Nu Online
Momenteel zijn er 575 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gezocht: geen traditionele feestzaal

6-12-2012 10:43:18
Dag iedereen!

Wij gaan trouwen in oktober volgend jaar, en we zijn momenteel op zoek naar een geschikte locatie voor het feest. Alhoewel ik op zich niets heb tegen de traditionele feestzalen, of zalen waar quasi alleen maar huwelijken doorgaan, zouden we in eerste plaats graag op zoek gaan naar iets anders, en dit liefst in de regio Leuven. Aangezien mijn familie en vrienden afkomstig zijn van Puurs, zou Mechelen of de regio daar rond ook nog wel oké zijn, maar ik wil liefst niet te ver gaan. Nu heb ik wel ontdekt dat het blijkbaar niet zo makkelijk is iets 'anders' te vinden, vandaar mijn vraag of er iemand tips heeft, of zelf ervaringen heeft. Het maakt op zich niets uit of het met of zonder catering is, een leuke gemeentezaal die er net een tikje anders uitziet mag dus ook!

Alvast heel erg bedankt!

Laura
19-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1584

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik6-12-2012 10:50:01

Hey Laura,
Misschien ook handig dat je erbij zegt voor hoeveel volk je een zaal nodig hebt.

Wij zijn met een kleine groep (40pers. receptie, 50pers. avondfeest, ongeveer, hé). En wij gaan gewoon naar een restaurant. Geen groot restaurant, en die dag is het enkel open voor ons. Wij vonden dat veel gezelliger dan een feestzaal, juist omdat onze groep niet zo groot is.

Groetjes
Katrien

Laura
19-10-2013
 Meld misbruik6-12-2012 10:56:17

Ja dat was ik inderdaad vergeten! We zouden in totaal met een 130 personen zijn. We weten momenteel nog niet echt welke kant we uitwillen qua concept. Als we echt een uitgebreide maaltidj of uitgebreid buffet nemen, zouden we voor 80 personen eten willen, waarna 50 personen voor het dansfeest komen. Een andere optie (en ook ons eerste idee) zou zijn om iedereen meteen uit te nodigen, en dan kleine hapjes/gerechtjes te geven.

Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik6-12-2012 13:44:38

Dag Laura,

Deze zalen spraken ons enorm aan, ook omdat ze net iets anders waren.
Misschien zit er iets tussen:
http://www.zone21.be/
http://www.3hoogleuven.be/
http://www.theloft.be/

Succes ermee!

Davy

Meld misbruik6-12-2012 15:27:53

Beste Laura, Proficiat met de trouwplannen. Ik heb je een privebericht gestuurd met wat meer info en kan jullie als weddingplanner zeker helpen bij het vinden van de geschikte locatie. Vriendelijke groeten, Davy www.allegebeure.be

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik6-12-2012 18:17:40

Heey,
In Mechelen heb je t' Arsenaal en de Lamot site, die alle 2 wel speciaal zijn.. Je hebt ook Huis van Dijk, maar dat is dan weer traditoneler..

Karen
25-5-2013
 Meld misbruik6-12-2012 21:12:58

Wij gaan trouwen in 't arsenaal in Mechelen en kiezen hiervoor omdat dit ook niet de traditionele trouwzaal is. Wij zijn in ieder geval verkocht voor de prachtige natuurlijke locatie!

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik6-12-2012 21:32:48

Hoi, als je iets echt origineel wilt: De grotten van Kanne, een feestzaal in een grot, we hebben lang getwijfeld om daar ons feest te doen, maar zijn toch voor de goedkopere optie gegaan. Maar het is wel enorm origineel :-) Maar ik vrees helaas niet binnen jullie regio...

http://www.grotten-van-kanne.be/

Laura
19-10-2013
 Meld misbruik7-12-2012 9:43:21

Die grotten zien er inderdaad wel heel leuk uit! Maar een beetje te ver voor ons ;-).Foyer van 't Arsenaal leek mij ook leuk, maar ik heb al n paar mailtjes gestuurd en gebeld en ik krijg daar nooit antwoord, dus misschien nog eens proberen. Zone21 hadden we ook gezien, maar vonden we net iets te duur. 3hoog vond ik ook de moeite, maar is iets te klein voor het aantal gasten dat we in gedachten hadden. Alvast heel hard merci voor de vele tips, er mogen er nog altijd binnenkomen :-). Wij gaan ondertussen verder op zoek!

Laura
14-6-2014
 Meld misbruik9-2-2013 1:41:59

Hey Laura, Arsenaal is echt schandalig qua service ... Wij zijn daar geweest, heel onprofessioneel ontvangen en dan nog zeggen dat ze zo snel mogelijk offerte gingen opsturen die aan onze wensen voldeed... Wel we zijn half jaar later... Nog niets gezien ... Wat dacht je van San Marco village ? Is wel speciaal denk ik ... Of Utopolis ?? Groetjes, Laura

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info