Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

GRRRRR ongeïnteresseerde verloofde

30-12-2012 12:28:36
De titel zegt het al! Sinds 12/6/12 zijn wij verloofd.. Op 04/10/14 trouwen we pas. Het is toch normaal dat ik op hete kolen zit en regelmatig iets opzoek en dat wil communiceren? Of ben ik abnormaal??? Zeker nu het vakantie is voor mij en ik niet meteen iets anders te doen heb (want mijn verloofde heeft geen vakantie). Nu krijgt mijn verloofde het op zijn zenuwen dat ik regelmatig iets vraag of een idee laat zien of wil bespreken. Hij zegt dat het nog veel te vroeg is en dat ik het moet loslaten... Ja precies of een meisje dat al jaren droomt over trouwen het kan loslaten. Soms wou ik zelfs dat hij me nog niet had gevraagd en een jaar had gewacht :( ... Ik word er elke keer kwaad van als hij me er weer op aanspreekt dat ik er teveel mee bezig ben. IK KRIJG HET ERVAN! Voila, efkes geventileerd :-) Sorry voor mijn gezaag! X

Kim
4-10-2014
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 1274

Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik30-12-2012 12:36:45

Hier hetzelfde hoor, ik heb een 'trouwspreekverbod' tot 3 januari :p maar nu zoek ik rustig alleen verder op :) en hij praat er wel graag over, maar ik begrijp wel da ik er soms mee overdrijf :p

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik30-12-2012 12:41:39

Hey Kim, Hier beetje gelijkaardig hoor.. Ik denk dat vrouwen veel opgewonder zijn over het plannen van een trouw! Wij zijn verloofd sinds 8 dec en het enige wat geregeld is, is dat we op 20 sept trouwen voor de wet.. We zouden voor de kerk trouwen op 27 sept.. We hebben een optie op een zaal maar schoonmama wil deze eens zien en mijn vriend kan maar niet beslissen.. Het is dus normaal dat je dingen zoekt en wil communiceren, het zijn tenslotte jullie die trouwen, niet een ander! Ikzelf zoek ook dingen en ben super enthousiast maar het wordt hem al teveel en ik moet mij richten op andere dingen! Ik studeer namelijk nog (laatste jaar verpleegkunde) en heb binnenkort examens.. Maar voor mij is dit ontspanning, iets zoeken over de trouw.. Enfin ik zou zeggen, hoe moeilijk het ook is, zoek wat dingen en schrijf ze op en als hij er eens over begint, dan kan je dat zeggen.. Ik moet het ook zo doen of mijn vriend is het meer dan beu tegen dat september is.. En als je het kwijt wilt, vriendinnen of dit forum he. Ik wil altijd luisteren! Groetjes Nathalie

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik30-12-2012 13:06:04

Ik denk dat het in de meeste gevallen wel zo is dat het meisje veel liever en sneller de trouw wil plannen.. Bij ons is dat ook wel zo. Ik ben er het meeste mee bezig. Ik spreek hem er over aan op het juiste moment, als hij goed gezind is, als hij tijd heeft en dan valt dat wel mee hoor. Ik zou gewoon op je gemakje alles al beginnen opzoeken en ideeën opdoen enzo en op de juiste moment hem hierover aanspreken.. Je hebt langs de ene kant wel nog tijd genoeg dus ik begrijp hem wel een beetje maar ik begrijp jou ook volledig hoor! Ik ben ook zo! Bij ons is het nog maar 4 maanden en we hebben wel nog heel wat te doen en ik ben echt al aan het stressen en hij kan daar zo rustig onder blijven!! :)

Komt wel in orde. Veel succes nog!!

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik30-12-2012 13:15:15

Wij zijn verloofd sinds 9 juli 2011 gaan pas trouwen op 19 juli 2013. Ik heb niets, maar ook absoluut niets voor de trouw gedaan. Ja, ik heb ideeen opgedaan, de grote planning gemaakt. Opgeschreven aan wat ik allemaal moest denken. Pas in juni 2012 hebben we de eerste stap gezet om een locatie te beginnen zoeken. En dan hebben we weer gewacht en in september een fotograaf gezocht en begin november een kleedje gaan zoeken...

