Nu Online
Momenteel zijn er 631 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twee recepties na elkaar

1-12-2012 13:02:30
Hallo iedereen! Wij geven een ceremonie in de feestzaal en zitten met een probleem voor de receptie. Onze ceremonie zou om 16u zijn tot 17u. Daarna begint de receptie voor degenen die niet op het feest uitgenodigd zijn (+degenen die wel blijven op het avondfeest)Om 18u30 worden dan de feestgasten ontvangen die niet naar de ceremonie kwamen. Nu vond de meneer van de feestzaal dat hij dat nogal verwarrend vond en dat het heel moeilijk zou zijn om de mensen van de eerste receptie weg te krijgen... Maar je kan toch moeilijk een pauze van een half uur inlassen en iedereen wegjagen? We gaan ervan uit dat onze families wel de tact hebben om op tijd de receptie te verlaten.. Wat denken jullie daarvan, vermelden op de uitnodiging dat het tot 18u30 is? Heeft iemand ervaring met 2recepties die in elkaar overlopen? Merci!

Carolien
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1098

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik1-12-2012 13:57:19

Hallo,
Ik zou zeker op de uitnodiging zetten van dat uur tot dat uur. Dan weten ze dat toch al. Desnoods kan je op het einde door de micro iets zeggen in de stijl van bedankt voor de komst, wij gaan nu verder met het avondfeest....

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik1-12-2012 15:24:11

Ik zou inderdaad het einduur van de receptie vermelden voor de gasten die niet mogen blijven. Dat zal nog niet betekenen dat ze uit zichzelf allemaal zullen weggaan, maar zo kunnen ze er toch al rekening mee houden.

Is het dan voor de gasten die pas later toekomen ook echt nog een receptie of eerder een aperitief voor iedereen aan tafel gaat?

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik1-12-2012 16:09:30

Ik heb het ook al gezien ze, receptie van dat uur tot dat uur, anders denk ik ook dat je 'plakkers' zal hebben...

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik1-12-2012 17:15:07

Bij ons raadden ze dat van de feestzaal ook af. Ook om verwarring te vermijden. Maar ook omdat het blijkbaar "not done" is dat de mensen die niet naar het avondfeest komen de gasten van het avondfeest zien toekomen... ?! (om vb jaloezie te vermijden, van "kijk die mag wel naar het avondfeest komen en wij niet"...)
Wij gaan dus wel een pauze houden tussen onze 2 recepties. Ook wel om praktische redenen dat we ons tussendoor nog ff kunnen opfrissen of nog de familiefoto's aan de feestzaal kunnen nemen ofzo. Bij de 2e receptie (= ontvangst avondfeest) gaan we misschien wel alleen een aperitief aanbieden zonder hapjes.

Mieke
10-11-2012
 Meld misbruik1-12-2012 17:45:56

Wij deden ook maar één receptie met een uurvermelding op de uitnodiging (18u-19u30). Daarna (rond 19u45) werden alle mensen aan tafel gevraagd, geen receptiegast die die hint niet begrijpt. En iedereen heeft er ook wel begrip voor dat ze niet iedereen voor het avondfeest kan gevraagd zijn, hoor! Veel mensen vinden het al een eer dat ze gevraagd zijn op je bruiloft, of het nu receptie of avondfeest is.

Anneleen
22-8-2014
 Meld misbruik1-12-2012 19:35:51

wij gaan ook twee recepties geven. we gaan dit oplossen met een begin en eind uur op de uitnodiging. en er zal ook een pauze zijn van een half uur tussen de twee recepties. van de feestzaal hebben ze ons dit zo voorgesteld.

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik1-12-2012 21:30:39

Bij ons gaat het net hetzelfde zijn zoals bij Anneleen, de feestzaal vond dit ook beter zo.

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik2-12-2012 10:10:54

Hey,
Hier ook 2 recepties en zoals bij Anneleen heeft de feestzaal voorgesteld om een pauze van 30min tussen de 2 recepties te stoppen.
Sowieso gaan de meeste niet op het exacte uur vertrekken en hebben we een beetje tijd om dit te overbruggen.
Onze eerste receptie start om 17u tot 18u30 en de avondgasten komen om 19u.
Dit hebben we ook zo vermeld op de uitnodigingen.
Groetjes

Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik2-12-2012 12:24:17

Dank u wel voor alle reacties!!! De avondgasten kriigen ook nog een receptie, dus om 18u30 toekomen en dan een uurtje receptie. Het is misschien beter dan om toch een pauze te houden en een uur te zetten op de uitnodiging, omdat het blijkbaar bij veel van jullie ook zo is! Het voelt nu al veel meer natuurlijk aan. De gasten die de beide recepties doen, die mogen toch blijven he tijden de pauze?

Anneleen
22-8-2014
 Meld misbruik2-12-2012 16:09:17

bij ons zijn het maar een paar mensen die op beide recepties gaan zijn. Uiteraard blijven ze tijdens de pauze. Meestal zijn dit mensen die een hele dag mee gaan op de trouw en zullen deze ook wel een adempauze kunnen gebruiken.

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik2-12-2012 21:20:00

Hey Carolien, dat zeiden ze bij ons ook, precies of dat is zo bizar dat je mensen enkle uitnodigd voor de receptie, andere mensen voor de hele dag... Dat heeft toch iedereen?

Lijkt mij een truuc om extraatjes aan te rekenen... maar ik ben dan ook snel achterdochtig ;-)

Eerst wou de zaal dat dan ook niet en wilden effectief een soort "pause" inlassen onder het motto "da's verwarrend voor diegene die niet mee aan tafel mogen"... Maar ik denk dat mensen dat wel weten - als er staat "utnodiging voor de receptie"... hint hint...

