Nu Online
Momenteel zijn er 686 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Le Chapeau (Bree) vs. Issa Moda (Hasselt)

20-12-2012 12:59:29
Dag dames,

Ik ben op deze twee plaatsen jurken gaan passen. Wat een verschil in ervaring! Ik probeer mijn ervaring in beide winkels zo objectief mogelijk weer te geven, hopelijk hebben jullie er wat aan.

Bij Issa Moda werd ik ontvangen in een zeer ongedwongen, relaxte sfeer. De paskamer was niet superchique, ik kreeg ook geen drankje aangeboden. No-nonsense: passen, passen, passen. Heel vriendelijke madammen die onmiddellijk begrepen welke stijl van jurk ik zocht. Ze gingen op zoek naar mogelijkheden. Ik kreeg een passchoentje aan, voelde me op mijn gemak,... Ze bleven maar jurken en accessoires bijhalen om de jurken meer "mijn stijl" te maken. Uiteindelijk heb ik er een jurk gevonden die ik héél mooi vond. Toen ik zei er nog over na te willen denken kreeg ik hiervoor alle begrip. Ik moest er zeker goed over nadenken, je trouwt maar één keer. Ze hebben mijn maten al opgenomen, de jurk en accessoires opgeschreven, dan kan ik gewoon telefoneren als ik beslis de jurk te willen bestellen. Ik kreeg zelfs al een stukje stof van de jurk mee als ik wou...

Voor de zekerheid ging ik ook naar Le Chapeau in Bree. Ik wou toch wat meer jurken gepast hebben alvorens te beslissen. Het was hier precies wel wat "chiquer", mooiere paskamer ook dan in Issa Moda. Drankje. Maar men begreep hier niet zo goed welke stijl ik zocht. Ik kreeg te horen "dat ik wel veel van gedacht veranderde". Veel gezucht tijdens het uitzoeken van jurken die ik kon passen. Uiteindelijk heb ik ook hier een jurk gevonden die naar mijn smaak was. Maar toen! Toen begonnen ze zo hard aan te dringen om deze jurk onmiddellijk te nemen. Ze waren enorm pusherig. Ze vroegen naar de andere jurk die ik op het oog had en begonnen die helemaal af te breken "oh maar zo'n stof is toch niet soepel genoeg voor u", en "die achterkant zal niet zo mooi zijn als die van deze jurk" en "jamaar deze is goedkoper, ik zou toch nu beslissen". Ik moest ook snel beslissen want eigenlijk moet je bij hen 8 maanden op voorhand zijn, met 6 maanden op voorhand moeten ze al "speciaal voor u" de pasdatum opschuiven. Etc., etc., etc. Uiteindelijk wilden ze ook mijn maten niet opnemen zodat ik telefonisch (ik vroeg één dag om ervover na te denken) kon bestellen. Ik moest hiervoor helemaal terug naar Bree komen.

Wel... de jurken waren allebei even mooi. Maar uiteindelijk hou ik een wrang gevoel over aan het aandringen en pushen bij Le Chapeau. Ik mag er niet aan denken dat er zo'n sfeer heerst als ik bij eerste pas iets niet goed vind en wil aanpassen ofzo. Ik kies dus voor de jurk bij Issa Moda.

Groetjes!

Véro

Veronique
13-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2891

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik20-12-2012 13:08:34

Grappig om te lezen. Ik ben ook in zo'n superchique zaak geweest met alles erop en eraan, waar je je al speciaal voelt als je nog maar binnenstapt. Ook daar superpusherig om te kopen (bij mij was het je krijgt x% korting, maar enkel NU)
In de 'no -nonsens' zaken waar de kleedkamers minder mooi zijn en je geen drankje krijgt waren ze ook heel vriendelijk en helemaal niet pusherig. Ook eerder van 'ja denk maar rustig na, je moet nu niet beslissen'

catherine
24-8-2013
 Meld misbruik20-12-2012 13:09:22

hey!

