Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling: wat is de beste optie?

30-11-2012 18:32:07
Beste bruidjes,

Mijn schoonouders willen het liefst dat we in de namiddag voor de kerk trouwen en willen dit schema:

1) voormiddag foto's trekken
2) 13h-14h: misviering kerk
3) 16h-18h: eerste receptie
4) 19h: tweede receptie
Hierbij stellen we ons deze vragen:
- Hij komt mij 's morgens bij mijn ouderlijk huis uithalen. Is het niet raar dat heel de suite daar dan is en je dan foto's gaat trekken. Lijkt me ook minder romantisch dan naar de kerk te rijden.
- Mijn schoonouders willen 's middags elk in eigen huis gaan eten. Maar je laat toch heel je suite niet aan hun lot over? Je voorziet dan toch om samen te eten? Of ben ik hier fout in?

Wij verkiezen deze optie:

1) 11h-12h: misviering kerk
2) 13h: samen eten met heel de suite aan onze feestzaal
3) 13h30-15h30: foto's trekken
4) 16h-18h: eerste receptie
5) 19h: tweede receptie
(recepties kunnen eventueel ook beide nog een uurtje later starten)
Belangrijkste bedenking bij deze optie is:
1) Wanneer versier je de kerk als er bijvoorbeeld nog een begrafenis is voor je misviering? Wie doet dit?
2) Is het een probleem voor de gasten die naar de misviering willen komen om zich bezig te houden tot de tweede receptie start?

Dit is nu al maanden een klein discussiepuntje. Daarom wou ik eens aan jullie vragen wat jullie de beste dagindeling vinden?

Dank jullie wel!

Kim
31-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1117

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik30-11-2012 19:47:58

eummmm vraagske vd firma... waarom "kiest" kiest u schoonmama wanneer de mis is??? is t ni jullie dag???

persoonlijk zou ik zelf nooit de eerste optie verkiezen
-u kleed is al helamaal vies van t foto's trekken voor ge aan uwe dag begint! (want meestal is da tusse t groen) me wa pech is t nog gescheurd,... en lap dan sta je daar :s (mijn tulle was wat gescheurd en mijn schoentjes waren ietjes groen)

optie 2
gaan jullie s middags zelf ook mee eten want dan lijkt mij een half uurtje echt wel bijzonder krap!Je kan dit bv oplossen door zelf niet mee te gaan eten maar al direct te vertrekken en een pic-nick mand mee te nemen (vergeet de fotograaf niet!)

je moet altijd extra tijd rekenen voor de vervoerstijd van punt a naar b mensen die jullie komen feliciteren aan de kerk (en t gemeentehuis)

zelfde opmerking voor de receptie, mensen blijven altijd "hangen" maw je moet zowiso (of je nu voor optie 1 of 2 gaat) "rustpauzes" inlassen voor jezelf op die manier vang je de momenten op waar dingen uitlopen (mensen die je komen feliciteren, eten dat langer uitloopt, de receptie dat wat langer duurt,...

hoe het met de versiering op te lossen vraag je best aan de pastoor van de kerk

mensen kunnen zich echt wel bezich houden normaal hoor, er is in de buurt wel ergens een café, bistro of ze gaan over huis, daar moeten jullie je echt ni te druk over maken op jullie dag ;-)

candy
20-7-2013
 Meld misbruik30-11-2012 20:51:39

wanneer trouwen jullie dan voor de wet?

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik30-11-2012 21:20:03

Ik zou ook voor optie 2 gaan. Wij maken onze foto's ook in de namiddag omdat ik wil dat mijn kleed nog proper is als ik in de kerk kom.. Het is jullie dag, jullie beslissen. Ik vind ook wel dat je best smiddags samen met de suite eet. Ik begrijp de gedacht van jullie ouders niet goed. ;)

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik30-11-2012 23:41:18

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik1-12-2012 8:06:01

In onze kerk kan je niet trouwen in de voormiddag. De pastoor laat dit vrij voor het geval er begrafenissen zijn. Heb je al gecheckt of dit wel lukt bij jullie?

Apart gaan eten vind ik echt stom. Waarom dit voorstel? Kunnen ze niet met elkaar overweg?

Verder: Het is jullie trouw!

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik1-12-2012 8:57:29

Bedankt voor de tips allemaal.
Candy, in onze gemeente kan je niet trouwen voor de wet in het weekend, dus is onze burgerlijke trouw de dag voor onze kerkelijke.
Het komt hier misschien over alsof mijn schoonouders moeilijke mensen zijn, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Ze zitten met het idee dat het beter is in de namiddag te trouwen voor verschillende redenen (suite komt pas in namiddag samen, dus dag is minder lang (voor henzelf, maar ook voor grootouders), je hebt tijd genoeg om kerk te gaan versieren, je moet je 's ochtends niet haasten, ...) Ik volg hen ook wel in sommige argumenten, maar niet allemaal (zoals van dat thuis gaan eten 's middags). Nuja, ze stellen dit alleen maar voor en zeggen 'denk er eens over na, maar jullie doen wat jullie willen'. Ik vind het fijn dat zij meedenken en hun gedacht zeggen, maar het eindoordeel ligt nog altijd bij ons :)
Sofie, Ik had er nog niet aan gedacht dat het trouwkleed vuil kon worden bij de fotoshoot. Dat is al een mooi tegenargument :)
Jan, dat is een mooie dagindeling. Het idee van de kleine receptie aan de kerk voor de collega's vind ik wel goed. Hoe organiseren jullie dit dan praktisch? Hebben jullie dan ook hapjes ofzo voorzien? Als die eerste receptie wat zou wegvallen, zouden we ineens een zee van tijd hebben.
Bruidje2013, wij hebben het nagevraagd bij de pastoor. Het kan in de voormiddag, maar we moeten er wel rekening mee houden dat er een begrafenis voor onze trouw zou kunnen plaatshebben. Ik vind dit ook niet ideaal, maar weet niet hoe we dit probleem kunnen oplossen.

