Terug naar overzicht
Ik vrees dat ze de brug maken dan, het zijn ambtenaren he :-). Ik zie er geen probleem in als je dit vraagt hoor. Dat zijn basisfeiten voor hun denk ik.
Ben het even gaan nakijken op de site van onze gemeente en zij maken effecief elke keer de brug. Maar, dat zijn de gewone diensten die gesloten zijn. Want op zaterdag is het gemeentehuis normaalgezien ook gesloten, en toch kan je trouwen op een zaterdag. Ik denk dus dat het best mogelijk is om op een brugdag te trouwen, maar je moet dit gewoon even navragen bij de gemeente zelf. Zij zijn de enigen die je een correct antwoord kunnen geven. En zulke dingen staan meestal al lang op voorhand vast hoor.
In Hasselt kan je wel trouwen op een brugdag. Wij hadden eerst gedacht om op 2 dagen te trouwen, de wet zou dan de dag na OLH Hemelvaart zijn geweest. Dat was geen probleem. We zijn toch op 1 dag getrouwd, de dag nadien. Even navragen op het gemeentehuis, dus! Succes!
Hoi, ik werk zelf in een gemeentebestuur en wij maken nooit de brug.Ik denk dus dat je dit gewoon ter info wel es kunt vragen bij de dienst burgerlijke stand. Sowieso kun je normaal wel trouwen, want zoals hier boven staat ook op een zaterdag doen ze speciaal open voor een huwelijk.Veel succes
Bij ons hebben ze elk jaar een soort van "lijst" op welke dagen er niet getrouwd wordt in 't stad. Dat kan gaan over omdat ze de brug maken, maar er zijn ook dagen tussen dat er bijvoorbeeld optredens in 't stad en er daarvoor voorbereidt moet worden of moet worden opgeruimd.Ik heb de lijst gezien voor 2013 voor hier in 't stad (en die van 2012). Ik neem aan dat ze in de loop van volgend jaar ook wel een lijst zullen opstellen voor 2014, zeker?Ik zou dus gewoon es horen op 't gemeentehuis of dit bij jullie ook zo is ...Je moest maar uitkijken naar een bepaalde datum, een feestzaal vastleggen ... en dan een half jaar op voorhand - als je je ondertrouw mag regelen en de datum mag vastleggen - erop uitkomen dat 't gemeentehuis die dag niet trouwt.
Mei 2014 heeft overigens al 1 geluk: Ons-Heer-Hemelvaart valt héél laat dat jaar!Ergens eind mei ofzo. En Pinksteren valt ergens in juni.Bij ons is 't stadhuis kennelijk altijd dicht het weekend van OHH ...
bedankt voor de reacties iedereen
Heb je intussen al meer duidelijkheid over de brugdag?
we hebben eens geïnformeerd en bij ons in maldegem makken ze collectief de brug NIET. maar blijkbaar is dit niet in elke gemeente het geval. velen vragen de weekendprijs als je op een brugdag wil trouwen
Azo, merci :-) heb ook interesse in een brugdag..
Wij zouden onze trouwdatum willen veranderen naar 15/05/2015 (de dag na OH Hemelvaart). Nu heb ik vandaag contact opgenomen met het gemeentehuis en deze dame beweerde dat het niet mogelijk is om op een brugdag te trouwen. Ik vroeg dan waarom het op zaterdag dan wel kan (dan is het gemeentehuis ook gesloten) en hierop krijg ik geen antwoord meer. Nu ik deze ervaringen hierboven lees zal ik toch nog maar eens contact opnemen. Bedankt! :)