Concreet bij ons, zijn er gasten die enkel uitgenodigd zijn voor de ceremonie en andere de hele dag. 1 receptie van 2 uur voor iedereen. En een kwartiertje voor het eind van de receptie worden de gasten aan tafel geroepen. Wij doen dan nog een laatste ronde bij de overblijvers en nodigen hen vriendelijk uit voor "het laatste glas". En dan gaan wij mee aan tafel.

Is toch niet grof, lijkt mij? En makkelijker qua organisatie :-)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik2-12-2012 21:24:49

Carolien, gaat jouw receptie door in dezelfde "kamer" als waar jullie eten? Dan kan ikwel begrijpen dat de ceremoniemeester even geen raad weet. Maar als het in aparte zalen zijn, dan denk ik dat ze dat toch al moeten hebben meegemaakt - zeker bij koppels die net zoals jou en mij de ceremonie op de "feestlocatie" zelf houden. Voet bij stuk houden meid ;-)

Stéphanie

Meld misbruik3-12-2012 16:58:11

Wij zitten ook met dergelijk probleem. Wat denken jullie hiervan: viering begint om 16u en duurt +/- 45 min. Daarna zouden we graag van 17u tot 18u30 de 1ste receptie doen voor gasten die enkel voor de receptie zijn uitgenodigd en dan van 19u tot 20u de 2de receptie doen voor de gasten van het avondfeest. Lijkt dit wat of is dit geen goed plan van ons?

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik4-12-2012 13:26:47

Maar ik begrijp het toch niet hoor... wat doe je dan met de mensen die voor de viering komen én ook voor het avondeten gepland zijn? Moeten die mensen dan 2uur iets anders gaan doen?

Want ik neem aan dat de mensen die blijven eten de mensen zijn die jullie het nauwst aan het hart liggen, die komen dan toch zeker voor de viering? Lijkt mij dat dàt net de mensen zijn die vertroeteld moeten worden - zonde om die dan 2uur naar huis te sturen toch?

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik4-12-2012 18:27:12

Onze viering gaat door in de kerk in het dorp waar mijn ouders en het grootste deel van de familie woont. Het feest (en receptie) gaan door in de feestzaal op ongeveer 20 min rijden. Het is voor onze families dus niet zo erg om tussen kerk-avondfeest naar huis te gaan. Onze viering is van 14u30-15u30 gepland. Receptie voor kennissen om 16u à 16u30 tot 18u30. Ontvangst van de gasten voor het avondfeest (die dus na de mis nog een drietal uurtjes thuis geweest zijn) is voorlopig gepland om 19u.
De avondfeestgasten die van verder moeten komen gaan tussendoor meestal ergens iets drinken ofzo. Dat is bij ons zo toch de gewoonte in de familie en bij de vrienden.
Tja, makkelijk is het in ieder geval niet om een planning op te stellen!
Zoals jij het zo voorstelt Katia vind ik het ook wel een leuk idee om 1 grote receptie te doen en af te sluiten met een "laatste rondje" voor de mensen die enkel voor de receptie komen.
Nog eens over nadenken!!

Groetjes
Joyce

Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik4-12-2012 19:52:10

Hallo iedereen, nogmaals bedankt om zo goed mee te denken!katia: onze receptie zou normaal buiten zijn, of in de receptiezaal, dat is naast de zaal waar het diner is. Ik zou alleen akkoord gaan met een pauze van een half uur op voorwaarde dat we niemand wandelen moeten sturen, dus, dat er mensen zijn die beide recepties mogen doen. Maar nu denk ik ook dat 1 grote receptie misschien beter georganiseerd gaat zijn, dan is er maar een keer binnenkomen van de gasten en een keer buitengaan van gasten. Maar... Is het verantwoord om avondgasten te laten opdagen om 17u? Is de etiquette niet standaard om 19u ? In mijn familie zal er wel een deel zijn dat dan pas opdaagt om 18u30 of19 u denk ik! In ieder geval wil ik geen mensen wegsturen, want inderdaad, de mensen die het nauwst aan het hart liggen willen we zowel op de ceremonie als op het avondfeest!

Stéphanie

Meld misbruik5-12-2012 6:43:31

We hebben de knoop doorgehakt! Het zal grote receptie worden voor iedereen!
Ben blij dat het beslist is, alweer iets waar ik me geen zorgen voer moet maken.

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik7-12-2012 11:49:58

Ah zo Joyce, ik begrijp het wat beter. Bij ons gebeurt viering, receptie en feest op 1 locatie dat voor iedereen zo'n 45min rijden is van huis (omdat wij familie hebben in Namen Luik en Brussel... inderdaad een challenge om met iedereen rekening te houden... dus het feest gaat door nabij Sint-truiden in het midden van iedereen). Vandaar dat ik een beetje in de war was met het idee mensen terug naar huis te sturen.

Wel Carolien, ik moet teogeven, ik ben niet zo op de hoogte van etiquette :-/ en ik moet toegeven dat ik daar niet over heb nagedacht. Ik denk, als het goed zit in jouw hart, dat de mensen dat zowieso wel OK gaan vinden, niet?

Bij ons is de viering van 15u tot 16u ongeveer. Onze receptie voor iedereen van 16u tot 18u zodat we de tijd hebben om even met iedereen te babbelen. En dus het voorgerechtenbuffet opent tussen 18u30 en19u00. Hiermee hopen we om 21u/21u30 ten laatste het dessertenbuffet te kunnen lanceren en EINDELIJK te mogen dansen!!

Het nadeel is wel dat het drankenforfait hierdoor wat zwaarder doorweegt, omdat we zo vroeg beginnen en die dus al afloopt om 1u. Maar mijn familie kennende - dat zijn zo geen "laatgangers", hoop ik zo dat de meeste toch mee kunnen dansen en genieten :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info