Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De mens..amaai wat een ontvangst.. NOT!

8-12-2012 0:01:23
Hello
Vandaag hadden wij ons eerste gesprek met de morele consulente van het huis van de Mens. Van dag 1 stond het vast dat we voor een alternatieve vrijzinnige viering gingen gaan ipv voor de traditionele kerk.. Ikzelf ben vrijzinnig opgevoed, mijn mama is lerares zedenleer dus de keuze is vrij snel gemaakt. Mijn ventje is christelijk opgevoed en had nog nooit van vrijzinnig zijn gehoord en had dus de nodige sceptische bedenkingen.. Ik had dan ook gehoopt dat deze vandaag volledig gingen wegvallen, en hij ook volledig achter het idee zou staan..
Al bij het begin was het duidelijk dat het niet echt ging "klikken" met de morele consulente.. Uiterlijk voorkomen was nogal zo en zo.. De juffrouw (ja ze was amper 25 jaar denk ik) straalde helemaal geen klasse uit, incl afgebladderde nagellak en oranje haar.. Niet echt de persoon die we als onze 'voorganger" dus zouden zien.. Er werd bovendien geen enkel woord uitleg gegeven over humanisme, en toen ik er nogmaals achter vroeg gaf ze ons gewoon een folterde. Mijn ventje had echt gehoopt op een goed gesprek waar hem duidelijk zou worden uitgelegd wat humanisme is etc..
Na 45min (ze was trouwens 15 min te laat) brak ze plots het gesprek af omdat ze vandaag ECHT niet langer kon blijven en haar trein moest halen. Volgende keer moesten we maar een uur vroeger komen.. Aangezien wij beiden werken is het voor ons zeer moeilijk om al om 15u een afspraak te hebben. Toen ik haar dat zei, was de reactie direct van 'tja dan neem je maar eens een dagje verlof.. Ik ben bereid om wel eens langer te werken maar dan verwacht ik van jullie dat ge dan ook eens een dag verlof neemt of vroeger stopt'.. Ik wist echt niet wat ik hoorde..
Ik keek er zooo hard naar uit, en het was/is zo'n desillusie geweest.. Ik weet echt niet wat te doen.. Dan toch in de kerk trouwen, alhoewel dat volledig tegen mijn principes is.. Of geen ceremonie (hetgeen ik eigenlijk echt wel wou) PFFFFFF zie het effe niet meer zitten
Groetjes van een gedesillusioneerde bruid

Lynn
1-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1929

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik8-12-2012 8:46:40

Hey Lynn

Niet opgeven en gewoon iemand anders vragen. Onze viering werd ook voorgegaan door een morele consulente. Ze was ook nog redelijk jong, maar supervriendelijk gaf uitleg, hielp ons met het verloop van de viering heeft alles aan elkaar gepraat en ook mijn ventje uitgelegd wat dat juist in hield (die was ook niet echt overtuigd toen ik het voorstelde) En ze stelde zelf voor indien wij er niet geraakte 's avonds op huis bezoek te komen...

Kim
8-6-2013
 Meld misbruik8-12-2012 10:18:20

Wij hebben ook heel goede ervaringen met onze consulente dus het is echt jammer dat het bij jullie zo ging... Wij hebben ook nog een jong meisje maar ze was echt heel vriendelijk! We hebben alleen nog maar ons eerste gesprek achter de rug maar we kijken er al echt naar uit :) Hopelijk vinden jullie een oplossing want wij zijn wel al heel tevreden over het huis van de Mens.

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik8-12-2012 10:54:17

Wie en van welke afdeling hebben jullie dan aangeschreven?

tinne
15-6-2013
 Meld misbruik8-12-2012 11:14:33

hey,
wij doen onze viering ook bij het huis van de mens (de afdeling in genk) en hebben nog niets als positieve ervaringen gehad. 's avonds was ook nooit een probleem om af te spreken voor haar. misschien een andere consulente zoeken die jullie wel ligt, eentje die moeite wilt doen?
groetjes tinne

Jessie
5-4-2013
 Meld misbruik8-12-2012 11:19:34

Bij ons ook geen enkel probleem. Heel vriendelijke dame, ook bereid om ons 's avonds te ontvangen. Ik zou ook eens vragen naar een andere medewerker..

