Terug naar overzicht
Hier heb ik dat met een collega! Dit weekend beslissen ze wanneer ze op reis vertrekken en dit samen met 2 andere gezinnen.. Ik zou het heel erg vinden als mijn collega er niet bij zou zijn maar we trouwen nu eenmaal in de vakantieperiode hé.. Afwachten dus!
Het is wel lief dat ze zo twijfeld he! Maar ja, misschien opteert ze nog voor een jaartje eens een kleindere reis te doen of misschien zou ze zelf wel veel liever naar jullie huwelijk komen en beslist ze niet alleen (partner?) Het is natuurlijk moeilijk he en begrijp dat je dat heel jammer zou vinden x x x
Tja, dat heb je nu éénmaal ... En als je dan in juli trouwt, zal je dat wel bij meer mensen hebben ...Mensen gaan hun verlof van 3 weken niet zomaar verzetten voor een huwelijk van 1 dag.Mijn moeder is ook niet naar 't huwelijk van mijn neef geweest.Hun reis (14 dagen Griekenland) was al bijna een jaar geboekt.Zo zal je altijd wel volk hebben dat afvalt door reisplannen en dergelijke.Toen wij spraken van in augustus of september 2013 te trouwen, kreeg ik al gelijk van mijn moeder te horen "ah nee, niet in september, want dan zijn wij op verlof en je zus gaat ook nog 2 weken weg in september".Uiteindelijk wordt het bij ons 2014, maar september viel dus al direct af hier.Met directe familie (mijn ouders, mijn zus, mijn schoonouders, ...) hou ik dus wel rekening ... Maar als ik dat met 200 man moet gaan doen die uitgenodigd gaan worden? Nee, bedankt.Tuurlijk zou ik het leuker vinden als mijn beste vriendin er bij is ... Maar als dat echt de enige periode op een jaar zou zijn dat ze weg kan, zou ik het wel begrijpen dat ze op reis gaat.
Ja dat is wel jammer hé. Je hebt op voorhand zo een idee van wie je er echt bij wil maar helaas is dat in realiteit anders. Ik heb ook juist van iemand bericht gekregen dat ze op reis zal zijn tot haar en mijn spijt. Het zal de dag zelf de pret niet drukken maar nu vindt ik het ook echt jammer. Je hebt zoveel factoren om een geschikte datum te kiezen dat je nooit een moment vindt dat bij iedereen past.
Ha,Ik zie nu dat we op dezelfde dag trouwen en ook dat ik een dt fout heb geschreven (grr). Ik had goed nagedacht over de datum (niet in de examen voor de nichtjes) niet te laat voor het bouwverlof. Ik wou een bbq en liefst kans op goed weer en vakantie dus ja...
Dat is idd spijtig. Mijn zus werkt ook als professor aan de universiteit en ik wist niet dat zij maar 3 weken verlof heeft... dat verbaast me :-D
Hey, Ze zullen wel meer verlof hebben ze :-) Maar ze moet zeker tegen 15 augustus terug in het land zijn, want dan moet ze paraat staan voor de herexamens van haar studenten. En het is met zo'n reisorganisatie dat ze op reis gaat, dus je kan daar zelf de datum niet in kiezen. Dus voor die reis zijn er maar 2 beschikbare data. Een week voor onze trouw (en die is stukken goedkoper) of de dag van onze trouw zelf. Dus maakt het niet uit welke ze neemt dan, want ze kan er dan toch niet bij zijn. Maar zij is nog single en doet elk jaar zo'n grote reis (die heeft al heel veel van de wereld gezien). Maar idd, je moet een reis van 3 weken niet opzeggen voor een trouw van 1 dag. Er zullen hoogstwaarschijnlijk nog mensen afhaken. Maar vind het gewoon jammer omdat het echt een goede vriendin geworden is, doorheen de jaren. Maar ze moet dan maar uitkijken naar ons foto-album :-)
Ik ken het gevoel, wij trouwen eigenlijk heel vlug en veel mensen kunnen niet komen.Eigenlijk is het juist onze familie dat komt en een paar leerkrachten van mijn school. Van mijn vriend komt er niemand van vrienden of collega's, maar dan denk ik... Zo zie je maar wie je echte vrienden zijn.