzes ingebouwd voor onszelf en voor de suite en dit was echt wel nodig voor even op adem te komen maar je weet ook dat de dingen op zo'n dag al eens kunnen uitlopen, op die manier zijn wij eigenlijk niet in de "miserie" gekomen en is alles vlotjes verlopen ;-)
bij ons waren al de grootouders uitgenodigd om in de suite te zitten, maar is er maar 1 koppel geweest omdat de ander dit ni meer kunnen (wel heel jammer). het koppel dat geweest is is even gaan rusten thuis na de broodjesmaaltijd bij ons thuis en is dan tegen 17u gewoon zelf naar de zaal gekomen, ook een oplossing.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
1-12-2012 15:36:06
Wie zijn er allemaal uitgenodigd voor in de kerk? Alleen de suite of ook andere mensen? Als er ook andere mensen uitgenodigd zijn, zou ik zorgen voor een receptie aansluitend op de plechtigheid, zodat de gasten die enkel daarvoor zijn uitgenodigd geen tijd moeten overbruggen. Na die receptie kan je dan je fotoshoot plannen. Vervolgens de 2e receptie met aansluitend waarschijnlijk het avondfeest.
|
|
Jan
14-8-2014
|
1-12-2012 19:06:29
|
|
Kim
31-5-2014
|
1-12-2012 19:42:40
Jan, ik vind dit echt een schitterend idee. We zijn het hier ook aan het overwegen :) Nog een klein vraagje: Hoop je dan dat de genodigden van het avondfeest vanzelf weggaan aan de kerk? Zij denken misschien dat als het buiten aan de kerk te doen is, de receptie ook voor hen is.
Sofie, jullie hadden een mooie dagindeling. Bij ons is het probleem vooral dat we met 2 recepties zitten (jullie hadden er 1, denk ik hé?) Daardoor hadden jullie zowieso meer tijd om pauzes in te lassen. Maar we zullen ons best doen om eraan te denken. Bedankt voor de tip.
Sanne, als we het gaan doen zoals Jan en zijn toekomstige, dan sluit het inderdaad aan bij kerk. Zo moeten de mensen, die alleen op een receptie komen, geen tijd overbruggen. Lijkt me ook handig :)
|
|
Kim
31-5-2014
|
1-12-2012 19:52:21
Jan, nog wat vraagjes :D. Moet je daarvoor toestemming vragen aan de gemeente? Hoeveel tijd tellen jullie ongeveer voor deze receptie? Is een uurtje genoeg?
|
|
Jan
14-8-2014
|
2-12-2012 20:43:24
|
|
Jan
14-8-2014
|
4-12-2012 0:03:38
|
|
Kim
31-5-2014
|
4-12-2012 11:18:12
Hallo Jan, ze zijn jammer genoeg niet meer beschikbaar op onze dag. We gaan op zoek naar een alternatief. Groetjes
|
|
Jan
14-8-2014
|
4-12-2012 12:30:16
|
|
Kim
4-10-2014
|
29-12-2012 12:38:39
Ken je Karolien van Voila se? Misschien is dat een alternatief? Groetjes, Kim
|
|
Brecht
31-12-2015
|
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|