Ik ben ook in bree geweest, en kan me wel vinden in je beschrijving. Toen ik binnenkwam liet ze onmiddellijk verschillende kleedjes zien, maar die vond ik allemaal niet mooi. Toen inderdaad zo zuchten, doen alsof ik een moeilijke smaak had. Toen ging de telefoon, en hebben we even alleen rondgekeken. Toen heb ik 7 kleedjes eruit genomen en gepast. 1 kleedje was echter hét kleedje. kvond 't onmiddellijk prachtig, en echt wat ik wou!
ik was er 1j voor de trouwdatum, en dat vond ze véél te vroeg! Maar dat was ook omdat dit kleedje het laatste model was, en 't kon niet bijbesteld worden! Het paste wel perfect, alleen was het een beetje te lang. Er zaten ook 2 vlekken op (die ik niet had gezien maar mijn mama wel). Ze zweerde bij hoog en bij laag dat die eruit gingen zijn. Ik moest dus snel beslissen of ik hem wou of niet (omdat het echt de laatste was), dus heb ik hem toch maar genomen omdat het HET kleedje was:). Nu hoop ik maar dat de vlekken eruit zijn;). Kvind 't eigenlijk ook raar dat er geen korting komt op een kleedje dat het toonzaalmodel is, maar ja...
Nu is het ondertussen al zo lang geleden dat ik het kleedje gezien heb, dat ik niet meer tegoei weet hoe 't eruit ziet! denk je dat het mogelijk zou zijn om eens terug te gaan gewoon voor nog eens aan te doen?
x

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik20-12-2012 13:21:26

Je moet maar eens op mijn profiel mijn verhaal van Le Chapeau gaan zoeken. Het was een regelrechte nachtmerrie. Ik heb een zware klachtenmail gestuurd naar hen.

Geen enkel toekomstig bruidje stuur ik naar daar.
Ben blij dat je toch een heel fijne ervaring had bij de andere winkel!

Veronique
13-7-2013
 Meld misbruik20-12-2012 13:45:03

@ Catherine, ik vind dat je zeker terug moet kunnen gaan om het gewoon eens te passen. Je hebt de jurk besteld, je zal er genoeg voor betalen, eens passen is toch het minste!

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik20-12-2012 17:46:52

Mijn jurk is ook besteld bij Issa Moda. Ik ben supertevreden van de winkel. Wat een service. Ik was al eens geweest met mijn mama, en had toen 2 uur gepast. Er waren twee kanshebbers, meer ik kon er maar niet over beslissen. Toen zeiden ze me gerust eens ergens anders te gaan passen. Als ik toch één uit hun collectie wilde mocht ik altijd terugkeren, ze hebben de 2 modellen opgeschreven.
4 weken later ben ik terug gegaan, ik vond nergens anders iets wat in mijn lijn lag. Ze hebben beide jurken uitgehaald, maar ik mocht buiten die nog alle rekken eens overlopen en heb er dan nog verscheidene aangehad. Geen moeite was hen teveel. Ze waren erg vriendelijk en stelden me op mijn gemak.

Uiteindelijk heb ik er een parel van een jurk gekozen en ik ben nog steeds in de wolken met mijn keuze.

Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik20-12-2012 18:31:01

Hier ook super tevreden van Issa Moda.
Ik was eerst bij Ann & John geweest, maar daar kreeg ik ook het gevoel dat ik maar tevreden moest zijn met wat zij mooi vond en na een uurtje was de pasbeurt daar ook al gedaan. Ze is tijdens het passen ook geen andere kleedjes gaan halen op basis van wat ik mooi vond. Wat we voor het passen hadden gekozen moest maar goed zijn (en aangezien het mijn eerste pas was, was het moeilijk om te kiezen aangezien je nog niet weet wat bij jou past.

