TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tinne
1-6-2013
|
14-1-2013 8:07:01
Het hangt heel hard af van je huid en de ernst van de puistjes. Ik heb een huid die altijd wel een aantal puistjes heeft (ook diepliggende aan mijn kaaklijn die best wel pijn doen soms :() en ik heb persoonlijk goede ervaringen met cremes met benzoylperoxide (In België kan je die van 5% in de apotheek kopen, in Nederland in het Kruidvat :)). Ik gebruik hem enkel 's avonds voor het slapengaan omdat hij de neiging heeft om bepaalde stoffen te ontkleuren, dus ook zeker niet gaan slapen met je beste kussensloop en was je 's ochtends niet met je beste handdoek :s Je kan ook altijd raad vragen aan je huisarts bij je volgende bezoek. Die kan misschien ook iets aanraden dat voor jouw huid werkt!
|
|
lesley
14-9-2013
|
14-1-2013 9:47:49
ik heb een tijdje een medicatie gekregen onder toezicht van een dermatoloog.. isotrotine ofzoiets noemde da (vroeger noemde dat ruccatuane ofzo) maar aaangezien dit een vrij agresief middeltje is ben ik er mee gestopt. je mag bevoorbeeld geen kinderwens hebben tot 5 weken na het laaste pilletje, en alles droogt uit, jou lippen, ogen .... ik voelde mij er niet meer goed bij. alhoewel de pillen super werkte!! in samenspraak met mijn huisarts hebben we beslist om 6 weken voor de trouw te beginnen met een antibioticum... minocycline.verloofde heeft diyt ook genomen als puber en werkt ook heel goed.. maar is idd een tijdelijke oplossing in ieder geval veel succes!!
|
|
Jessica
|
14-1-2013 10:08:04
Hallo Karen Laat je zeker geen medicatie aansmeren, dat droogt je huid nog verder uit en dan ben je misschien de dag van je huwelijk "puistjesvrij", maar ga je echt een "perkament" velletje hebben. Ik kan jou zeker de producten van Ahava aanraden, zij zijn volledig natuurlijk en werken enorm goed. Ik weet niet uit welke regio je precies bent, anders kan ik je zeker een collega aanraden om dit eens van dichterbij te bekijken en je bent uiteraard ook bij mij van harte welkom. Groetjes Jessica GlitGlam
|
|
Carolien
28-9-2013
|
14-1-2013 13:23:06
ik zou naar de apotheek gaan voor benzoylperoxide 5% gel, dat is lokaal aan te brengen 's avonds en is doeltreffend.. en zonder voorschrift. De dermatoloog of huisarts kan ook Differin gel voorschrijven, daar zit naast benzoylperoxide nog een lokaal retinoïd bij. Elke dag reinigen met een wasgel speciaal voor acne kan ook al wonderen doen, bv van avene (cleanance), uriage (hyseac) of van louis widmer. Er zijn genoeg opties zonder naar de dokter te gaan:). Pillen met retinoïden zoals isosupra zijn echt af te raden, zeker omdat dat één van de meest gevaarlijke geneesmiddelen voor een eventuele baby (je weet nooit hé).
|
|
Karen
13-7-2013
|
14-1-2013 13:33:11
Bedankt allemaal voor de reacties! Er is dus blijkbaar nog hoop zonder meteen naar de dokter te moeten lopen :). Dat vermijd ik idd liever, wat een babytje binnenkort is is niet uitgesloten.
|
|
Karen
13-7-2013
|
14-1-2013 18:10:15
Amai zie nu dat er een kemel van een DT fout in mijn originele post staat. DJU toch. Ik verzeker jullie dat dit een typfout is :p. Net om de creme geweest bij de apotheker. Hopelijk snel resultaat!
|
|
Dorien
4-5-2013
|
14-1-2013 19:45:21
Hey Karen,
Laat je weten of je werkt?
Groetjes
|
|
lesley
14-9-2013
|
14-1-2013 21:02:36
wou er nog even aan toevoegen dat het bij een hormonale oorzaak heeft.. als creme's ofzo werken, des te beter.. alles voor de babytjes ;)
|
|
Tinne
1-6-2013
|
14-1-2013 22:06:32
Succes!! En denk zéker aan je bad- en beddengoed! (een verwittigd vrouw is er twee waard!! ;))
|
|
|
|
Helemaal uzelf !
in |
Je wil je professioneel laten opmaken op je trouwdag of je wil een leuke make-over bij jou thuis
in Sint-Stevens-Woluwe (Zaventem) |
Een prachtig bruidskapsel en bijhorende naturelle Make-Up, wij laten je stralen op jouw speciale dag!
in Deurne |
Iedereen verdient het om er stralend uit te zien op zijn of haar belangrijke dag!
in Borgerhout |
in Turnhout |
Professionele, betaalbare make-up & hairstyling op maat...
in Hemiksem |
Welcome to the world of beauty!
in Leest |
Always look at the bright (bride) side of life !!
in Rillaar |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Bruidskapsel en make-up aan huis
in Harelbeke |
|