Terug naar overzicht
hey ValerieMet 20.000 eur organiseren wij het onze. Totaal volk verdeeld over receptie, avondeten en dansfeest 200 man.De zaal met eten kost +- 11.000 eurvoor de DJ denken we aan 650 eurvoor de ceremonie 500 eurovervoer: 200 eurkledij all-in: 5.000 eurringen: 1.000 eurfotograaf: 1.200 eurdrukwerk: 650 eurbloemen: 150Totaal: 20.350 eurgroetjesMichèle
Wij organiseren het onze voor 15000 met 150 gasten. Maar we besparen wel flink op kledij en de ringen.
Ik denk dat het vooral afhankelijk is van welke zaal en fotograaf enz je wil. Onze zaal is 95 euro per persoon, voor korte receptie, en avondeten en feest tot 3u all in. Maar onze fotograaf heb ik koppel gevonden die het doen in bijberoep, dus is eigenlijk maar 400 euro ipv de hoge bedragen van andere.
Wij komen met 10.000€ ook toe.-Zaal met eten is +/- 5000€ (50 gasten eten + 50 gasten avondfeest)-DJ is 350€-Fotograaf 600€-Ringen 1147€-Kaartjes zijn handgemaakt door een vriendin, materiaal heeft ons 60€ gekost-Aparte receptie voor collega's en kennis regelen we zelf qua drank en catering, +/- 1000€-Decoratie maak ik allemaal zelf, materiaal heeft me ongeveer 100€ gekost-Als vervoer mogen we de Firebird van mijn papa gebruiken-Mijn mama is een naaister en maakt mijn jurk, dat zal mij welgeteld 0€ kosten-Het kostuum van mijn verloofde wordt betaald door zijn ouders.Een huwelijk kost zoveel als je zelf wil hé. Je kunt bijvoorbeeld enkel een dessertenbuffet geven in plaats van een diner. Dat wordt wel vaker gedaan en dat bespaart enorm op de kosten. Als je veel zelf doet, zoals wij bijvoorbeeld voor de receptie drank gaan halen bij de brouwer en een paar vrienden optrommelen om op te dienen, kun je ook héél veel besparen. Er zijn ook koppels die zilveren trouwringen nemen, wat ook meteen een stuk goedkoper is dan gouden.In ieder geval, het hoeft echt helemaal niet duur en luxueus te zijn, het is maar wat je zelf wilt.
Uitnodigingen zelf maken kan inderdaad ook veel verschil maken. We hebben die van ons dit weekend laten printen bij een Pakistaan in Etterbeek (kende ik nog van in mijn studies): op gekleurd karton, heldere print, echt dik in orde. 150 pagina's voor 40 euro. En we gaan ze dan zelf snijden en samenstellen.
Wij hadden in het begin 15000 euro voor ogen, nu neigen we al meer naar 18000 euro.. Hierin zit:Trouwjurk van 1500 euroRingen 1360 euroDj 350 euro (in bijberoep)Avondfeest (120 vanaf de receptie + 30 vanaf het dessertbuffet)Vervoer gratis via schoonpapaFotograaf 250 euro (in bijberoep)Trouwkostuum all in max 500euroKapper en visagie 120 euroHet is een beetje zoeken om correcte prijzen te vinden natuurlijk. En je moet zelf bepalen waar jij de nadruk wilt leggen op jouw feest. Wij kozen voor andere auto's voor de ceremonie dan we oorspronkelijk voor ogen hadden. Waarom? Omdat ze gratis zijn en dat weer 1000 euro gespaard is.Een fotograaf en dj in bijberoep? Omdat ze goedkoper zijn. Ringen zijn van Fede di Oro. Niet suuupergoedkoop, maar toch een mooie prijs-kwaliteitsverhouding. Lingerie, schoenen, uitnodigingen, bloemen en versiering voor de ceremonie moeten we nog zoeken.