Nu Online
Momenteel zijn er 547 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders en schoonouders op uitnodiging

3-1-2013 13:38:36
Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik trouwen in augustus... We zouden de uitnodigingen graag versturen in februari... We hebben echter een groot probleem:
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn mama woont sinds kort samen met een nieuwe (Franse) vriend. Mijn papa heeft een groot alcoholprobleem... We hebben besloten om hem niet uit te nodigen op ons trouwfeest, omdat er anders toch alleen maar problemen van komen.
Hoe vermeld ik dit op onze uitnodiging? Ik vind het raar om mijn mama haar vriend te vermelden, omdat dit toch niet mijn echte vader is... Hebben jullie ervaringen / tips?
Groetjes, Elisa

Elisa
3-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1096

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik3-1-2013 14:13:32

Waarom de ouders vermelden op de uitnodiging? Je kan toch gewoon schrijven van X en Y nodigen u graag uit op hun huwelijksfeest...

Ikzelf ben ook van gescheiden ouders en papa is hertrouwd dus ik heb er sinds 5 jaar een stiefmama bij... dit ligt gevoelig voor mijn mama dus ik ben niet van plan om de ouders te vermelden op de uitnodiging omdat ik echt goed overeen kom met mijn stiefmama maar mijn eigen mama niet wil kwetsen..

Ik denk dat ik het ook zo ga doen van x en y trouwen...

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik3-1-2013 14:32:02

Wij zetten onze ouders ook niet op de uitnodiging.
Wij betalen het zelf dus waarom zouden zij erop moeten staan?
Misschien als zij je trouwfeest betalen, dat dat wat anders ligt...

Iris
4-5-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:01:01

Ik zet ze niet op de uitnodiging, ondanks dat ze sponseren. Het zijn zij niet die trouwen, jij trouwt. Doe waar jij je het beste bij voelt.
Trouwuitnodigingen moeten trouwens maat 2maanden/10weken op voorhand verstuurd worden, dus eigenlijk heb je wel nog wat tijd! :)

Groetjes

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:41:35

hier ook geen ouders op de uitnodiging...
wat trouw jij trouwens op een mooie datum ;)

groetjes

Stéphanie

Meld misbruik3-1-2013 16:34:33

Bij ons staan de ouders ook niet vermeld op onze uitnodiging. Er staat gewoon: "Pieter en Stéphanie .....". Want het is uiteindelijk jullie die trouwen. Ik denk trouwens niet dat dat nog veel gedaan wordt om de namen van de ouders erop te vermelden.

Elisa
3-8-2013
 Meld misbruik3-1-2013 16:39:26

Bedankt al voor jullie reacties!

Het is een probleem omdat zowel mijn vriend zijn ouders als mijn mama sponsoren... Mijn vader niet... Wat een dilemma!

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik3-1-2013 17:56:19

Bij ons komen de ouders wél op de annonce te staan. Het is naar hen toe een mooi gebaar. In onze vriendenkring wordt het altijd vermeld, en soms staan zelfs de grootouders er ook op.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-1-2013 19:08:05

En waarom niet "namen mama en vriend" en het lijntje daaronder "naam papa" ?

Hij hoeft er daarom niet bij te zijn, hé ... Maar zo vermeldt je wel dat je nog een vader hebt.
Je familie zal je papa toch ook wel kennen intussen, zeker?

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik3-1-2013 22:12:52

Wij vermelden onze ouders ook niet. Heb eigenlijk nog geen uitnodiging gezien hier in Nederland waar dat wel gedaan word. Maar als jij je daar fijn bij voelt moet je het zeker doen. Vermeld je pa onder je moeder en haar vriend. Of gewoon dochter van en dan je ouders naam maar dan wel je moeder met haar meisjes naam. Bespreek het met je moeder. Misschien heeft zij wel een tip.

Lotte
6-4-2013
 Meld misbruik4-1-2013 1:07:17

Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te doen. Zij betalen het feest wel, maar ik zit ook met gescheiden ouders en ik vind het ook wat ouderwets om eerlijk te zijn om de namen van de ouders te vermelden. In september moest ik naar het huwelijk van een schoonbroer en zij hadden het wel gedaan, zelfs de grootouders er nog op en ik heb achteraf van veel mensen gehoord dat dat zo passé is. Uiteraard doe je er zelf mee wat je wil hé! als je jezelf er goed bij voelt, gewoon je gevoel volgen! groetjes

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik4-1-2013 10:39:11

Wij gaan hen ook niet vermelden. Iedereen weet toch dat dat je ouders zijn wanneer ze je uitnodiging krijgen?
Desalniettemin begrijp ik wel dat er mensen zijn die het wel graag willen doen. Ik zou dan wel geen onderscheid maken al naargelang de vraag of ze sponsoren of niet. Anderzijds stel ik me ook de vraag of stiefouders thuishoren op de uitnodiging, tenzij ze natuurlijk een echte ouder zijn geweest voor jou...

Emmy
4-7-2014
 Meld misbruik18-1-2013 16:25:56

je kan ook gewoon zeggen, x en y nodigen u samen met hun ouders uit ....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info