Terug naar overzicht
Hoi,Wij hebben dit ook even overwogen: wij wouden voor de wet trouwen in Leuven en voor de kerk in het Gentse. Uiteindelijk hebben we gekozen om dit op twee verschillende dagen te doen, omdat we het niet zagen zitten om een uur in de auto geplooid te zitten. Bovendien hadden we ook wat schrik voor verkeersproblemen. Ik wou echt de stress niet van zo'n lange afstanden. Maar dat hangt natuurlijk af van je eigen voorkeuren (en wagen :)).Waar je wel aan kan denken is dat er misschien minder mensen naar je huwelijksmis zullen komen als die zo ver van de feestzaal is en als er veel tijd is tussen mis en receptie of feest.Ivm je receptie-start-uur: je kan ook in de voormiddag voor de kerk trouwen, daar in de buurt met de suite broodjes of zo gaan eten en daarna naar limburg rijden om foto's te nemen?Hopelijk ben je hier iets mee!!Groetjes,Miriam28/10/06
Hoi Miriam,Het burgerlijk en kerkelijk huwelijk zijn sowieso op een andere datum - dit zagen we inderdaad niet zitten wat afstand betreft. Onze familie & vrienden wonen in 4 verschillende provincies (Oost-Vl, Vl Brab, Antwerpen en Limburg); we verwachten niet dat ze allen in de kerk zullen zijn. Voormiddag trouwen gaat moeilijk omwille van eventuele begrafenissen maar ik denk dat we 13u gaan voorstellen; dit zou normaal moeten lukken.Alvast bedankt voor je mening,Erika
Hoewel het in de praktijk misschien wel mogelijk is, zou ik, denk ik, dat toch eerder niet doen. Zullen jullie vrienden uit het Limburgse bijvoorbeeld bereid zijn om eerst af te zakken naar Oost-Vlaanderen en daarna opnieuw naar Limburg te gaan voor het feest? Misschien dat je op die manier wel niet zoveel volk in de kerk zult hebben... Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe mobiel iedereen van je familie en vrienden is, maar ik denk dat ik dan toch liever een 'gevulde' kerk zou hebben op een vreemde parochie. (Plus dat het vervoer, als je een busje of taxi's zou nemen, ook enorm zou kunnen oplopen!)Maar dit alles is natuurlijk maar mijn idee he!Groetjes,Catherine
hallo Erika,wij zijn 's morgens voor de wet getrouwd in Zaventem (mijn man is me komen halen in Tienen)De foto's zijn net voor de middag nog genomen in Zaventem en dan zijn we bij mijn ouders in Tienen iets gaan eten.Vervolgens zijn we 's namiddags in Tienen voor de kerk getrouwd.Ons avondfeest was ook in de buurt van Tienen (hof ten steen)Persoonlijk vond ik het fijn dat de mensen die naar de receptie kwamen ook bijna allemaal de moeite hadden gedaan om naar de mis te komen.Dat lijkt me in jouw geval wel een beetje moeilijk.Het is natuurlijk jullie trouw, dus kies goed en geniet ervan !Véronique, gelukkig getrouwd sinds 3/6/6