Terug naar overzicht
Bij ons is er een dessertbuffet. Ik volg je mening over de huwelijkstaart, ik vind die ook meestal niet lekker. Hier dus ook geen klassieke huwelijkstaart om aan te snijden. Ik ben wel nog naar een huwelijk geweest waar een ijstaart werd aangesneden, deze had de vorm van paard en koets. Héél mooi! Bijna iedereen lust ijs en zo heb je toch een taart om aan te snijden!
Wij nemen ook een dessertenbuffet. Dan lust iedereen wel iets (er zijn een aantal niet zo zoetebekken en die kunnen dan fruit nemen ofzo).Zo'n buffet blijft ook de rest van de avond open zodat iedereen nog eens terug kan gaan naar believen, dat is wel fijn voor de mensen die enkel voor het buffet komen denk ik.Wij hebben ook een ijstaart die we kunnen aansnijden. Deze wordt met vuurwerk en muziek binnengebracht. Is ook goedkoper dan een echte huwelijkstaart (toch in onze zaal...).GroetjesJoyce
Wij hadden wel een dessertenbuffet (maar geen bruidstaart), maar ik denk niet dat je bang moet zijn dat een ander dessert te weinig zou zijn. De mensen die alleen voor het dessert worden uitgenodigd, zullen meestal thuis wel iets eten. En als er dan 's nachts nog broodjes zijn, zullen ze vast niet met honger naar huis gaan.
Ook hier een dessertenbuffet. Dan lust iedereen inderdaad wel iets, en wij voorzien achteraf geen broodjes meer, dus dan is het wel handig dat het dessertenbuffet blijft staan voor als de mensen later op de avond weer honger krijgen... Wat heeft jouw verloofde misschien niet graag aan een dessertenbuffet? Uiteindelijk is hetgeen dat de mensen eten van een dessertenbuffet hetzelfde als een dessertbord hé, alleen moeten ze er zelf omgaan maar kunnen ze dan ook wel kiezen wat ze lekker vinden...En ik denk niet dat iemand het raar zou vinden mocht er geen taart zijn hoor :) wij nemen er in ieder geval geen (ook geen ijstaart, maar dat is inderdaad nog wel een goed idee als alternatief).
Wij kozen voor een dessertbord en dat viel super goed mee. Om 1 uur hadden we nog frietjes voorzien en niemand had echt nog honger. Verder kozen wij ook voor een ijstaart ipv gewone huwelijkstaart. Dit werd dan mee op het bordje gelegd. Volg je gevoel maar! Groetjes, Hanne
Ik doe ook geen bruidstaart omdat ik dat ook niet lust. Bij het dessertbuffet ga ik wel kaas voorzien (lust je aanstaande dat wel?).
Wij kiezen voor ijstaart ipv bruidstaart. Groetjes!
Hier gaan we voor een dessertenbuffet (inclusief kaastafel) en waarschijnlijk een kleine ijstaart.. Hier wordt een dessertbordje eerst aan tafel gebracht met een stukje ijs en 2 dessertjes die later ook terug te vinden zijn op het buffet..Daarna volgt de openingsdans en dan wordt ook het buffet pas opgesteld..Als je nog iets voorziet 's nachts dan hoeft een buffet volgens mij niet.. Als er na het dessertbordje niets meer voorzien is lijkt het mij weinig voor mensen die pas aanschuiven voor het dessert..Maar als er broodjes voorzien zijn lijkt het me wel OK! De chef-kok waar wij onze feest zullen doen vertelde er wel bij (een verkoopstruc zoals een andere maar er zit wel waarheid in) dat mensen zich vaak het laatste herinneren..Ze zullen snel zeggen: Amai en dat dessertenbuffet was dik in orde!! tegenover iets van een voorgerecht of hapje..Een laatste goeie indruk achterlaten bij je gasten geeft bij iedereen een goed gevoel!
Wij kiezen voor het dessertenbuffet. Ik vind dat leuk, er is veel keuze. Mensen kunnen nemen wat ze lekker vinden. En de overschot wordt 's nachts terug opgesteld. (Meevaller dus!)Er zullen ook verschillende kleine taarten op het buffet staan.Toch... een huwelijkstaart MOET voor mij. Ik vind het raar zonder. (Mijn mening)Aangezien ik en mijn toekomstige allebei niet graag taart eten hebben wij gekozen voor een ijstaart als huwelijkstaart!! Voor ons de ideale oplossing.
Ik denk dat wij voor een dessertbord gaan gaan. Mijn vriendin die vorig jaar trouwde had een buffet en bijna 3/4 daarvan werd niet opgegeten. (Het was dan ook wel een gigantisch buffet).Toen ze vroegen of ze bvb de chocomousse en tiramisu naar huis mochten meenemen, mocht dat niet van de feestzaal :s.Dus een beetje uit mijn principes tegen verspilling, doe ik liefst geen buffet...
Heyla, wij hadden een dessertenpallet en dat is heel goed meegevallen. Wij hadden en 7-tal verschillende dessertjes op een bord, heel mooi gepresenteerd en vooral heel lekker en anders. Wij hadden ook geen bruidstaart, mijn man eet niet graag taart of biscuit dus was de keuze snel gemaakt. Wij hadden wel de nodige show voorzien door een geweldige nummer af te spelen bij het brengen van de bordjes en voorwerkstokjes op de bordjes van ons twee. En dan je vraag of het te weinig zal zijn. Als ik uitgenodigd word voor een huwelijksfeest vanaf het dessert zorg ik ervoor dat ik thuis een goeie maaltijd heb gegeten zodat ik zeker geen honger zal hebben, maar dat er wel nog plaats is voor het dessert, lijkt me logisch...al kun je je aan alles verwachten :). Groetjes!
het zal jullie waarschijnlijk wel verbazen maar wij gaan voor cupcakes :-D mooi versierd in thema van ons huwelijk en bovenaan een kleine taart die wij dan kunnen aansnijden :-)
@ Marjan: Mijn verloofde vindt een buffet verspilling omdat er altijd héél veel blijft staan en hij houdt sowieso niet van de buffetvorm (de rest van ons eten is dan ook gewoon een menu aan tafel). Ikzelf heb er weinig problemen mee want ik ben een echte zoetebek @ Angelique: Superleuk idee die cupcakes!
Wij hebben alles wat over was mee naar huis mogen nemen, dus geen verspilling en we hebben er nog een aantal dagen van kunnen genieten.
Bij ons komen er ook heel wat mensen toe voor het dessertbuffet. Mijn aanstaande is ook niet zo voor desserts, maar ze kon er zich toch in vinden.Wij voorzien ook daarna geen eten meer, aangezien degenen die voor het dessertbuffet toekomen pas rond 21u komen hebben ze voldoende tijd om eerst zelf nog iets te eten.Het buffet blijft ook de hele nacht staan, dus ze kunnen altijd nog terug om iets.Een bruidstaart hebben we niet omdat we daar alle twee niet voor te vinden zijn.