Nu Online
Momenteel zijn er 461 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat vragen aan de deken?

14-12-2012 7:36:30
hallo, wij moeten vandaag naar de deken voor de regeling van de mis. Wat mag ik niet vergeten te vragen aan die man, heb echt geen idee wat ik moet verwachten en nog minder wat ik niet mag vergeten te vragen!!!
dank jullie wel!

mieke
8-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 468

Jennifer
7-6-2013
 Meld misbruik14-12-2012 11:35:27

Hey Mieke, jij trouwt blijkbaar een dagje na ons :-) Wij zijn vorige week vrijdag voor de eerste keer geweest en eigenlijk heb ik niets aan de pastoor gevraagd. Ik had mijn misboekje al klaar (voorlopig ontwerp) en hij was heel tevreden over de teksten.
De opbouw van de mis of de teksten die je kan/wil gebruiken, vind je gemakkelijk op het internet. Ons misboekje is eigenlijk een knip-en-plak-werk van allerlei verschillende misboekjes en eigen aanvullingen.
Het enige wat we gevraagd hebben is of de kerk een rode loper had :-)
We hebben ook te horen gekregen hoe de homilie verloopt. Blijkbaar zal mijn verloofde eerst de kelk met wijn krijgen en ik de grote hostie, en dan wisselen we.
Verder hebben wij ook gevraagd voor een klein momentje (in het "Laats ons bidden") om twee familieleden te herdenken (en we gaan dus ook 2 kaarsen aansteken op dat moment) die te vroeg gestorven zijn.

Ons eerste gesprek is héél goed meegevallen. Ik had mij aan een hele ondervraging verwacht, maar eigenlijk heeft de pastoor niks gevraagd buiten "Trouwen jullie uit vrije wil"? Toen wij "ja natuurlijk" zeiden, mochten we het document ondertekenen. En dat was het. :-)

Succes ermee ! Het zal wel meevallen !

mieke
8-6-2013
 Meld misbruik14-12-2012 11:39:47

Dank je wel Jennifer!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...