Alleen de locatie heb ik samen met mijn vriend gedaan. De rest heb ik allemaal alleen gedaan. Ik heb nog al commentaren gekregen bij de mensen: van "oei ben je alleen?" tot "ik hoop dat je niet alleen zult moeten trouwen"

Ik kan wel regelmatig is met hem over vanalles spreken. Maar ik moet dat niet elke dag doen. Dus ik spaar alles op voor over 1x in de week en dan nog begint hij regelmatig over andere dingen.

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik30-12-2012 13:52:20

Ik denk dat vrouwen gewoon meer en sneller bezig zijn met zo`n dingen, de meeste mannen zijn meer `relaxer` en afwachtend. Hier was het net hetzelfde bij de zoektocht van een huis: ik zoek op, ik maak afspraken en gingen samen het huis bezoeken.
Nu met de trouw idem: ik zoek zalen, maak afspraken en we gaan samen kijken.
Als ik geen traiteurs opzoek en mail om prijzen te vergelijken, zou hij gewoon de eerste zaal nemen en bijhorende traiteur. `Dat is toch goed daar`. Hehe :-)
Dusja, c`est la vie :-) MAAR het voordeel is dat het voor mannen ook vaak vlug goed is, en dat je als vrouw dus meer kan kiezen & beslissen!

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik30-12-2012 15:20:54

Dat klinkt allemaal heel herkenbaar :) Ik moet ook alles zelf regelen, opzoeken, opstellen, ... Ik heb mijn getuigen al bijna n half jaar geleden gevraagd en hij vindt maar niet de moment om zijn tweede getuige te vragen. Muziek kiezen, huwelijksreis, vervoer (toch ook iets voor n man)... t interesseert hem allemaal niet. Zelfs het misboekje of zijn gelofte wil hij niet lezen/schrijven. Soms is dat wel frustrerend en hebben we er ook al ns woorden overgehad. Hij zegt dan dat dat bij hem pas een 3 maanden voor de trouw gaat beginnen. Nuja, ik kan hem ook wel begrijpen. Hij vindt ook bijna alles wat ik kies goed. Ik ben nogal n controlefreak en hij laat mij maar doen. Een trouw is precies in veel gevallen meer een vrouwending, dan voor mannen. Misschien heb je wel n heel enthousiaste mama of schoonmaak, zus of vriendin? Ik ondervind dat veel vrouwen in mijn omgeving graag praten over de trouw en dan kan ik daar wat mijn enthousiasme kwijt :)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik30-12-2012 16:03:59

Is hetzelfde hier :-) (verloofd sinds 21/2/12). We bespreken wel dingen met elkaar, maar ik moet regelmatig aan zijn oren trekken om ook eens met iets af te komen ;-)

Daarom heb ik me ook ingeschreven op dit forum. Hier kan ik alles lekker kwijt, ideeën uitwisselen en gewoon alles delen met mensen die wél geïnteresseerd zijn.

Nu, we hebben wel samen de zalen bezocht, en concrete dingen wil hij dan weer wel bespreken en is hij van goede raad (zoals de menu, of prijsoffertes enzo). Maar als het een beetje té vaag is, of te veel creativiteit of verbeelding vraagt, dan ben ik hem kwijt.

En ook al het financiële, daar trekt hij zich weinig van aan, maar ik ben dan ook heel maniakaal hierin, dus hij weet dat hij op mij kan rusten.

Ik denk inderdaad dat je best kijkt wanneer hij er voor openstaat (misschien niet na een harde dag werk, of tijdens het voorbereiden van een feestmenu :p). Misschien even op voorhand vragen wanneer hij een uurtje voor je kan uittrekken omdat je het belangrijk vind en dat dit ook bewijst dat je van hem houdt?

debora
18-7-2014
 Meld misbruik30-12-2012 16:06:05

Hahahaha, als je een tijdje terug gaat zien, heb ik net dezelfde frustratie neergepend. Krijg toen ook heel veel reacties dat dit heel herkenbaar was. Dus echt niks om zorgen over te maken

Ik heb mij daar bij neergelegd! Ik doe maar en als er echt beslissingen moeten vallen, dan meld ik al vantevoren dat we in de volgende dagen is een moment moeten plannen om alles serieus te bespreken!

Krijg zo weinig enthousiasme eigenlijk wat van iedereen ze, met de melding dat het nog veel te ver weg is, maar stoor mij er nie meer aan!

