Nu Online
Momenteel zijn er 468 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Datum/Dag kiezen

3-1-2013 16:12:31
Hallo iedereen!

Sinds een paar weekjes ben ik ook eindelijk ten huwelijk gevraagd *juij* :-).
Eerste opdracht was dus om een datum te kiezen. Wat al niet makkelijk blijkt. Gezien deze zomer nogal vlug dichterbij zal komen en wij alle 2 vrij weinig tijd hebben zagen we dat al niet zitten. Ik was fan van 14/02/2014 maar mijn vriend wil liever wat warmer weer. Dus voorlopig staat het gepland op 23/05/2014.

Dit is een vrijdag en ik vond dit persoonlijk wel handig omdat ze dan ook in de namiddag op het gemeentehuis trouwdiensten doen en de zaterdag niet. Zo zouden we dus ruim de tijd hebben om die dag ons klaar te maken in de voormiddag en foto's te nemen. Aansluitend op de wettelijke trouw zou ik namelijk graag met de gasten naar de feestzaal gaan en daar een vrijzinnige dienst doen.
Nu is er het probleem dat mijn opa de vrijdagvoormiddag altijd naar de nierdialyse moet en hij dus bekaf zal zijn op de trouw en het feest.
Dus nu twijfel ik: moet ik dan toch een zaterdag nemen en dan zowat een "dag in stukjes" doen of blijf ik bij vrijdag en bvb mijn opa voorstellen een andere dag samen eens te gaan eten zodat hij het zware avondfeest niet hoeft te doen?

Groetjes!

Tamara
23-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 898

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik3-1-2013 16:18:09

Hey Tamara

Ik ken jouw opa natuurlijk niet dus ik zal gewoon zeggen hoe het bij mij is.
Mijn oma is op onze trouw 86 jaar en nog een hele kranige dame maar ik weet dat zij het avondfeest ook voor bekeken zal houden.
Zij zal er wel bij zijn op onze dag en gaat na de viering mee eten op restaurant.
Dat zal voor haar al vermoeiend genoeg zijn. Daarna wordt ze naar huis gebracht.

groetjes

Eva
13-9-2013
 Meld misbruik3-1-2013 16:43:41

Het hangt er denk ik ook van af hoeveel verplaatsingen er moeten gebeuren: waar vindt bvb. de wettige trouw plaats en waar het feest? Indien alles dichtbij is, is het voor je opa misschien nog haalbaar om de wettige trouw+ceremonie mee te volgen en nadien naar huis te gaan?

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 17:35:15

Hey Tamara,

Hoe is u opa op niet-dialyse dagen?
Als je dat op tijd aangeeft is het (normaal gezien) mogelijk om hem eens te switchen van dag.

Ik heb 3 jaar als thuisverpleegkundige gewerkt met verschillende patiënten die ook meermaals per week naar de dialyse moeten. Soms (bijvoorbeeld rond kerst/nieuw) worden er dan wel eens veranderingen uitgevoerd.

Dus ik zou zeggen, gewoon contact opnemen met die dienst waar hij gaat en eens overleggen ermee!!!!

Succes!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik3-1-2013 17:58:46

Aangezien veel gasten ook de vrijdag werken, zaterdags ook nog wat te doen hebben, blijft de zaterdagavond toch het beste moment om te feesten.

gtrz

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik3-1-2013 19:44:52

Je zou ook je trouw kunnen verdelen. Bijvoorbeeld vrijdags trouwen en lekker eten met familie en dan zaterdag het grote feest. Je opa heeft dan de mogelijkheid om beide te doen. En ik denk dat het idee van Stephanie ook niet slecht is. Misschien is dat wel de oplossing. Overleg met je opa en de dokter.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-1-2013 20:02:19

Hier toch heel bewust het feest in 't weekend.
Op vrijdag moet werkelijk iedereen verlof nemen. De familie doet dat misschien nog ... Maar veel vrienden ga je dan niet zien, behalve op 't avondfeest.

Hier een familie van zelfstandigen, ik die op zaterdag wil trouwen (en een receptie op zondag) en mijn moeder zit nu al te panikeren dat ik geen kat ga zien op zaterdag!
Ik mocht mijn receptie zeker niet zaterdagmiddag of -avond zetten "want dan kunnen die allemaal niet komen, want dan is de winkel nog open".
Mijn ouders hebben zelf een eigen winkel en voor hun dochter haar trouw doen ze een zaterdag dicht, maar voor iemand anders ... da's pech gehad, die ziet hen pas 's avonds. Maar ik moest echt wel niet afkomen met een vrijdag, want dan waren ze toch niet echt schitterend gezind geweest (twee dagen inkomsten missen).

Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik3-1-2013 20:18:37

Bedankt voor de reacties allemaal!

Voor mij persoonlijk lijkt de vrijdag nog altijd de beste dag.
In het gemeentehuis kunnen we tot 16u trouwen. Hier willen wij het sowieso beperkt houden. Tegen dat we op de locatie van het feest en de viering zijn is het 17u. De ceremonie zouden we dan rond 17u30 plannen, zodat zij die moeten werken er dan normaal kunnen zijn. En zij die er niet op tijd kunnen zijn, kunnen dan nog op de receptie komen die een uur later aanvangt.
Mijn beste vriendin is deze zomer ook op een vrijdag getrouwd en dat was perfect. De beste vrienden en familie nemen dan echt wel verlof en voor 's avonds had er bijna niemand afgezegd.

Ik zal dan inderdaad de dialyse verwittigen. En tis nog een tijdje ook he. Niemand kan voorspellen hoe goed/slecht het dan gaat, ook met mijn andere grootouders.

Mijn ouders zeiden net zelf dat we niet met iedereen rekening kunnen houden.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-1-2013 20:31:07

Welkom op het forum! Hier ga je nog heel veel tijd doorbrengen!

Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik3-1-2013 20:35:23

Dank u! Zit de laatste weken inderdaad al iedere dag op dit forum rond te neuzen :D Leukleukleuk

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 23:53:49

Hey Tamara,
Wij hebben onze dag "verdeeld". Wij doen ons burgerlijke trouw op een woensdag om 14u - dan vieren we ons 10jaar samenzijn. Het feest voor iedereen op zaterdag. Dit heeft als voordeel dat de dag van het feest toch wel iets rustiger verloopt en je meer tijd kan schenken aan de gasten ipv timings in het oog te houden en overal heen te rennen :-) Wij houden ook een vrijzinnige ceremonie op zaterdag om 15u. Dus ook lekker een hele voormiddag om mezelf klaar te maken en de zaal te keuren ;p

Op woensdag gaan we dan enkel naar het gemeentehuis met de naaste familie, en houden we thuis een aperitief.

Ik geef toe dat ik de burgerlijke meer als iets "tussen ons" beschouw en ik vind het niet echt nodig dat heel de familie/vriendenkring daar bij zit. Daarom dat ik de viering wou omdat we dan aan iedereen kunnen uitleggen waarom we hen erbij willen enz... het is een stuk persoonlijker <-> op het gemeentehuis is het toch maar een monoloog van de burgemeester :-/ (ook al is dat het officiële natuurlijk...)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...