TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tine
13-4-2013
|
16-12-2012 11:36:33
Menu
|
|
Alessia
7-9-2012
|
16-12-2012 11:44:21
Wij hebben gekozen voor een buffet om de reden dat ik het heel moeilijk vind te beslissen wat een ander moet eten. Aanschuiven viel bij ons heel erg goed mee en omdat de tafels niet werden afgeroepen (maar subtiel werden aangewezen) viel het niet zo hard op dat er al aan bezig was en leek het wachten dus veel minder lang. Alleen het dessert hadden we aan tafel laten brengen (een pallet), zodat ze niet drie keer moesten rondgaan. Voordeel van een buffet is ook dat ze meerdere keren kunnen langsgaan. Een menu is natuurlijk ook heel erg leuk, alleen was de prijs bij ons dan wel veel hoger.
|
|
Sophie
18-5-2013
|
16-12-2012 11:44:40
Bij een menu kan je toch ook alternatieven voorzien voor mensen met "speciale" behoeften? Wij zullen op de uitnodigingen de mensen vragen ons te verwittigen wanneer zij vegetarisch wensen te eten... Op zich vind ik een buffet wel leuker omdat iedereen neemt hoeveel hij wil. Ik vind het vreselijk als mensen de helft van hun bord moeten laten staan omdat het te veel is. Maar we hebben uiteindeljik toch een menu genomen omdat we dan zelf bepalen wat er op tafel komt (we willen geen vis uit principe), en dat lijkt ons minder evident bij een buffet...
|
|
krista
9-8-2013
|
16-12-2012 11:46:09
hoi veva, ik zou voor n buffet gaan, kwestie van dan kiest iedereen wat hij/zij lust en krijg je minder vlug commentaar van ik heb niet veel gegeten... een buffet oogt in mijn ogen ook altijd mooi. maar idd menu aan tafel komt mss chiquer over en word je lekker bediend... maar ik hou het voor mijn bescheiden mening op buffet ;-)
|
|
lien
4-5-2013
|
16-12-2012 12:02:51
ik ben voor een buffet, omdat ik dan inderdaad zeker ben dat ik iets lekker vind. anderzijds, ik heb ook al een feest gehad met menu aan tafel, en dat viel ook reuze goed mee. Alleen was voor mij toen niet echt duidelijk dat ze nog eens rondkwamen voor bij te scheppen. Dus naar mijn gevoel had ik iets te weinig kroketten en verhouding tot mijn vlees, en dat heb je bij een buffet niet.
|
|
sofie
15-8-2023
|
16-12-2012 12:04:06
hoi wij hebben enkel warm gegeten met de suite gezien wij een enorm grote familie hebben (meer dan 100 personen) en wij niemand voor het hoofd wilde stoten... wij lieten de mensen ook kiezen tussen 2 dingen: lams of kip, voor de kindjes hadden wij ook nog een alternatief voorzien. (dit moest iedereen vooraf doorgeven wat ze graag wilden eten) verder hadden we ook nog 2 soorten patatjes voorzien kroketjes of gratin patatjes (stonden op tafel zodat iedereen kon opscheppen).
voor al de andere genodigde hadden wij ne heel uitgebreide dessertenbuffet incl bruidstaart, kaas, frikandellen met krieken,... iedereen kon dus kiezen. ze namen bij ons de 2 kanten van de zaal tegelijk dus dit ging idd zeer vlotjes, het duurde nog geen 10 min voor dat iedereen bediend was. bij ons stond niet alles traditioneel opgesteld ( 1 lange tafel) maar in eilandjes, zodat de mensen konden rondlopen tussen de keuzes, dit stropte ook minder op en zo verliep alles vlotter
|
|
Silke
4-5-2013
|
16-12-2012 12:19:20
Wij hadden ook de keuze en bij ons is het verschil 4 euro.. Maar wij gaan toch voor een menu aan tafel gaan en dessert dan wel in buffetvorm.. Ik vind het zelf leuker als je niet voor al je eten zelf moet aanschuiven en wij mogen voor vegetariërs wel een ander menu vragen.. :)
|
|
fabienne
14-6-2013
|
16-12-2012 12:24:32
Hey wij gaan voor buffet warm en koud dan kunnen ze kiezen wat ze willen. Wij hebben ook al feesten met menu gehad maar spijtig genoeg was mijn eten en van sommig aan dezelfde tafel koud. En soms zijn jz kroketjes op en wacht je tot ze terug komen en dan is de rest koud nee bedankt voor mij liever buffet. En als het in de vroege uurtjes wordt kunnen de mensen nog wat gaan halen wat vaak gebeurd.grts
|
|
Kim
14-9-2013
|
16-12-2012 12:33:22
Wij hebben gekozen voor een voorgerechtje aan tafel en dan een zuiders buffet en een barbecue. Dessert is ook in buffetvorm. Na het dessertbuffet komt het zuiders buffet ook nog eens terug om eventuele hongertjes op te lossen. :-) Ik was eerst meer voor een menu, maar de uitbater van de feestzaal was meer te vinden voor een buffet. Op die manier creëer je ook een beetje beweging en zit niet iedereen een hele avond op zijn stoel. Bovendien kan je inderdaad nooit rekening houden met wat iedereen lust, en dat los je op deze manier wel voor een stukje op. Grootouders (of anderen) die niet veel kunnen eten, hoeven zich ook niet ongemakkelijk te voelen achter een gevuld bord, ze kiezen zelf hoeveel ze nemen.
