Terug naar overzicht
Hallo Audrey,Wij wilden hier ook niet te veel geld aan uitgeven! Wij hebben onze ringen bij Nico Taeymans gevonden, mooi en niet duur. Ook al zijn we nog niet getrouwd, we dragen ze al een tijdje, vond het zonde om ze in de kast te laten liggen ;-). Denk dat we voor de 2 samen 400 euro betaald hebben, de mijne was iets duurder omdat er een steentje in zit. Mochten ze toch verkleuren met de jaren.....dan kopen we op ons 10 jarig jubileum andere :-)http://www.nicotaeymans.be
Wij gaan voor zilver. Volgens onze ontwerpster was het prijsverschil met witgoud veel groter dan de voordelen van witgoud. En indien goed gemaakt en onderhouden slijt zilver ook echt niet snel.
Wij hebben gisteren onze ringen gaan bestellen en hebben er van edelmetaal is blijkbaar sterker dan zilver maar ook goedkoper, wij betallen voor beide ringen 300€
Hallo dank je voor de reacties hebben jullie toevallig goede adresjes of sites?en @Valerie: Awel wij denken er nu ook zo over, liever nu ietsje minder aan geven en later kunnen we nog zien :)
zilver: is een zacht materiaal waar bijna alles in te maken is (gemakkelijk te bewerken) relatief goedkoop. Maar moet regelmatig gepoetst worden. edelmetaal: zelfde prijscategorie als zilver of zelfs iets goedkoper. hard materiaal. niet alle bewerkingstechnieken zijn mogelijk wat vaak tot soberdere designs leidt.palladium, titanium: harde materialen prijscategorie tussen zilver en goudwit goud: zacht materiaal maar waardevoller = duurder dan zilver, vraagt minder onderhoud dan zilver. blijkbaar kun je die na verloop van tijd terug laten witten, maar mijn ouders hebben dit nooit gedaan met de hunne en die zien er nog prima uit. Hard materiaal betekent dat het minder afslijt (dunner wordt), maar ook dat het moeilijker/ niet altijd mogelijk is de maat later aan te passen. zacht materiaal betekent meer bewerkingen mogelijk (ringen met veel foliekes) en maataanpassing gaat zeer eenvoudig in alle richtingen (groter en kleiner)ik heb de prijscategorieen ongeveer als volgt ervaren:onder de 400 voor 2 ringen: zilver of edelmetaaltussen de 400 en de 700 voor 2 ringen palladium of titaniumboven de 700 voor 2 ringen goud
je moet ook kijken naar wat je mooi vindt van uitzicht natuurlijk, want daar verschillen de materialen ook wel wat in.
Wij kochten onze ringen bij Isis in Halle, weet wel niet of het bij jou in de buurt is? Heel lieve dame, helemaal niet opdringerig en neemt haar tijd!
Wij dachten ook eerst voor 'goedkopere ringen' te gaan. Tot we eenmaal in de winkel waren =) uiteindelijk kozen we voor witgoud. Onze ringen horen niet echt samen maar we kozen elk wat wij mooi vonden. Er is immers zoveel keuze. Veel succes!
Oeps, blijkbaar zijn onze ringen dan toch aan de duurdere kant. Wij hebben witgouden ringen van Fede di Oro, 1360 euro voor twee (en ik dacht dat dit meeviel??). Voor hem simpel, voor mij met meerdere steentjes.
Karen, wij zitten rond dezelfde prijz: de onze (voor hem simpel, voor mij met 10 steentjes) kosten 1490 EUR maar is een 260 EUR af door oud goud. Ook van bij FDO.
Wij hebben voor witgoud gekozen van het merk DUO. Wel duur wij zitten aan 2000 euro voor de twee ringen. Grote nadeel aan zilver is dat je snel putjes en krasjes ziet erop. Mijn verlovingsring is in het zilver en is echt nie meer zo mooi (nu ongeveer 9 maanden oud). Heb een wit gouden ring die ik al 4 jaar heb en daar is echt nog niets aan.
Amai Rebecca, ben benieuwd welke jij gekozen hebt ;). Mijn allereerste gedacht was ook een ring met meer steentjes, maar de prijs was er dan ook naar..En wij hadden geen oud goud :(. Maar 'k heb dan een ring gekozen met 7 steentjes en ben er ook SUPER blij mee. Had ik maar een foto getrokken...dan kon ik er al van genieten.
Hoi Audrey,Voor mijn werk mag ik geen ringen dragen. Dus wouden wij ook geen groot bedrag uitgeven aan onze ringen.Ik reageer allergisch op zilveren ringen, dus zijn wij voor stalen ringen gegaan.Het merk Amici kan ik ten volste aanbevelen.www.amici.be Veel succes in je zoektocht,groetjes, Krista
Heb ook geen foto genomen, 't is nog een goeie 2 maand wachten voor we de ringen mogen gaan halen dus nog even op mijn tanden bijten. Het is een witgouden ring met ijsstructuur (zo gekrast oppervlak) met een rechte rij van 10 steentjes. LOVE it Heb jij een effen structuur genomen? Hoe ziet de jouwe eruit?
Klinkt mooi Rebecca! De mijne is een effen witgouden , halfbol maar bovenaan afgeplat met 7 steentjes op een rechte rij. Wij gingen sowieso voor sober, en aangezien ik altijd witgouden of zilveren juwelen draag, past dat zo het mooiste samen.Wij moeten nog heel lang wachten (tot eind mei) om ze te gaan ophalen.. dus zal mijn excitement nog wat moeten bedwingen :).
wij zijn ook voor stalen ringen gegaan, van bruno banani.hebben een 160€ voor de 2 samen betaald.
Karen, klinkt ook mooi ze - is inderdaad fijn als je iets kan kiezen die samen past met wat je normaal draagt.