Terug naar overzicht
Dag IneIk weet niet of je die huwelijkskaars zomaar kan vervangen. Volgens mij is dit in een kerkviering verplichte kost. Je kan natuurlijk wel een heel creatieve kaars kiezen die mooi aansluit in je thema.Es checken bij de priester of dit kan.GroetjesRebecca
Een kaars zul je sowieso moeten aanschaffen, maar daarin kan je ook ver gaan als je wil. Zo is er deze website die ervoor gekend staan kaarsen te produceren met goud, diamant, disignerkaarsen, ... www.hautekiet.com (er hangt natuurlijk ook wel een prijskaartje aan vast). Wij hebben onze 'kaars' besteld via onze fotograaf. Het is een uitgeholde vierkante (blok) kaars met binnenin een lontje. Aan de buitenkant staan onze namen en de datum met foto. Heel veel succes met jullie zoektocht naar een origineel alternatief.groetjes
*desingkaarsen
Een kaars is helemaal niet verplicht hoor :)Tenzij je een erg conservatie priester hebt.Wij kiezen voor een olielamp. Die kunnen we tenminste echt laten branden en blijft ook!
Mijn schoonzus had ook een olielamp als huwelijkskaars. Ook de doopkaarsen van hun kinderen zijn olielampjes. Is wel mooi hoor en dat blijft idd ook voor altijd.Ik dacht ook dat een kaars niet verplicht is, meestal hoort het er idd wel bij, maar dit kies je uiteindelijk nog altijd zelf.
Wij hebben ook een olielampje! Dit was geen enkel probleem voor de priester.We hebben deze gehaald bij Timigrie, in Vladslo.Groetjes