Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning voormiddag

12-12-2012 17:12:14
Ik kan in januari het uur van de burgerlijke trouw gaan vastleggen. De eerste die komt heeft 10u en de volgende 15 min later. Ik dacht eerst lang te wachten om een laat uur te krijgen maar twijfel nu. Ik zou heel graag op een bepaalde locatie foto's gaan trekken en ik heb toestemming gekregen maar om 12u moeten we er weg zijn. Wat zouden jullie doen? Vroeg trouwen en dan foto's trekken of eerst foto's trekken (op die plaats) en dan trouwen en verder foto's trekken. Ik wou niet te vroeg opstaan of te veel haasten met klaarmaken. Ik wil me ook niet moeten haasten net na de trouw maar even met de mensen praten en iets drinken. Het probleem is natuurlijk dat ik het uur niet 100% kan plannen (vroeg zal wel lukken maar dan is het afwachten...)

Bea
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 816

sara
2-3-2013
 Meld misbruik12-12-2012 17:23:39

Voor het vroege opstaan gaat het niet veel uitmaken denk ik, gezien je voor een fotoshoot toch ook een kleine 2 uur moet rekenen.
voor het babbelen met de mensen na de trouw kan het wel een verschil maken.
Ik weet niet hoe groot de stad is waar je woont. En dus ook niet hoe realistisch het is om te wachten tot er 8 andere mensen zich ingeschreven hebben om op die dag te trouwen zodat je om 12u kan.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik12-12-2012 17:58:25

District Berchem (Antwerpen). De fotolocatie is 5 minuten rijden en 10 min vandaar naar districtshuis. Het gaat enkel om de foto's aan de zwemvijver dus denk hoog uit 1uur nodig te hebben. In de namiddag hebben we nog uren om foto's te trekken maar om 12u is de vijver open voor publiek en dan gaat het niet meer...

AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik12-12-2012 19:03:46

Hallo,wij trouwen in Mei en gaan eerst foto's trekken en dan trouwen voor de wet.
Zo heb je voldoende tijd om je klaar te maken,foto's te trekken en dan te trouwen voor de wet.groeten

Quintens
22-3-2013
 Meld misbruik12-12-2012 23:52:04

Oh, wij hebben mogen kiezen om welk uur we gaan trouwen in het gemeentehuis. Hm. Wist niet dat dat niet overal zo is...

tatjana
28-12-2012
 Meld misbruik13-12-2012 8:29:24

Wij hebben ook kunnen kiezen om welk uur we trouwen en ik heb het laatste uur genomen 14u00. Want ik ga de avond voordien bij mjin ouders aan zee gaan slapen en ik laat mij daar klaarmaken en dan in Mechelen mijn kleed aandoen...

Inderdaad wel raar dat je niet zelf je uur kan kiezen... Een fotoshoot kan perfect ook voor het burgerlijk huwelijk vind ik, als ik niet aan zee ging zitten dan gingen wij de fotoshoot vooraf doen

miranda
20-4-2013
 Meld misbruik13-12-2012 11:46:02

wij hebben ook zelf ons uur mogen bepalen en we waren er als eerste bij en mochten zonder probleem om half elf ! Ik zou gewoon eens na gaan vragen want bij sommige gemeente kan je maar tot een bepaald uur trouwen bij ons st.gillis-waas tot elf uur groetjes

AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik13-12-2012 12:52:11

Wij hebben voldoende tijd en trouwen om 17U voor de wet om zo door te gaan naar de feestzaal.Zo kunnen we ons klaarmaken,eerst foto's trekken en dan de wet en het feest.De wet word bij ons vooral in de namiddag gedaan

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-12-2012 14:21:54

Bea, het hangt er volgens mij eigenlijk vanaf hoe je het met de suite gaat doen (klinkt raar, I know). Als je je vroeg laat oppikken door de bruidegom en je hebt dit graag met de ganse suite erbij, dan zit die suite natuurlijk wat met zijn vingers te draaien terwijl jullie foto's zijn gaan nemen (tenzij die ondertussen een drankje en hapje nemen). Wij zelf gaan vb ook starten met de foto's. Hierdoor komt mijn hubbie mij vroeger oppikken bij mijn ouders en enkel de ouders zullen erbij zijn. De rest van de suite komt pas na de fotoreportage aan. Sommige bruidjes vinden dit misschien een niet zo fijne oplossing omdat dan niet de ganse suite erbij ios

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik13-12-2012 18:16:18

Als je 1u nodig denkt te hebben voor het maken van de foto's en je hebt tot 12u de tijd, dan kan je ervoor kiezen om vanaf 11u foto's te maken. Als je om 10u al zou trouwen, tot 10u15, dan heb je daarna dus een half uur om te praten met de aanwezige mensen.
Andersom kan ook, maar ik denk dat de kans klein is dat het gaat lukken om pas om 12u te trouwen, dan zal het eerder rond 11u zijn.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik27-12-2012 15:51:32

Hallo,
De kogel is door de kerk! We hebben onze aangifte gedaan en mochten kiezen tussen 10u30 en 11u30. We hebben dan voor 11u30 gekozen. Dan gaan we eerst nog enkel aan de zwemvijver foto's trekken en hebben we niets meer van op de klok te kijken na de burgerlijke trouw. Eigenlijk waren we iets te vroeg, de mevrouw zei dat het pas 6 maanden op voorhand was (in de brochure stond 6 maanden en 2 weken) maar het systeem haperde niet dus het mocht al! Ik ben ook blij dat ik al een redelijk uur heb, want om constant te bellen van hoeveel staan er op leek me toch ook stresserend. Ik vind het idee om even rustig met de kinderen en bijna man te zijn ook wel fijn ipv heel de suite er direct bij. Mijn zus en getuige zal er wel zijn (blijft bij ons slapen). Misschien laat ik de ouders nog wel tegen 11u bij ons komen en rijden we zo samen naar het districtshuis maar de anderen mogen ons daar opwachten. Nog tijd om daar nog wat over te denken...
Het voelde echt fijn om al die documenten al mee te hebben!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-12-2012 16:16:17

Hihi de kriebels in de buik doken bij mij toen ook op! Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...