Nu Online
Momenteel zijn er 480 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Programma avondfeest

7-1-2013 19:52:44
Dag allemaal
Vandaag hebben we van onze zaal een voorstel gekregen voor de uurindeling van ons avondfeest. Dit voorstel ziet er als volgt uit (we hebben gasten die komen voor het diner, en gasten die komen vanaf het dessert, niemand die alleen voor de receptie komt):

18u30 aankomst suite
19u-20u: receptie met hapjes voor diner-gasten
20u-22u30: diner (voorgerecht + hoofdgerecht)
22u-22u30: ontvangst genodigden dessert+dansfeest
22u30-ca. 24u: dessertenbuffet
ca. 24u-...: open bar + dansfeest

Nu vind ik dit allemaal precies redelijk laat, vooral het dessertenbuffet en dansfeest dan. Ik zou alles een half uurtje vroeger laten beginnen (dus receptie met hapjes van 18u30) en het dessertenbuffet maar een uurtje laten duren (1,5u vind ik precies nogal veel), zodat het dansfeest al kan beginnen om 23u. Wat denken jullie, is dit ok? Is 21u30 een goed uur om de 2e 'lading' mensen te laten toekomen?
2,5 u voor het voor- en hoofdgerecht vind ik trouwens ook wat veel, maar denk dat dit te maken heeft met de bereidingstijd van de gerechten en de hoeveelheid gasten, dus hier kan waarschijnlijk niks aan veranderd worden...

Marjan
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 790

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik7-1-2013 20:43:57

Hallo Marjan,

Ik deel jouw mening. Het plan van de zaal vind ik persoonlijk iets te laat. Wij doen wel een receptie van 1,5 uur. Eén uur vind ik persoonlijk iets te kort. Eén uur voor het dessertenbuffet lijkt me dan weer voldoende.
Die 2,5 uur voor voor- en hoofdgerecht lijkt me normaal. Niet elke tafel heeft tegelijk zijn eten hé. Komen ze met het hoofdgerecht meermaals langs? Dat kost dan ook meer tijd hé.

Groetjes, Jente

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik7-1-2013 21:08:42

Hey Jente
Merci voor je antwoord! Dan ga ik denk ik een half uurtje vroeger beginnen en het dessertenbuffet inderdaad maar 1 uur laten duren (daarna blijft het toch staan, dus de mensen kunnen ervan blijven eten de rest van de avond). De prijs voor de receptie is wel voor 1 uur, het totaalplaatje vind ik al duur genoeg dus ga het dan bij 1 uur receptie houden denk ik :) de mensen die komen vanaf de receptie blijven daarna toch nog heel de avond, dus lijkt het mij niet zo erg dat de receptie dan maar 1 uurtje is... En anders moeten we al om 18u beginnen, en dat vind ik dan weer wat vroeg :) (we moeten van Gent naar Roeselare rijden dus dat is wel een eindje)

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik7-1-2013 22:14:18

Hey Marjan

Bij ons raadt de feestzaal aan van zo vroeg mogelijk te beginnen.
Wij houden een ceremonie in de tuin van de feestzaal en beginnen om 18u met de receptie. 19u aan tafel en ik nodig onze gasten voor het dessert en dansfeest uit om 21u30. Zij krijgen eerst een aperitiefje aangeboden en sluiten tegen 22u aan bij het dessertbuffet. Dus ik gok tegen 23u30 te beginnen met de openingsdans.

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik7-1-2013 22:25:29

Ahja als wij om 18u30 beginnen, kunnen we de gasten voor het dessert ook laten komen vanaf 21u30, dus lijkt me wel ok dan :)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-1-2013 1:17:52

Ik zou de duur van het dessertbuffet ook wat inkorten als dat lukt met het aantal gasten. Ik vind sowieso 21u30 wel een beter uur voor de aankomst van de dessertgasten, anders wordt het meteen zo laat voor hen!

Jozefien
14-6-2013
 Meld misbruik15-1-2013 8:39:52

Hey Marjan,

Bij ons komen er ook mensen toe voor het dessertbuffet. Wij moeten het er met de mensen van de zaal nog eens over hebben, maar hun idee was om deze rond 21h30 te laten toekomen en dan om 23h de openingsdans in te zetten.
Nu zouden wij toch zeker graag hebben dat die mensen rond 20h30 - ten laatste 21h toekomen.
We weten ook nog niet exact hoeveel mensen er zullen komen, maar ons dessertbuffet blijft ook de hele nacht staan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...