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-12-2012 13:18:30

Hey Lynn,

Als je mama zedenleer geeft, kan zij voor jullie geen ceremonie in elkaar steken dan??
En eventueel ceremonie brengen voor jullie?
Het is maar een idee'tje...:-)

groetjes

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik8-12-2012 13:51:45

een goei gedachte...

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik8-12-2012 14:38:32

Hi Sandra.. Zeker een goede tip, ware het niet dat mijn ma op die dag als een kip zonder kop zal rondrenner, en een ceremonie aan elkaar praten ga ik haar best niet aan doen ;-) Ik ga volgende week eens terugbellen en gewoon vragen voor een vervangster.

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-12-2012 23:31:36

Hey Lynn

Wij hebben in januari onze eerste bijeenkomst met De Mens. Mag ik vragen waar juist jullie geweest zijn?
Wij gaan naar Aalst, maar heb over de afdeling Gent (en dan zeker Kathleen) al heel goede dingen gehoord.

Grtjs

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik9-12-2012 10:26:19

idd jammer dit te lezen.
wij hadden het huis van de mens in herentals. bij ons eerste gesprek hadden wij ook iemand waarbij de klik er ni was (en ik denk ook da ze da zelf wel door had ook ;-) ), onze vaste consulent is dan ook gewoon iemand anders geworden! en het was super! gewoon iemand anders vragen idd! wij hebben dit ook gedaan en het contact verliep vlekkenloos! ik was echt geweldig content van de viering en het algemene verloop!

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik9-12-2012 11:29:41

Wij zijn in Halle geweest, bij Tamara.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik9-12-2012 11:58:44

t kan zijn dat het ofwel persoonlijk ni klikte me da madammeke, ofwel da ze daan nog maar net werkte en haare eerste keer was of dat ze persoonlijk met iets zat,... kortom t maakt allemaal niet uit, bel daar gewoon even mee en vraag iemand anders

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik9-12-2012 12:46:50

Kan ik me wel voorstellen ja :-) dat de mama van de bruid nogal stressy zal zijn die dag :-) maar misschien kan ze wel helpen met teksten en zo op voorhand ;-).
Ik zou het ook nog eens proberen met een andere consulente, misschien is het dan wel ineens in orde ;-)!

groetjes en succes nog!

Julie
22-9-2012
 Meld misbruik10-12-2012 14:32:48

misschien kan je hier eens informeren: http://www.in2love.be/, deze mensen bieden een 'persoonlijke' viering aan..
Groetjes!
julie

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik11-12-2012 9:26:13

De Goede Herder. Supergoeie ervaring mee gehad voor de doop van ons zoontje.
Is wel niet gratis. Zij hebben ook een site.

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik12-12-2012 15:17:06

Jammer dat dit zo gelopen is!
Bij ons was het net omgekeerd! Maar dit was dan ook in het huis van de mens in Ieper.
Ik zou inderdaad iemand anders aanspreken en vragen naar een andere consulente met de reden dat het niet klikt!

Priscilla
31-8-2013
 Meld misbruik19-12-2012 18:40:17

Wij hebben ons eerste gesprek gehad in Roeselare. De consulente was een iets oudere dame en leek een beetje zenuwachtg maar heel vriendelijk. De tijd liep een beetje uit maar ze maakte er helemaal niets van. Zij vroeg ons waarom we voor een vrijzinnige viering en niet voor een kerkelijke trouw kozen. Ze gaf ook meteen uitleg.
Inderdaad, misschien gewoon een verkeerde consulente. Voor een eerste afspraak (met zoals bij ons vol verwachtingen) is dat even slikken. Niet opgeven en een andere consulente vragen of voor een andere afdeling kiezen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info