Nu Online
Momenteel zijn er 527 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save the date vs uitnodigingen

10-1-2013 21:35:41
Wat zijn nu precies STD kaartjes? Wanneer sturen jullie deze? En wat is het verschil dan met de uitnodigingen? Wij trouwen op 13 juli, midden zomer dus... :)
Dank je, Keshia

Keshia
13-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 777

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik10-1-2013 22:00:55

Hey Keshia
Save the date kaartjes zijn bedoeld om genodigden al ruim op voorhand jullie trouwdatum door te geven. Je kan ze versturen vanaf het moment je dat verloofd bent en uiteraard een trouwdatum hebt gekozen. Wij hebben ze verstuurd met kerstmis en trouwen eind mei. Huwelijksuitnodigingen zijn de officiële uitnodigingen met alle details op en worden 6-8 weken voor de trouwdatum verstuurd.

Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik11-1-2013 7:33:39

Wij hebben onze STD kaartjes bijna een jaar op voorhand gestuurd. We trouwen op 18 mei in een verlengd weekend.
Het is dan wel handig dat de mensen dit weten vooraleer ze bijvoorbeeld op verlengd weekend zouden gaan.

De uitnodigingen worden 6-8 weken voor de trouw verstuurd.

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-1-2013 8:14:26

Hoi keshia, wij trouwen ook op 13.07.13

Wij hebben nu met kerstmis een kerstkaart gemaakt met de vermelding van onze trouw met datum. En deze naar iedereen verstuurd, bij de mensen die gevraagd worden voor het feest, was het een tekst met de boodschap dat de uitnodiging nog volgt.
En bij de rest, om het gewoon te laten weten aan iedereen, de vermelding dat we gaan trouwen en dat wij aan het aftellen zijn ...

Dus je kan dat doen wanneer je wil, en hoe je dat wil...

Ik heb ook al eens gelezen dat sommige een kleine jaarkalender op magneetformaat rondsturen, en rond hun trouwdatum staat dan een hartje ... Vond ik ook wel een leuk idee! Op vistaprint vind je ook leuke kaartjes en op deze site vele leuke ideetjes :-)

veel plezier hiermee! En voor de rest, alles ok qua je planning?
Begint voor ons te korten eh

Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik11-1-2013 19:47:40

Dank jullie voor de antwoordjes! Nu is het wel zo, dat iedereen die we uitnodigen op onze trouw, het al weten dàt we trouwen, en dàt we ze verwachten op het feest ;) Dus is het de moeite niet meer om SDD kaartjes te sturen, zo denken we toch ;) En we hebben dit ook niet op kerstkaartjes gezet, want dit vonden we raar om te doen ;)

@ Kelly: Leuk! Ik vind dit echt een mooie datum, mede omdat we elkaar hebben leren kennen op de 13e, ;) dus komende zondag 23 maand samen én nog 6 maand voor ik mevrouw Marteau word :D Allemaal spannend inderdaad!
Onze voorbereidingen lopen heel goed :) De 'grote' dingen liggen vast zoals zaal, ceremoniemeester, gemeentehuis, mijn trouwkleed, de ceremonie in de tuin van de feestzaal krijgt ook vorm... We hebben ook al een idee van hoe we de uitnodigingen willen :) Verder moeten we nog s uitkijken voor de ringen, voor het kostuum van mijn verloofde, een kleed en een mini-kostuum voor de bruidskindjes, ... Oja De misboekjes moeten we ook nog ineen steken ;)
Hoe staan de voorbereidingen bij jullie? En mag ik ook s curieus zijn vanwaar jullie zijn? ;)

Groetjes, Keshia

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-1-2013 22:53:08

Wij zijn van schoten bij Antwerpen, en net zoals bij jullie ligt dat bij ons ook vast. Ringen en uitnodigingen moet ik nog bevestigen. Maar al wel gekozen. Misboekje is ook klaar en zit bij diaken voor goedkeuring. Spannend eh. Wij hadden eerst gekozen voor 13.04, maar dan doet de zoon van mijn zus zijn vormsel dus ja.... Nu wel heel blij met 13.07 midden in de zomer. Van waar zijn jullie?

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik12-1-2013 2:46:28

Hier nog een 13 juli bruidje!

Ik heb kort na onze verloving std mailtjes gestuurd met een leuk rijmpje erin. Ik denk wel dat wij iets vroeger dan 6a8weken voor de datum onze uitnodigingen gaan versturen, kwestie van toch zeker te zijn he..

stephanie
12-7-2013
 Meld misbruik14-1-2013 14:19:41

Hoi dames,

Hier een 12 juli bruidje.. :-) Normaal was ik ook een 13 juli bruidje maar onze favoriete zaal was dan al bezet .Wij hebben ook al aan iedereen laten weten dat we trouwen op 12.07.13 en wij denken eraan om toch eind januari onze uitnodigingen te versturen. iedereen wenst ook zijn reis te plannen dus daar wil ik voor zijn! Het is geen makkelijke periode om er 100% zeker van te zijn dat iedereen aanwezig kan zijn met die vakanties.. Wanneer denken jullie eraan om uitnodigingen te versturen? En ik ben nog dringend op zoek naar een visagiste , kapper aan huis , fotograaf. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Wils Stephanie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info