Doe gewoon men eigen ding en ga volledig men droom achterna

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik30-12-2012 19:11:32

hallo,
Ook hier hetzelfde verhaal! De beslissingen nemen we wel samen maar ik zoek alles uit en laat hem dan mee kiezen tussen een aantal keuzes. Ook mijn kinderen kunnen het woord trouw al niet meer horen en zuchten als ik weer iets gekocht heb van bv decoratie...Eigenlijk was de zaal het enige dat hem echt interesseerde. Hij gaat de reis regelen, bij mij zou dat nu al vastliggen maar ik denk niet dat hij er al iets voor gedaan heeft...
Dit forum is voor mij dus ook echt een oplossing!

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik30-12-2012 21:11:27

Hoi Dames,

Bedankt voor de oppeppertjes :-) Nu weet ik dat het niet 'abnormaal' is. Ik zal in het vervolg tegen mijn beste vriendin en bij jullie er over zagen en alles opschrijven :D Daarstraks had hij het al terug haha! Mijn ouders vroegen of ik al vervoer had enz. ik zeg ja ik heb geweldig schattige treintjes gezien! Hij: 'hu? weet ik niet van..?' ikke: 'mja :-) als ik niets mag zeggen haha!' Hetzelfde over de uitnodigingen lay out :) Het was eventjes payback time :p

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik30-12-2012 21:37:07

Ik geloof als ik dit zo lees dat iedereen daar last van heeft. Ik ben al van alles aan het bekijken en bedenken en mijn partner doet niks hahaha. Maar ja. Het is ook meer de vrouw haar dag. Wij leven er veel langer naar toe dan een man.

miranda
20-4-2013
 Meld misbruik30-12-2012 22:11:04

Mannen zijn gewoon zo die hebben altijd tijd genoeg!! Altijd komt eruit relax nu toch komt allemaal wel goed .... Dus hetzelfde als al de rest !!

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik31-12-2012 1:27:31

INTERVENTIE: bruidjes, laten we gewoon al onze venten dumpen en met elkaar trouwen! Wat een GE WEL DI GE voorbereiding zou dat wel niet zijn he! Het is overal herkenbaar he schat. (En ja mensen, IK ben die beste vriendin tegen wie ze ook kan zagen ). Ik ben ook al kwaad geworden op Wouter omdat hij teweinig doet. Hij ging voor de DJ zorgen...Heb ik uiteindelijk zelf gedaan. Feestzalen ging hij ook mee zoeken...heb ik uiteindelijk ook allemaal zelf gedaan. Misschien is het zo slecht nog niet dat WIJ, de vrouwen hier zo mee bezigzijn, want laten we eerlijk zijn, we willen onze mannen ook ni teveel verantwoordelijkheid geven he. Mannen letten nu eenmaal niet zo op details zoals wij. Enfin, zaagt en klaagt zoveel ge wilt engel. Kzal der altijd zijn! En ik klaag en zaag wel gewoon terug. That's what friends are for

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik31-12-2012 13:15:36

hahahaha :D

I love you!! Maar ni genoeg om mee te trouwen ... :p Waarom vragen de mannen ons eigenlijk ten huwelijk? Omdat ze dan van ons gezaag af zijn denken ze ... hmmm, das wel effe nen bummer he ;-) Het wordt zelfs nog ERGER ! hihi :D

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik31-12-2012 13:58:50

Mannen mogen dan wel ego-trippers zijn die hun hormonen achterna zitten zoals een konijn ne wortel, het blijven wel pussies. Serieuze pussies. Dus ik denk ni dat ze ons ten trouw vragen om van ons gezaag vanaf te zijn maar omdat ze ook oprecht met ons willen trouwen. Het klotige (voor hun) is dat ze door hun gebrek aan 'vrouwelijk' intellect niet doorhebben dat er een planning bij hoort. de morons hihi. Enfin. Wij mogen dan wel honderd keer achter hun gat zitten. Wij zijn nog altijd het ras dat de touwtjes in handen heeft. En hoewel mannen denken dat zij dat 'sterke' geslacht zijn, zijn wij het met de zweep in onze handen. Boeja!