|
|
Patrick
|
16-12-2012 13:00:33
Ieder zijn keuze natuurlijk en iedere zaal is ook anders wat de bediening betreft maar uit onze ervaring met feestzalen denk ik dat buffet wel meer en meer gedaan wordt en ook heel gewaardeerd wordt door de genodigden, en zoals je hier ook leest, is er voor elk wel wat wils. Je kan meerdere malen aanschuiven, alles is lekker warm en krokant, iedere keer ander bestek, warme borden en zo meer. Een goeie maïtre doet wonderen op zo 'n moment. Het is maar hoe je het bekijkt, opdienen aan tafel is natuurlijk ook heel aangenaam maar alles is zo afhankelijk of er voldoende personeel aanwezig is en ja, u voldoende informeren is een must hoor. Het werd hier al aangehaald, een beetje beweging kan ook leuk zijn. Veel succes met je keuze
|
|
kelly
13-7-2013
|
16-12-2012 13:20:00
Als er zo weinig prijsverschil is, zou ik toch voor het menu aan tafel gaan, heeft net dat ietsje meer klasse vind ik.... Wij hebben een bbq maar menu met tafelbediening was veel duurder en ik zou idd naar alternatieven vragen voor eventuele speciale wensen....
|
|
Sofie
6-7-2013
|
16-12-2012 14:04:55
Wij kiezen voor het menu.
Buffet is handig zodat iedereen kan kiezen maar ikzelf vind het niet leuk dat je als bruid al klaar ventend met eten en de kaatste tafel pas kan aanschuiven aan het buffet..
En we zijn allemaal groot genoeg om te eten wat we voorgeschoteld krijgen denk ik hé ;-)
We gaan ook niets kiezen waarvan we weten dat veel mensen het niet lusten zoals eend of lam..
Dessert gaan we wel in buffetvorm voorzien dat dan de hele nacht kan blijven staan en voor vegetariërs is er ook apart iets voorzien!
|
|
Joyce
11-5-2013
|
16-12-2012 16:06:11
Moeilijke keuze, bij ons ook maar enkele euro's verschil. We zijn er nog niet echt uit. Soep zal bij ons aan tafel geserveerd worden, dessert in buffetvorm dat de hele avond open blijft. Voor het hoofdgerecht twijfelen we dus nog... Buffet vind ik wel altijd leuk en lekker, omdat je dan zelf kan nemen wat je lekker vindt. Maar bij een menu heb ik een "feestelijker" gevoel: je wordt bediend, alles mooi gedresseerd op het bord, iedereen kan ongeveer tegelijk beginnen met eten, er is minder heen-en-weer geloop in de zaal. Nog eens met de zaal en de ouders overleggen
Groetjes Joyce
|
|
fabienne
14-6-2013
|
16-12-2012 18:21:30
hey wat jullie zeggen over het menu dat je dan allemaal samen kan eten dan moet je toch veel personeel hebben dat rond brengt want als je zoals wij met ongeveer 120 man bent denk ik da de eerste ook bijna gedaan hebben als de laatste hun bord krijgen
|
|
Joyce
11-5-2013
|
16-12-2012 19:38:45
Heb al trouwfeesten met buffet en met menu aan tafel meegemaakt en heb toch meestal ervaren dat aan tafel sneller gaat. In de meeste feestzalen is er wel voldoende personeel voorzien als er eten aan tafel geserveerd wordt. Wij gaan ook met 120 man zijn en we gaan toch eens navragen hoe het bij onze zaal zit. Daar heb ik enkel nog maar buffet meegemaakt. Dit was toen heel lekker en een leuke ervaring, dus we twijfelen echt wel tussen de twee!
|
|
Martine
14-6-2014
|
16-12-2012 21:57:49
Ik zou 100 % voor het buffet gaan! Dan kan iedereen zelf kiezen wat hij of zij op zijn of haar bord legt. En is iedereen tevreden en zit de helft niet met een bord dat ze toch (voor de helft) niet lust.