We gaan er nog eens goed over moeten nadenken, maar alvast bedankt om mee te denken. Het is voor mij een opluchting om te weten dat ik hier met mijn vragen terecht kan ;)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik1-12-2012 10:40:35

als t u wat kan helpen is hier de dagplanning die wij gebruikt hebben, wij hadden wel t gemeentehuis (maar kan je dan vervangen door de kerk)

wij hebben s middags een broodjeslunch met koude groentjes gedaan bij ons in de tuin, wij hadden voor de zekerheid een grote partyttent gezet, moest het regenen, bij ons heeft het vooral goed dienst gedaan tegen de zon . op deze manier kon iedereen ook even op adem komen, de suite kon wat bijbabbelen en wij ons opfrissen voor we op fotoshoot vertrokken

09u45

Getuige, ouders worden verwacht

9.45

Aankomst auto

9.50

Stan wakker maken + aankleden

10.00

Bart C is aangekomen

10.00

Bart vertrekt thuis

10u40

Start fotoreportage aan voordeur m.h.v. Els, na reportage vertrek cameraman en fotograaf gemeentehuis

10u50

Vertrek Suite naar gemeentehuis

11u

Burgerlijk huwelijk gemeentehuis

11u30

Start fotoreportage gemeentehuis en plein

11u40

Lunch voor suite

13.00

Vertrek Foto shoot Bart, Sofie, Els, Bart C

Stan patatjes + dutje

13.15

Start fotoshoot “begijnhof”

(indien tijd over “de hutten”)

14.45

Einde fotoshoot

15.00

Rust + opfrissen

15.15

Vertrek bart, Sofie, stan naar zaal voor foto’s

15.00

Aankomst dj in zaal

15.30

Ballonnen worden naar zaal gebracht

15.30

Vertrek feestzaal voor suite

16.00

Aankomst zaal

16.30

Eten met suite in de zaal

Stanneke doet dutje

17.00

Aankomst dieter

17.45

Ontvangst receptie

17.45

Stan wakker maken, sap + koek

18.00

Viering (zie draaiboek)

zoals je ziet hadden wij op regalmatige tijdstippen "rustpauzes ingebouwd voor onszelf en voor de suite en dit was echt wel nodig voor even op adem te komen maar je weet ook dat de dingen op zo'n dag al eens kunnen uitlopen, op die manier zijn wij eigenlijk niet in de "miserie" gekomen en is alles vlotjes verlopen ;-)

bij ons waren al de grootouders uitgenodigd om in de suite te zitten, maar is er maar 1 koppel geweest omdat de ander dit ni meer kunnen (wel heel jammer). het koppel dat geweest is is even gaan rusten thuis na de broodjesmaaltijd bij ons thuis en is dan tegen 17u gewoon zelf naar de zaal gekomen, ook een oplossing.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik1-12-2012 15:36:06

Wie zijn er allemaal uitgenodigd voor in de kerk? Alleen de suite of ook andere mensen?
Als er ook andere mensen uitgenodigd zijn, zou ik zorgen voor een receptie aansluitend op de plechtigheid, zodat de gasten die enkel daarvoor zijn uitgenodigd geen tijd moeten overbruggen.
Na die receptie kan je dan je fotoshoot plannen. Vervolgens de 2e receptie met aansluitend waarschijnlijk het avondfeest.

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik1-12-2012 19:06:29

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik1-12-2012 19:42:40

Jan, ik vind dit echt een schitterend idee. We zijn het hier ook aan het overwegen :) Nog een klein vraagje: Hoop je dan dat de genodigden van het avondfeest vanzelf weggaan aan de kerk? Zij denken misschien dat als het buiten aan de kerk te doen is, de receptie ook voor hen is.

Sofie, jullie hadden een mooie dagindeling. Bij ons is het probleem vooral dat we met 2 recepties zitten (jullie hadden er 1, denk ik hé?) Daardoor hadden jullie zowieso meer tijd om pauzes in te lassen. Maar we zullen ons best doen om eraan te denken. Bedankt voor de tip.

Sanne, als we het gaan doen zoals Jan en zijn toekomstige, dan sluit het inderdaad aan bij kerk. Zo moeten de mensen, die alleen op een receptie komen, geen tijd overbruggen. Lijkt me ook handig :)

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik1-12-2012 19:52:21

Jan, nog wat vraagjes :D. Moet je daarvoor toestemming vragen aan de gemeente? Hoeveel tijd tellen jullie ongeveer voor deze receptie? Is een uurtje genoeg?

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik2-12-2012 20:43:24

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik4-12-2012 0:03:38

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik4-12-2012 11:18:12

Hallo Jan, ze zijn jammer genoeg niet meer beschikbaar op onze dag. We gaan op zoek naar een alternatief. Groetjes

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik4-12-2012 12:30:16

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik29-12-2012 12:38:39

Ken je Karolien van Voila se?

Die heeft een super tof caravannetje waar ze heel lekkere hapjes serveert. Je moet maar eens kijken op haar website http://www.voilase.be/Voila_Se/Fotos.html
Misschien is dat een alternatief?
Groetjes,
Kim

Brecht
31-12-2015
 Meld misbruik15-3-2013 20:03:49

www.bubblebus.be bestaat ook, deze hebben wij vastgelegd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...