Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grote spijt van mijn gekozen getuigen

14-1-2013 15:25:44
Hallo iedereen

Ik heb hier al veel bruidjes hun hart zien luchten en nu is het eens mijn beurt. Mijn kussen zag vanmorgend zwart van de uitgelopen mascara vant wenen. Ik voel mij superslecht voort moment.

Ik heb twee broers en in eerste instantie wilde ik maar 1 broer als mijn getuige vragen, omdat ik met de andere niet zo'n goede band heb. Wij zijn zoals olie en vuur, dus ge kunt u wel inbeelden he.

Mijn ouders hebben mij duidelijk gezegd dat je als zus niet kunt kiezen tussen twee broers, dus ik moest ze alletwee als getuige vragen, dik tegen mijn zin, maar ik had zoiets van liever zo, anders trap ik op de andere broer zijn tenen als ik hem niet zou vragen. De broer die ik niet wilde vragen, voelt zich altijd het zwarte schaap, terwijl hij juist de meeste aandacht krijgt.

Voor de kerstperiode is hij hier (woont int buitenland) en dus heb ik hem vlak voor kerst als getuige gevraagt. Zijn reactie op mijn vraag was al helemaal niet zoals ik had gehoopt, hij bleef er vrij koel onder. Hij heeft nooit echt interesse getoond in mijn huwelijk, wat ik al heel spijtig vond, maar ik hoopte met hem als getuige te vragen, dat dat zou beteren. Gewoon is een keer vragen hoe het loopt met de voorbereidingen, dat is toch het minste wat je kan doen als broer. Dat is dus niet het geval en sinds hij in België is, heeft hij al paar keer van die kwetsende opmerkingen gemaakt dat ik het nu beu ben.

Enkele voorbeeldjes dat hij al lachend maakte, maar voor mij onrespectvol:
- ik moet toch niks zeggen in de kerk, want kben enkel maar getuige voor de wet
- we zijn voor zijn vrouw een kleedje gaan kopen en zaterdag zei hij tegen mij: past maar op dat ze niet knapper is als hé u op de trouw
- op cafe met mijn aanstaande en zijn getuige waren ze bezig over de vrijgezellen en zei hij: seg ik weet dat Charlotte dat niet wilt, maar we gaan toch naar de hoeren he, terwijl mijn aanstaande dat zelf ook echt niet wilt

Elke keer als ik bij mijn ouders binnenkom en hij is thuis, maakt hij van die botte opmerkingen zoals 'wat doede gy hier' of als ik seg 'goedemorgen, zei hij tis al bekan middag'. Een simpele 'dag zus of dag charlotte' heeft hij nog geen enkele keer gezegd sinds hij in België is.

Je kunt is een grapje maken, maar elke persoon heeft wel zijn of haar limiet.

Ik heb héél grote spijt dat ik hem als getuige heb gevraagd, ik had naar mijn eigen hart moeten luisteren en niet naar mijn ouders. Nu ga ik op de trouw iemand naast mij hebben, waar ik mij absoluut niet op mijn gemak bij voel en tekent hij nog het officiële gedeelte ook.

We hebben zelfs speciaal voor hen onze vrijgezellen 2 weken voor de trouw gepland, zodat hij en zijn vrouw er kunnen bij zijn. Anders zouden we de vrijgezellen veel vroeger plannen. Maar nee alles in functie van de grote broer, want anders voelt hij zich buitengesloten.

Dus als ik 1 goede raad mag geven aan bruiden of bruidegommen die met hetzelfde verhaal zitten en hun getuige nog moeten kiezen, DENK AAN JEZELF, WANT HET IS JOUW DAG!

Je moet iemand als getuige kiezen, waar je je 100% goed bij voelt en niet iemand kiezen uit verplichting!!!

Groetjes
Charlotte

Charlotte
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 908

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik14-1-2013 15:52:15

wat een eikel pffffffff ik zou ook huilen ze!
tja, ik zou zeggen, schrappen die handel maar dan wordt het waarschijnlijk nog erger...En zijn vrouw, valt die mee?

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik14-1-2013 16:00:03

Hey Kelly, als hij nog een keer zo'n opmerking maakt, dan zeg ik hem vlak af dat ik hem op die manier niet meer als getuige wil. Ik ga nu een weekje wegblijven van mijn ouders, zodat ik hem even niet moet zien en dat ik tot rust kan komen. Nu ben ik emotioneel als zus even op :'(

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik14-1-2013 16:11:00

Charlotte, je bent nog niet te laat om je gedachten te veranderen!!

Bij mij is het net hetzelfde, ik heb 1 grotere broer waar ik totaal niet mee opschiet. ook hier bij ons water en vuur en we hebben totaal geen band met mekaar. en 1 kleiner broertje dat mijn alles is! waar ik een heel goede band mee heb en gewoon niet zonder zou kunnen,

Nu is het zo dat ik en mijn grote broer elkaar helemaal ni kunnen luchten dus voor mij was de beslissing ook heel rap gemaakt dat hij er de dag van de bruiloft niet bij gaat zijn!
natuurlijk met grote ruzie tot gevolg met mijn ouders die vinden dat ik dit niet kan maken (wat moeten de mensen denken) en mijn klein broertje zoiets heeft van this en blijft je broer ook al kun je niet opschieten met mekaar.
Maar ik weet dat ik mij die dag alleen maar kapot zou ergeren alleen al door zijn aanwezigheid. dus ik hou voet bij stuk en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest!!!

dus ik zou er geen 2 seconden over na denken om je vraag terug in te trekken met natuurlijk de nodige uitleg waarom! geloof me je ouders zullen zich er wel bij neerleggen!!
Kop op meid!! als er iets is wij zijn er voor je!!

Dikke knuffel

valerie
25-5-2013
 Meld misbruik15-1-2013 8:59:02

Hallokes,
Zo sneu dat rotgevoel! Ik zou met hem toch een serieuze babbel doen hoor. Stel dat hij de flauwe grappenmaker is p je trouw? Je gaat kapot gaan van de zenuwen..... Mocht ik jou zijn, ik praat ermee en zou mijn gedacht zeggen. Liever 1 getuige die oprecht is!!!

Tiffany
16-2-2013
 Meld misbruik15-1-2013 12:24:30

Dit is stress dat je zeker en vast kan missen!!!

ik zou gewoon uw mening zeggen en jouw eerste keuze volgen!!!

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik15-1-2013 12:26:58

Volg je hart maar Charlotte x x x onze zegen heb je

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik16-1-2013 17:54:48

ikq heb ook 2 van mijn 3 zussen gekozen. Ik vroeg mezelf af of mijn 3e zus ooit mij zou vragen. Ze heeft al 2 kindjes. Van 1 vd 2 iss zelfs geen enkele zus meter waarom zou ik mij dan schatplichtig moeten voelen? doe inderdaad watt je hart je ingeeft. Hij heeft zijn dag al gehad of zal die nog krijgen. Xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...