Terug naar overzicht
Ik volg het eventjes mee.. Ik wil graag in de kerk een viering houden.. Maar de zegening en alles errond hoeft voor mij eigenlijk niet...Ook allé bijeenkomsten met andere koppels ed. hoeft voor mij niet!Deze week nemen we contact op met een diaken ipv een pastoor en we zullen zien wat hij zegt hé :-)
Dag Kylie,Wij trouwen met een huwelijksviering (met een diaken ipv een pastoor).Dit is een zeer vlotte man, van hem mochten wij gans ons misboekje naar eigen zin samen stellen. De enige zaken die voor hem erin moesten waren: de homilie en natuurlijk het belangrijkste de zegening van het huwelijk (het uitspreken van de drie zinnekes, maar dit mochten we zelf herwerken naar iets wat we leuker vonden en de geloften natuurlijk).Wij hadden voor dit gekozen omdat je het wat losser en persoonlijker kan maken. (tenzij je een jonge priester hebt, die zijn ook vaak al een heel stuk losser)Omdat ik persoonlijk vind dat WIJ centraal staan en niet Jezus, God of wat dan ook.
Hoe doe je dit dan? of hoe vraag je dit aan? Wij hebben lang getwijfeld of we wel of niet voor de kerk zouden trouwen en zouden er nu toch voor kiezen om een kerkelijke viering te doen. Kan je dan gewoon kiezen waar en wie je wil hebben voor je viering? Ga je dan naar je eigen gemeente en vraag je dit?