Nu Online
Momenteel zijn er 680 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijs van Jouw Droomjurk

13-1-2013 20:10:51
Voorbije weekend naar twee winkels geweest om jurken te passen.
Vooraf had ik mij voorgenomen om mij te voorzien in een klein budget.
De eerste dag is dit gelukt maar, ik vond mezelf er goedkoop uitzien in mijn jurkje.
Vanmiddag naar een andere winkel die Opendeur hield en lap .. Daar hing De Jurk .. Ik zag ze hangen en kreeg koude rillingen. Eerst nog goedkopere kleedjes aangetrokken maar .. Mijn Droomjurk deed me opnieuw rillen en zat als gegoten.
Helaas eentje van een zeer dure categorie (kant).
Wat moet ik nu doen ?
Zij die al zoooooveeeeel jurken gepast hebben, wat is de gemiddelde prijs van een mooie jurk ?

Peggy
30-11-2013
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1175

bianca
30-8-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:20:03

hallo,

mijn kleedje kost 1300euro

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:24:44

Mijn droomjurk kost 755euro. Ik heb er maar eentje aangehad en ik was direct verkocht.

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:25:06

Kijk eens in een outlet winkel tussen de kleedjes met kant of ga bv eens naar Youniek in Turnhout.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:31:19

Dag Peggy. Ik wil je gerust de prijs van mijn kleedje meegeven (1440 EUR) maar je mag nog zo'n uiteenlopende prijzen hier lezen, dat zal weinig aan je gevoel afdoen voor het kleedje dat in je hoofd spookt. Ofwel zal het kleedje passen in jouw budget en dan joepie joehoe, ofwel valt het jammergenoeg duurder uit dan je budget en lat je een dergelijk kleed namaken of ga je op zoek naar iets binnen je budget.
Veel succes - wij weten wat het is om met een kleedje in je hoofd te zitten!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:36:09

Hallo, dat van mij kost euro 1280,- en die is ook volledig uit lichte kant.

Ik had voor mezelf een budget opgesteld van max 1500,- en dat zei ik ook direct bij het binnenkomen van de winkel.

Ik weet van mezelf dat ik altijd naar mooie maar dure dingen grijp en heb me niet in de verleiding laten brengen. Ik zou dan op dat moment misschien wel blijer geweest zijn met die duurdere jurk maar achteraf zou ik heel veel spijt hebben omdat het uiteindelijk maar voor een paar uur is. Als je je zelf daar in kent dan moet je dat afwegen.

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:51:00

Mijn jurk is 1495euro...Eigelijk veel duurder dan ik had verwacht, maar mijn ouders betalen en mijn mama vond dat ik straalde in de jurk, dus wou ze hem met plezier betalen.
Hij is zo duur omdat het op maat wordt gemaakt en met heel veel laagjes in de rok.
Toch zou ik me hier niet op blindstaren. Ik heb supermooie jurken aangehad van 900euro ook. Dus duur is daarom niet gelijk aan mooier!

caroline
1-6-2013
 Meld misbruik13-1-2013 20:56:07

Mijn jurk was ong 1250 euro incl een bon twv 185 euro om bij hen schoenen te kopen.

Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik13-1-2013 21:40:53

Hallo,

Ik begrijp je volledig! Ik had exact hetzelfde idee: eerst naar enkele winkels waar ik wist dat ze goedkopere jurken hadden en enkele jurken aangehad die ik mooi vond, maar nergens had ik het wauw gevoel dus mijn zus, schoonzus en mama vonden dat ik beter nog wat kon rondkijken en toen ben ik op dé jurk gevallen, totaal onverwacht! Ik deed die jurk aan en wist dat ik nog zoveel andere jurken kon proberen, maar ... deze was het! En is het ook gebleven. Prijs was 795 EUR plus 150 EUR retouchekosten, op zich niet echt heel duur maar toch aazienlijk meer dan ik eigenlijk wou geven, maar ik vind mijn jurk en mijn gevoel daarbij toch dat extra geld waard. Ik denk dat ik die jurk uiteindelijk zou gekocht hebben ongeacht het prijskaartje omdat ik dat gevoel bij geen andere jurk zou krijgen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!

groetjes, Sabrina

Deborah
9-8-2013
 Meld misbruik13-1-2013 23:04:47

Mijn jurk kost €2000 en dan nog de retouchekosten... Was ook meer dan gepland maar het was DE jurk! Mijn ouders geven wel centjes dus niet lang getwijfeld ;-)

sharon
22-6-2013
 Meld misbruik13-1-2013 23:35:21

hallo

het mijne kost 1250€ en 60€ retouchekosten...

