Wel, wij hadden toevallig ook Norbert Bethune...
misschien lagen wij hem niet.
hij was ook niet te spreken over het feit dat wij niet wilden dat hij over die donatie zou beginnen... uiteindelijk betalen wij genoeg en wij vonden dat niet gepast. hij zei: in de kerk gaan ze toch ook rond met manden? wij antwoordden: ja, dat is correct, maar wij trouwen NIET voor de kerk hé, daarom zijn we ook naar jou gekomen. en geld ronselen op een privé dienst vinden wij echt niet kunnen.
De dag voor onze trouw was een ramp. mijn man belt om nog eens te overlopen, meneer bethune had zonder ons medeweten de dienst die hij in gent voor ons deed een half uur opgeschoven, later dus! dus heel onze planning ... planning met feestzaal ... planning wanneer welke gasten zouden toekomen...allemaal in de war.
Ook was hij zodanig kwaad over onze vraag ivm de donaties, dat hij de dienst niet meer wilde doen. Hij heeft zelfs gebeld met de feestzaal (waar onze viering doorgang) om van zijn voeten te maken... Hij heeft ons dan het nummer gegeven van de wedding planner van die andere trouw, wij moesten het maar regelen. Mijn man heeft dan gebeld met die dame en die heeft ons beloofd dat ze hem meteen na de dienst ging buitenzetten
Zoals ik zei, twas erg. de mensen hebben erop gesproken: "heeft diene mens slecht geslapen misschien??"
hij sprak zelfs de naam van 1 van kurts dochters niet goed uit: Soetkin werd Sitcom... tis nu toch niet dat dat zo'n moeilijk uit te spreken naam is hé...
toen mensen een grapje maakten in het publiek (zijn vraag: wat krijg je als je druiven en brood mengt? ja, zegt er iemand: rozijnebrood... waarop iedereen begon te lachen, natuurlijk) daar kon hij ABSOLUUT niet mee lachen...
een gedicht las hij als 1 zin. niemand heeft daar iets van begrepen.
hij knoeide met de muziek
Wij hadden expliciet gezegd dat wij naar hem gingen omdat wij geen Kerkelijke dienst wilden. hij begint onze viering met de zin: DIT IS EEN KERKELIJKE VIERING.
ik had al veel goeds gehoord, maar eerlijk gezegd is het een klein kind.
zo van die dingen van die melding dat t een kerkelijke dienst is, dat mandje voor de zuster toch vermelden, ... hoe kinderachtig is dat nu?
Ook al hadden wij een meningsverschil, dan mag hij dat niet laten blijken op de dag zelf.
en al zeker niet gaan liegen tegen onze gasten tijdens de receptie, ons gaan zwartmaken.
Wij betalen, een beetje professionaliteit is wel welkom...
de afgesproken prijs was 300 euro, komt hij daar bij de laatste bespreking ineens af met nog 100 euro: kilometervergoeding en werk om de boekjes te typen. Ja, zeg dan meteen: tis 400 euro
Ik wens jullie veel succes, en hoop dat hij jullie wel goedgezind is, maar ik wil die man nooit meer zien...