Maar ik heb het dan ook niet graag "stijfdeftig" en zo'n vooropgemaakt bord voelt mij echt te stijf. En ik lust er zelf meestal de helft niet van.
|
|
Katia
22-6-2013
|
16-12-2012 22:16:54
Ik begrijp jouw dilemma. Ik ben verliefd op de mooie bordjes van onze cateraar. Het zijn echte plaatjes, en voor dezelfde prijs als een buffet. De ingredienten zijn ook iets luxueuser, want bij buffet moeten ze meer hoeveelheden voorzien zodat iedereen van alles kan eten.
Maar ik ben uiteindelijk gezwicht voor het buffet. Want de bordjes mogen dan nog zo mooi zijn, je moet er toch voor open staan - en het is zonde als de mensen dan iets niet lusten (oh nee vis, of oh nee vlees.... ik hoor ze al...). En als het dan toch is om iets "klassieks" te geven zodat iedereen het lust - dan is het buffet misschien weer net iets specialer.
Ik vind het ook leuk dat je dan extra veel "voorgerechtjes" kan nemen :-) Gerookte zalm, of lekkere scampi :p voor mij liever 2 zo'n bordjes dan een stuk steak hihi.
Buffet dus ;-) en ter info, we hebben 16 tafels van 8 man ongeveer, en we openen het buffet in 2 tijden om een "voorgerecht" "hoofdgerecht" te creeren. Het voorgerecht blijft even lang open als het hoofdgerecht.
|
|
Evy
18-5-2013
|
17-12-2012 6:02:22
Dit verstaan wij ook helemaal. Buffet is zoals je zegt goed om iedereen een beetje te plezieren voor de keuze die ze dan helemaal zelf maken wat ze eten. Daarentegen het aanschuiven en vooral voor oudere mensen steeds rechtstaan is niet zo handig. Zeker niet als ze dit 3 keer moeten doen. Bij buffet is het ook zo dat de schotels waarop het eten gepresenteerd is voor de eerste personen er misschien mooi uitziet maar tegen de laatste ziet het er al niet meer uit.
Wij zijn echter ook voorstander van buffet omdat ikzelf een vrij kieskeurige eter ben.
Wij hebben gekozen om het voorgerecht in buffetvorm te laten doorgaan maar dat zal op afzonderlijke bordjes gepresenteerd worden zodat de mensen allemaal een mooi bordje krijgen. Het hoofdgerecht wordt aan tafel geserveerd. En het dessert is dan terug in buffetvorm.
Jullie moeten hierin natuurlijk jullie gevoel een beetje volgen he. Het is jullie dag dus ook jullie keuze.
|
|
Veva
28-9-2013
|
17-12-2012 9:08:15
Bedankt voor het advies allemaal!
We moeten nog overleggen met de feestzaal, maar ik denk dat we voor buffet gaan. We hebben nl. een heleboel moeilijke eters onder onze vrienden en familie, bijvoorbeeld toch een 20tal die geen vis eten. Maar ik eet nu wel super graag vis! Zeker als voorgerecht als koud buffet... Op mijn trouw wil ik eten wat ik graag eet, maar ik moet ook rekening houden dat niet iedereen dit graag heeft dus is een buffet een goede keuze.
Qua oudere mensen die niet kunnen aanschuiven: we hebben slechts 2 grootouders die komen en daar zal mijn broer of zus dan eten voor gaan halen.
Zo is iedereen tevreden en ben ik gerust dat iedereen genoeg en lekker gegeten zal hebben.
|
|
Martine
14-6-2014
|
17-12-2012 17:56:44
Ik heb trouwens es een trouw gehad met bediening aan tafel. Een stuk of 10 tafels van 10 man.
Tegen dat de laatste tafel zijn bord had, had de eerste tafel zijn eten al op en werd er al rondgegaan voor wie "nog wou". Handig was anders, want wij - tafel 8 of 9 - hadden dus zelfs die "extra" niet (ah nee, die was tegen dan op en koud tegen dat wij klaar waren).
Het dessert was toen wel buffet ... En zo lang dat dat vlot loopt, heb ik er geen problemen mee om daar aan te schuiven.
Bij menu geef ik overigens altijd de helft door aan mijn partner, want de helft van de groenten en van 't vlees lust ik meestal al niet. Vis eet ik dan weer wel, maar enkel als er geen graten te zien zijn (1 graat en ik heb gedaan met eten, thuis ook). Noem mij dus maar gerust "moeilijk".
|
|
Joke
27-7-2013
|
19-12-2012 20:39:07
Ik zou ook voor buffet kiezen hoor. Sommige vinden het zelfs leuk om eens aan te schuiven en ondertussen eens te babbelen met andere. 2 euro per persoon telt toch mooi op als je vb. 150 man hebt.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|