Terug naar overzicht
ik vind het mooi
Zonder oneerbiedig te willen zijn... ik denk dan aan deodorant. The Axe-effect.
Ik denk dat dat heel persoonlijk is ... Mij zegt het zo direct niet veel... Maar ik vind het ook niet lelijk. x
Hallo , Ik vind het wel leuk , voor een jongensnaam mag het kort en krachtig zijn .Misschien is dit een goede compromis : noem hem " axel " en dan kan je man hem nog altijd afkorten naar " ax "Veel geluk met jullie zoontje .Groetjes
Ik vind het op zich een mooie naam, maar het doet mij toch ook direct denken aan het merk van deodorant...
ik vind het een mooie naam!
Nog nooit gehoord, maar heel mooi!
Ik vind het niet slecht, idd kort en krachtig. Wordt ook vaak gebruikt als afkorting, maar de laatste tijd ook als eerste naam. Ik link het niet met het merk van de deodorant, maar ik kan wel geloven dat sommigen dat wel zullen doen in het begin. Maar als je ziet dat ouders hun kinderen tegenwoordig al Bloem of Zonne... noemen vind ik dit toch veel beter hoor :) Ik ken twee mensen die Ax noemen, de een als afkorting en de ander als eerste naam en die is ondertussen toch ook al 50+. Groetjes en geniet nog van de zwangerschap en de vreugde van het nieuwe leventje.
Ik legde de link eigenlijk ook wel dadelijk met de deo... Vind het wel mooi!
hier ook de link met de deo. Op zich geen misse naam, nochtans. Klinkt de naam goed bij de achternaam? Want ook dat is belangrijk...
ik blijf helaas ook hangen op de deo of een bijl.... Axel is misschien een alternatief?
Ik denk inderdaad ook eerder aan Axel - al is het maar dat voor een heel boel administratie en dergelijke een "gekende" naam heeft, is echt een levensgemak. En da is het thuis gewoon "Ax" :-).Het doet me enorm denken aan discussies die ik met ons mama had over namen zoals "Anneke". De reden is dan wel anders (want op je 34ste Anneke noemen is niet altijd makkelijk), maar de logica is een beetje gelijklopend.Persoonlijk wil ik ons kindje ook Axel noemen (Axl Rose fan, ik beken ;-)) dus misschien ben ik niet objectief. Alternatieven die ook blijven hangen is Alexis (maar dat is de naam van mijn hubby... grrr, moest mij weer eens overkomen, die naam had ik al jaaaaren in gedachten). En als het een meisje wordt, waarschijnlijk Alexia (die we dan kort Alex zullen noemen, maar niet officieel zodat het voor de paperassen enzo wel duidelijk is dat het meisje is), of Axelle.Het wordt dus zo goed als zowieso een "Ax" derivaat bij ons ;-)Oh ja, en onlangs ook een mooie naam gehoord die ergens blijft hangen - misschien zegt het jullie ook iets gezien onze naam-afiniteit:Sasha :-)
Hier het zelfde. Ook een beetje het deo effect.Wat je ook kan doen in plaats van Ax. Is Axl. Ik zou er persoonlijk geen e meer tussen zetten. Wij hebben het ook over deze naam gehad. Maar bij ons is het uit eindelijk Xander geworden.Je moet zelf zien wat jullie mooi vinden en niets van een ander aantrekken.Iedereen raakt je naam wel gewoon. Zo woude wij eerst onze dochter Nore noemen. Als we dit nu tegen onze ouders zeggen zeggen ze meteen " Hannah is toch wel veel mooier hoor". Maar dat is gewoon het geen wat je gewoon bent. Want als het nu een Nore was geworden dan hadden ze Hannah niet zo mooi gevonden. Ik geef je de raad. Geef je zoontje de naam waar je alle 2 achter staat. En die je alle 2 mooi vind.Nog een super dikke proficiat met je zwangerschap!!!!Groetjes Caroline
Mooi, kort en krachtig!!!Naam kiezen is wel persoonlijk dus als jullie dat een mooie naam vinden ga er voor zou ik zeggen!!!
Hier ook deo en een bijl:). Axl vind ik wel een leuk idee!
Ik zou ook voor Axel of Axl gaan en Ax als koosnaam houden.