nancy
31-3-2016
 Meld misbruik31-12-2012 18:54:39

Mannen zijn en blijven mannen hè

Wel hebben ze natuurlijk wel een beetje gelijk, als je pas in 2014 trouwt heb je inderdaad nog tijd genoeg.
Wij hebben in december pas onze datum van 22 maart 2013 vastgelegt en alles is ondertussen ook al in kannen en kruiken. Genieten moet je, maar niet verwachten dat jullie mannen er evenveel tijd en energie als jullie insteken
Want dat is, bij de meeste mannen toch, een illusie.
Ik vind het niet erg om alles zelf te plannen, dan is het voor hem ook een grote verrassing en kan ik lekker alles plannen zoals ik zelf wil

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik1-1-2013 20:00:33

Mannen... Wij trouwen in mei van dit jaar, en nog ben ik alles zowat alleen aan het doen. Op zich is dat handig, want dan hebben we weinig discussies, maar ik vind het niet leuk. Vooral als het om inhoudelijke dingen gaat, want dat moet iets "van ons allebei" zijn. Als ik op mijn eentje de liedjes, teksten, ... kies is dat dus niet het geval.
Mannen blijven inderdaad mannen.

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik2-1-2013 10:20:47

Ik ben blijkbaar de uitzondering. Ik betrap mijn ventje er vaak op dat hij over de trouw bezig is. Hij komt vaak met voorstellen en ideeën en alle beslissingen worden samen genomen.

Op oudejaarsavond heeft hij zichzelf ook betrapt dat hij veel over de trouw bezig is. We waren nl. al bijna een uur aan tafel met de vrienden over het feest aan het praten toen hij ineens doorhad dat hij degene was die het gesprek draaiende hield. Best wel schattig :-) Hij stelt me ook consequent aan iedereen voor als 'mijn verloofde' met zo'n trotse blik.

Ik ben dus een uitzondering en stiekem ben ik daar wel heel blij mee :-)

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik2-1-2013 10:39:15

Sommige begrijpen me verkeerd. Ik heb het over dat ik niets meer mag zeggen over de trouw. Niet dat hij niet mee dingen regelt etc. Ik mag er gewoon niet meer over praten alle dagen want hij wordt er zenuwachtig van.

Veva: heb jij effe geluk :-)

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik2-1-2013 14:01:50

Haha Kim, dat heeft natuurlijk wel iets schattigs he.
Maar het is net als voor mij nog best lang weg en zelfs ik wil nu alles al zo goed mogelijk op papier hebben zodat alles straks smooth verloopt. Zodat de zenuwen weg blijven. Ik vind het ook spannend allemaal. Zeker het bekend maken naar de familie.
Maar al met al het is een vrouwending.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-1-2013 16:51:10

Herkenbaar ;-) maar doe gewoon lekker je ding en ventileren op dit forum is voor mij altijd een goede hulp geweest ;-)!
En geloof me...achteraf gaat je hubbie to be héél blij zijn met al jouw voorbereidingen ;-)!

groetjes en succes!!

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik8-1-2013 22:10:34

Urgh, zondag schreeuwde ik het even... "waarom vroeg je me eigenlijk ten huwelijk als je uiteindelijk niet over het huwelijk wil praten"....
Boenk.. was misschien een brug te ver maar ik was gewoon zo gefrustreerd omdat telkens als ik het over ons huwielijreis heb dat hij wel altijd wat beters te doen heeft...

Maar we hebben afgesproken dat we elk tegen vrijdagavond met minstens 3 voorstellen moesten komen. Ik ben benieuwd!

Coraline
17-5-2014
 Meld misbruik26-1-2013 19:58:39

Haha herkenbaar
Ik ben eigenlijk blij met mijne vent!
Hij geeft mij carte blanche op alles, zolang dat het qua kosten binnen de perken blijft!

Het enige dat hij wilt weten is waar, hoe laat en wanneer hij moet zijn :) :)

Af en toe laat ik hem iets zien, maar hij vertrowt mij dus ben eigenlijk content

stephanie
19-9-2014
 Meld misbruik24-4-2014 12:04:45

Haha hier net hetzelfde ! Wat is dit herkenbaar bij de meeste hier ! Wanneer ik dan even niet meer bezit ben met onze trouw heeft Mijn ventje dan wel soms ideetjes wat ik dan toch leuk vind . Gisteren was hij wat boos omdat ik iemand ben die moeilijk konden kiezen en ik kon absoluut niet kiezen tussen 2 ringen .... Dus vroeg ik een paar keer welke zou mij het beste staan uiteindelijk heeft hij ze dan gekozen ..

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...