Terug naar overzicht
Dat hangt er een beetje vanaf:- is het een receptie voor gasten die daarna aanschuiven aan tafel of voor zij die niet mee mogen aan tafel?- hoeveel personen komen er?- hoe laat start de receptie?Indien het een receptie met veel volk is zou ik toch ook genoeg tijd uitrekken, want tegen dat die allemaal binnen zijn + je gedag hebben gezegd en een paar drankjes hebben gehad zit je al vlug op 2 uur denk ik.Dus ik volg jou :-)
Een receptie van twee uur wordt meestal gegeven voor mensen die enkel naar de receptie mogen komen. Wanneer alle gasten daarna ook naar het feest gaan, wordt de receptie beperkt tot een uur of max anderhalf uur
ik was van plan voor om 17uur te beginnen met de receptie tot 19uur en dan aan het avond eten beginne maar bijna iedereen die van af de receptie komen zijn ook uitgenodigt voor het avond eten en feest omdat onze familie 100tot200km van ons wonnen hebben wij dat zo besloten enkel onze vrienden en collegas van hier die enkel voor de receptie zijn uit genodigt en dat is ongeveer 10man die alleen komen voor de receptie dus nu weel ik niet wat ik moet doen :s intotaal zijn we dan met 60man
Wij hebben 1 grote receptie van 2 uur voor ongeveer 100 personen, na de receptie (19.30) gaan er 30 gasten naar huis en de rest schuift dan aan tafel.
Wij houden een receptie van 2u voor de suite en kennissen van ouders en van onszelf. Daarna komen de gasten die uitgenodigd zijn voor het diner en zij krijgen nog een korte receptie met enkel een glas zonder hapjes.. Voor de suite zal het dus een lange receptie worden :-)
Ik vind, als de receptie maar 'speciaal' is voor die 10 personen, en de rest ook naar het avondfeest komt, dat je best maar een receptie neemt van 1u. Anders is het voor de andere mensen echt wel vervelend dat het zo lang duurt. Ben zo al eens naar een feest geweest, maar het duurde als gast echt wel enorm lang zo.
@ Anke : dat zeiden mijn schoonouders ook dat het anders voor de andere gasten ook te lang ging worden enz
Wij hebben ook de gulden middenweg genomen. Onze receptie duurt 1,5 uur.Persoonlijk vind ik 2 uur ook wat lang.
Hoi,Wij starten onze receptie ook vroeger normaal zou het om 19 u beginnen de receptie duurd 90min we gaan beginnen om 18.30 want tegen dat je dan aan het avondmaal begint is het al rap laat eer je gedaan hebt met eten en dan moet je nog de openingsdans beginnen sommige zullen al moe zijn vrees ik we hebben ook wat ouder publiek nog.De gasten van de receptie zijn de zelfde als het avondfeest bij ons.Hopelijk geraak je eruit.grtjs
Bedankt iedereen ik ben er uit geraakt wa beginne om 17uur met de receptie en om 18u30 kunnen we al beginne stillkes naat binne te gaan voor het avond eten eer iedereen binnen is is het ook al 19uur bijna dus gaan we het zo doen.
Wij doen onze ceremonie aan de feestzaal en nadien start de receptie. iedereen die voor de receptie is uitgenodigd vragen we ook voor het avodnsfeest. Ik verwacht wel dat niet iedereen die wordt uitgenodigd voor de receptie ook al naar de ceremonie zal komen dus we zullen dan ook nog heel wat mensen moeten begroeten. Daarom kiezen wij voor een receptie van 1,5 uur. Die zal normaal beginnen rond 17u30.
We denken erover na om om 18u te starten met de receptie (er zijn maar max 30 receptiegasten).En om 18u30 zullen de avondgasten (135) toe komen. Om 19u30 zullen de avondgasten aan tafel gaan en moeten de 30 receptiegasten naar huis gaan. Ik hoop dat dit realiseerbaar is.
wij kozen ook bewust voor een receptie van 2u. ikzelf vind de tijd anders te kort om iedereen te begroeten en zelf nog wat te kunnen genieten van de receptie :-) ook mensen die alleen naar de receptie komen na een uurtje huiswaarts sturen... ik zou het zelf ook niet zo tof vinden :-) standaard stellen de feestzalen 1.5u voor maar geven daarna nog een kleine tweede receptie voor de gasten die aan tafel gaan. wij hebben die twee eigenlijk samen genomen. we nemen een uitgebreide receptie van 2u voor iedereen, de helft keert huiswaarts en de helft gaat rechtstreeks naar tafel. dat vond ik zelf een mooi compromis :-)