Terug naar overzicht
Beste Stéphanie,Op een school met veel leerkrachten gebeurt het wel eens dat ze ofwel allemaal op de receptie uitgenodigd worden (maar da's een dure zaak) ofwel dat er nadien in de leraarszaal of na een personeelsvergadering of... getrakteerd wordt met een glaasje ter gelegenheid van het huwelijk.Is een minder dure aangelegenheid en toch een blijk van appreciatie naar hen toe.Groetjes.
Hi Stephanie ik nodig enkel een aantal van mijn ex-collega's uit op de receptie, met mijn nieuwe collegas heb ik (nog) geen band en ik zie het dus niet zitten om daarvoor te betalenMijn toekomstige nodigt wel een 10-tal ex-collega's uit op het avondfeest, maar daar heeft hij een hele goede band nog meeHoe ver sta jij met de rest van je voorbereidingen? Verloopt alles vlotjes?Groetjes
Hier nodigen we wel onze collega's uit. We zijn er wel nog niet uit of het iedereen wordt of maar een deel. Maar wij hebben elk wel maar 20 à 25 collega's (+ uiteraard ook alle eventuele partners).Voor 80 man zou ik toch ook twijfelen.Bij vriendje op 't werk is het een nogal vast gebruik dat heel 't labo (hij werkt als laborant) wordt uitgenodigd voor minimum de receptie. En hij wil daar niet voor onderdoen.En dan vind ik het ergens logisch om mijn collega's ook te vragen; al kan 't zijn dat het bij mij niet iedereen wordt.
Ik zou enkel collega's vragen waar je echt een goede band mee hebt, waarmee je het meeste in contact komt. Je kan moeilijk iedereen vragen. En dan zou ik ook eerder opteren om ze tijdens de receptie te vragen.. :)
Ik nodig alle collega's uit. ook diegene die ik minder zie/ken. We zijn gewoon een toffe bende. We trouwen natuurlijk pas over 2 jaar dus er kan nog veel veranderen, maar zoals het er nu voorstaat mogen ze allemaal komen. Het valt natuurlijk te zien hoe jullie je feest willen he, groots/klein, iedereen aan tafel/snack, ... xxx
hoi,Deze juf nodigt al haar collega's uit voor de receptie (wij zijn wel een startende school dus nog niet een mega groot team) en degene die ik buite mijn uren ook spreek die krijgen ook uitnodiging voor dansfeestEn daarin maak ik dan geen verschil tusse medeleerkracht of poetsdame ofzo (zoals ik al hoorde dat mensen wel doen)groetjes sarah
Ik ga enkel mijn collega's vragen die ik buiten de school zie of waar ik een goede band mee heb, dat zijn er 20 van de 80. En ik nodig ze uit zonder partner, om het aantal wat te drukken :-)
Ik nodig ook enkel diegenen uit waar ik goed mee overeen kom en een band mee heb buiten school (op avondfeest). Wat er bij ons dan vaak gebeurd voor de andere collega's is een kaartje ophangen op school met uitnodiging tot receptie...collega's waar je echt geen band mee hebt zullen zich niet "inschrijven" hoor voor die receptie. Maar intussen laat je wel zien dat je ze allemaal apprecieert. Wij zijn een school met meer dan 100 personeelsleden, kan ze ook moeilijk allemaal uitnodigen. Ik heb er in avond en in receptie.
Hallo,Ik werk op een logistiek bedrijf en ga alleen mijn collega's van de afdeling uitnodigen. Mijn aanstaande nodigt alleen zijn directe collega's uit en de grote baas. Ik zou niet al mijn collega's uit willen nodigen. Ook dit zijn er te veel en met de helft heb ik niet van doen. Ik heb daarom de keuze gemaakt voor mijn afdeling. Wanneer je ze niet wil uitnodigen kan je inderdaad zoals Sofie zegt op school apart nemen om ze erbij te betrekken. Dus lekker een taartje met jullie trouwfoto ofzo. En dan misschien alleen de directie uitnodigen?Zo zou ik dat tenminste doen wanneer ik op een school zou werken. Mijn ouders hebben mij geleerd dat je mensen moet uitnodigen die je graag ziet en niet omdat je je verplicht voeld naar die mensen. Lijkt me in dit geval geen verkeerde!
Ik heb ook alle collega's naar de receptie gevraagd: directie, secretariaat, medeleerkrachten, poetspersoneel,....Inderdaad aan grote groep maar ik vond het moeilijk en riskant om te selecteren.
Ik kan soms mijn oren niet geloven. Alle collega's. Maar dan kom ik rond de 100 man uit. Voor mensen waar ik niet meer dan hallo en salu tegen zeg...Pff weer een grijs haar bij ;)
Als het enkel mensen zijn waar je hallo en salut tegen zegt, dan zou ik ze zeker niet vragen. Wat ik wel een goed idee vind zoals sommigen hier al aanhaalden is om op school zelf iets te doen, een taart of drankje voorzien maar ik zou enkel degene vragen op jullie trouwfeest zelf waar je een goede band mee hebt.. Die zullen dat wel verstaan hoor. 100 is gewoon TE veel en je hebt daar toch niks aan als je ze niet goed kent en het zijn alleen maar extra kosten. ;)
Als je het graag voor iedereen gelijk houdt, zou ik ook niemand uitnodigen voor het feest en op school trakteren (taart, hapjes, whatever). Minder kans op jaloezie of opmerkingen én goedkoper :)