De volgende dag naar Issa Moda geweest en meteeen een heel andere ervaring. Ok, je krijgt misschien geen drinken, maar dat hoeft voor mij ook niet. Laat de focus maar liggen op het kiezen van een kleed. De vrouw die me hielp was erg behulpzaam, toonde hoe alles eruit kon zien met accesoires en was nooit opdringerig. Uiteindelijk heeft mijn pasbeurt daar ook bijna 3u geduurt (vnl omdat mijn zus nog nakwam en ik haar zegen ook wou :-) ).
Ik vond het ook zeer fijn dat ze je daar meteen schoenen laten aandoen bij het passen en dat je met de kleedjes waar je aan twijfelt de winkel in kan wandelen, zodat je in een grotere spiegel, kan zien hoe het eruit ziet als je komt aanwandelen. Echt fantastisch!
Mijn kleedje komt vanzelfsprekend dus ook van daar :)

Lore
11-5-2013
 Meld misbruik20-12-2012 18:49:40

Ik heb ook een super slechte ervaring bij Le Chapeau Bree. Al had ik daar mijn droomkleed gevonden reed ik desnoods naar de andere kant van het land om het daar te gaan kopen. Maar daar laat ik mijn geld niet achter. Linx Hasselt heeft mij 2 keer super ontvangen zonder maar 1 klein pusherige toon, ze mailde mij de foto van het kleed en stuurde een stukje stof op. Dat is service !!!! Zo zou het moeten. Je maakt dus de juiste keuze !!!

Deborah
9-8-2013
 Meld misbruik21-12-2012 21:24:55

Tja, dit hangt toch echt van persoon tot persoon af hoor!
Ik heb eerder negatieve ervaring met Linx Hasselt.. Deze mensen waren bij mij enorm pusherig omdat ik er nog eens wou over nadenken.

In Le Chapeau Bree heb ik dan weer een super ontvangst gehad en heb daar ook mijn kleed gekocht.. Ik denk dat het echt afhangt van uw karakter en het karakter van de verkoopster die jou helpt... Ik zou niet teveel afgaan op de reacties van anderen want voor elke negatieve ervaring heeft iemand anders net een positieve ervaring op die plek..

Vele groetjes en succes! ;-)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-1-2013 17:10:01

ben vandaag gaan passen in le chapeau - 1 kleedje blijft hangen, maar ik moet er nog eens over nadenken omdat het een heel andere kant is uit gegaan dan ik eerst in mijn hoofd had...

maar voor mij was het absoluut wel een positieve ervaring; mevrouw luisterde heel goed naar wat ik zocht en liet me ook alleen dingen in die stijl zien, liet ons rustig rondkijken en heeft echt de tijd genomen om me veel verschillende jurken te laten passen...
na een tijdje kwam ze terug met nog 2 kleedjes die pas binnen gekomen waren waarvan eentje (dat waar ik nu dus over twijfel :-)) dat ik zelf nooit gekozen zou hebben om te passen ... maar ik deed het aan en het was 'mij' gewoon all over!

ik twijfel tussen die jurk en eentje van Rembo styling - die van Rembo is duurder (toch een 200€ duurder), de andere jurk is eigenlijk één van de 'goedkopere' in hun winkel! Toch bleef de mevrouw heel eerlijk zeggen dat ze de 'goedkopere' jurk echt meer iets voor mij vond!

Inderdaad, toen ik zei dat ik er nog even over wilde nadenken, voelde ik ook wel dat ze schrik had dat ik nog ergens anders zou gaan ... maar dat is natuurlijk logisch :-) hoe meer ze kunnen verkopen, hoe beter! Maar heb voet bij stuk gehouden - ik bel ze wel als ik eruit ben!
En toen we doorgingen zei ze ook vriendelijk dat ik altijd mocht bellen, ook als het niets wordt, gewoon om het even te laten weten... Vond ik wel aangenaam!

Voor mij dus absoluut wel een zeer positieve ervaring!

Hangt er misschien vanaf wie je helpt?

Silke
5-10-2013
 Meld misbruik22-7-2013 12:01:36

Van mij zouden ze ook niet moeten beginnen pushen! Ben nog maar in 1 winkel geweest (Linx op de vismarkt in Leuven) en daar waren ze best vriendelijk. Woensdag gebeld en mocht vrijdag al gaan. Mooie dingen laten zien, heel vriendelijke, glaasje water gekregen (snikheet!) en geholpen met jurken ophijsen en een passchoentje kiezen. Uiteindelijk was het merk Linea Raffaeli niet echt iets voor mij, maar wel een vlotte en vriendelijke dame die je helemaal je zeg en je ding laat doen! Straks naar Maxim Couture in Aarschot. Eens zien wat dat geeft.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info