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik14-1-2013 7:50:17

Ik heb ook heel veel jurken aangehad en ook heel veel mooie kleedjes tussen. We moesten echt wel besparen want de kosten beginnen de pan uit te swingen en ben voor een compromis gegaan. Bij Clair De Femme hadden ze verschillende mooie kleedjes en omdat het solden was stonden ze allemaal -50%. Had er 3 mooie aan (allemaal onder de 300 euro) en heb er daar eentje uit gekozen. Het is misschien niet mijn droomjurk, maar het is een mooi kleed en ben vooral blij omwille van de prijs

Je moet gewoon voor jezelf moet uitmaken of je het geld er aan wilt geven of niet. Er zijn mensen die misschien hun droomjurk laten hangen en de rest van hun leven spijt gaan hebben dat ze toch niet iets meer hadden uitgegeven voor dat ene kleed en er zijn mensen die zich constant schuldig gaan voelen dat als je het droomkleed koopt er zoveel geld aan uitgeven aan iets wat je maar 1x kan dragen terwijl je het geld echt wel nodig hebt voor andere dingen

Brigitte

Meld misbruik14-1-2013 8:44:00

Hallo ,

Onze dochter had eerst ook een goedkoper kleedje ( rond de1000 euro ) aan .
Ze stond er mooi mee , maar de stof toonde goedkoop .
Heb haar aangeraden verder te kijken , na het passen van nog 5 kleedjes heeft ze haar droomkleedje gevonden .
Prachtige stof , echt klasse , en ja zoals je wel kan vermoeden bijna dubbel zo duur .
Maar het is je dochter die trouwt , en dat is het echt waard , als je zo ziet stralen , is het bedrag van je droomkleed minder belangrijk .
In je trouwkleedje moet je u goed voel , het is tenslotte jou dag .
Ik zou eerder dan het bedrag aan je droomkleed betalen en besparen op andere dingen, zoals bv auto's , besparen op de feestmenu ( je kan altijd een compromis verkrijgen , zonder in te boeten op de kwaliteit ) enz..
Wil je nog wel 1 tip meegeven , onze dochter had haar kleedje gevonden in een vrij chique winkel , maar moest voor de verstellingskosten van haar kleed 120 euro betalen .
We zijn nog bij een andere bruidswinkel gaan horen en ze hadden dat kleedje dat ook, alleen waren de verstellingskosten daar slechts 60 euro .
Goed navragen dus , is toch weer 60 euro dat je aan iets anders kan spenderen .

Veel plezier met de zoektocht

Groetjes

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik14-1-2013 9:30:48

Het mijne kost 969 euro, maar had wel 200 euro korting gekregen van de opendeurdagen, dus eigenlijk is het 1169 euro waard :-)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik14-1-2013 12:00:44

Mijne was 900 euro maar ziet er veel duurder uit. Merk sincerity, ik heb ook verschillende goedkopere en duurdere jurken gepast, ik had niet echt een budget voor ogen, ik wilde gewoon MIJN jurk!!!! Sincerity vond ik prijs:kwaliteit fantastisch!!!! Zij hebben ook heel wat kanten jurken x x x

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik14-1-2013 14:16:31

Ik gaf 3000eur voor een ontwerperskleedje van Jesus Peiro....
Het mochten er zelfs 500eur of 5000eur geweest zijn. Het was HET kleedje waarin IK wou stralen....
Of het nu een duur of een goedkoop is; JIJ moet je er goed invoelen, let op; want 24u met een trouwkleed aan is soms echt corvé! ;-)

grtjs
een gelukkig getrouwd bruidje
A.

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik14-1-2013 19:44:45

Mijn kleed is 1100 suro. Ik keek met een bang hartje naar mijn mama ( die ging betalen ) en ze knikte en zei dat dit ruim binnen budget was *joepie* :)

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik14-1-2013 20:17:01

Dat van mij kost 2000 EUR... Gelukkig sponsorde mijn mama, dus ik heb niet echt naar het budget gekeken.

Peggy
30-11-2013
 Meld misbruik14-1-2013 20:32:10

ik rekende aan een budget van 800 euro ...

we zijn al lang samen, twee kindjes, moeten ook alles bekostigen
heb er vannacht niet van geslapen, mijn droomjurk kost 1600,-
zou ze in principe wel twee dagen aantrekken o))
vraag me alleen af .. wat doe je er nadien mee ?
volgens mij krijg je een kleed toch zeer moeilijk verkocht ?
ze in de kast hangen en af en toe eens vast nemen ?

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik15-1-2013 10:40:52

Inderdaad een trouwkleed krijg je moeilijk verkocht, het moet net je maat zijn en je stijl.

En de meeste bruidjes hebben liever een goedkoper nieuw kleed dan een tweedehands.

Dus ik zou me in jou plaats misschien een hoger budget toekennen, heb ik ook gedaan van euro 1.000,- naar 1.500,- en heb uiteindelijk een kleed gevonden van 1.280,-.

Ik zou nooit voor een kleed gaan dat dubbel zo veel kost als ik gedacht had.

Als ik van jou was, zou ik gewoon verder blijven zoeken.

Jessica
17-5-2013
 Meld misbruik16-1-2013 14:32:34

Als ik hier bij de meeste lees valt de prijs goed mee. Ik had ni echt budget in men hoofd. Wou gewoon een kleed dak echt mooi vond. Maar is dan wat duur uitgevallen. Bijna 2000 euro met retouches erbij. Heb er nog gepast ma waren ni mooi. Nu vraag ik me af of het echt ni te duur is. Ma is al wel besteld...

Peggy
30-11-2013
 Meld misbruik1-2-2013 15:50:47

Hallo iedereen,

Mijn droomjurk kost uiteindelijk 1600 euro.
Maar, ik ga ze sowieso twee keer dragen
Het is zoals je zegt, je trouwt maar ene keer .. Het voorschot is betaald, de rest volgt later.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info