Terug naar overzicht
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!! Luister naar wat ze vinden, denken en hun argumenten errond maar uiteindelijk moeten jullie het beslissen en niet zij! :-)
Hallo , Ik kan me best voorstellen dat dit niet makkelijk is . Maar volg jullie hart , jullie trouwen , dus als jullie beslissen hoe , wat en waar moet er niet gekibbeld worden .Misschien eens met beide families rond de tafel zitten en jullie wensen duidelijk maken , laat hen op een vriendelijke en beleefde weten dat het jullie dag is en dat jullie beslissen .Nog veel geluk Groetjes
Hey Stéphanie,Ik zou zo zeggen, jou gevoel volgen, het is jullie feest.Je trouwt mss maar 1 keer.Het moet financieel haalbaar blijven en mss betalen jullie ouders wel (of een deel).Maar het is en blijft jullie feest en jullie moeten er van genieten en mee kunnen leven achteraf... Je trouwdag kan je niet meer overdoen he.Dus volg jou/jullie hart dan komt het wel goed..Veel succes om de milde middenweg te vinden.Groetjes; Krista
*Zucht... En dat is niet de eerste vandaag ;-)Ik heb er ook al over gesproken met mijn partner om rond tafel te zitten maar we zijn er alletwee van overtuigd dat dat NIET goed komt.We vrezen echt voor serieuze ruzie's dan. We zijn nu gisteren met mijn schoonouders alles gaan overlopen en hun wensen proberen toepassen op onze ideeën... Nu gaan we morgen naar mijn ouders om met hen dat allemaal te overlopen en te hopen dat zij akkoord gaan met het merendeel.1 van de problemen is o.a. dat wij de wettelijke trouw en de ceremonie een uur vroeger zouden willen leggen. Dit heeft echter als gevolg dat mijn nonkel en neef niet op de wettelijke trouw zouden kunnen geraken. (De ceremonie normaal gezien wel). Pas op, ik vind het jammer dat het niet zou lukken voor hen maar anderzijds zal ik daar die dag niet van wakker liggen. Het zal me waarschijnlijk niet eens opvallen. En het zou ervoor zorgen dat de dag rustiger kan verlopen. Waarschijnlijk zal dit echter in heel slechte aarde vallen bij mijn ouders. Wat ik wel begrijp.We kunnen natuurlijk ook alles gewoon een uur verlaten maar dat willen we eigenlijk niet omdat we graag om 19u willen beginnen eten... OOH HELP...
In principe... Mijn ouders volgen dat principe ook. Mijn schoonouders beweren dat ze op hun feesten nooit zo laat aan tafel gaan :s
Stéphanie, misschien moeten jouw nonkel en neef de extra moeite doen om aanwezig te kunnen zijn? Zo zijn jullie meteen van het probleem verlost. Het past voor alle andere mensen wel ...Succes meid, wat er ook van zij, je kan nooit iedereen content maken, zorg er dan zeker voor dat ten minste jullie tevreden zijn!
Hier hetzelfde gezeur... Mijn schoonouders eten normaal om 17u en mijn schoongrootouders verwachten dit nu ook... Mijn ouders eten normaal pas om 20u... En zo kan ik een heel boek schrijven met verschillen tussen hen... Dikke pech receptie om 18u(30) en eten rond 19u(30) neh ;) over sommige dingen valt geen compromis te vinden, probeer dus ook niet. Ik heb gezegd dat het niet anders kan zonder daar veel tralala rond te vertellen :) maar dan ben ik misschien wat "hard" ( hoor ik wel vaker ;) )
Hey allemaal. Wat leuk dat jullie zo meeleven met mij.Dat is echt wel super.Het is bij mijn ouders vrij goed meegevallen. Mijn mama is wel een tweetal keer uitgevlogen maar dat is niets abnormaal.Ik heb er zo rustig mogelijk over gepraat dat het gewoon gemakkelijker zou zijn als de wet een uur vroeger zou liggen.Dat ik het heel jammer vind dat nonkel en neef er niet kunnen bij zijn dan maar dat ik er wel niet echt van wakker lig. Dat het op mijn en mijn partner draait die dag en niet om de familie eigenlijk en dat de dag anders HEEEEL stressy en snel snel snel gaat zijn. En daar gaven ze mij, gelukkig!!!, gelijk in :-DBedankt allemaal!
Oef Stéphanie, da's goe nieuws. Nu kan je weer verder met een geruster hart.