Terug naar overzicht
Wij trouwen enkel voor de wet.Ooit lang geleden hebben we heel de reutemeteut van doop, vormsel en dergelijke gehad beiden. Maar geen van beiden doen we daar nog iets mee en gelovig ben ik al helemaal niet meer.Vandaar ... Bij ons geen hypocrisie of "voor die ene dag" en geen kerk dus.Elk zijn zin, maar mij zegt daar hypocriet gaan doen niks. De enige misvieringen die ik nog doe, zijn begrafenissen van familie.Als je twijfelt, stel dan jezelf de vraag: "Hoe vaak heb ik de afgelopen 5 jaar een misviering bijgewoond, zonder dat dat voor een begrafenis of een huwelijk was?" en "Geloof ik eigenlijk nog en doe ik daar iets mee?".
Hey Iris,Wij trouwen VOOR de kerk maar niet IN de kerk!Wil dus zeggen; er komt een diaken op locatie waar wij een mis (ceremonie) zullen houden.Het is zo, ik geloof echt in God, ik ga niet vaak (om ni te zeggen, zelden...) naar de kerk, maar ik geloof wel dus wil ik echt mijn trouw beloven voor God.Denk nu niet dat ik een katholiek deezeke ben (verre van :-) ) maar voor mij is het echt belangrijk!Ik denk dat je het voor jezelf moet uitmaken of je er al dan niet belang aan hecht.Is natuurlijk mooi en romantisch maar langst de andere kant, ook weer extra kosten. Ik zou zeggen; doe waar jullie je goed bij voelen x x x
Wij hebben hier de knoop vandaag doorgehakt ,dus ik weet wat ik wil maar was gewoon uit nieuwsgierigheid nu de kinderen gaan naar een katholieke school en ze leren heel veel van god ,en ik neem hun dat ook niet af ,maar idd...wij zijn alle twee geen gelovigen mensen ,totaal niet! maar idd je hebt mensen die het doen omdat het mooi is enzo ,maar totaal niet om god geven ! Daarom hier wel een viering in de zaal (daar is een klein kapel) maar niets in het teken van god...Vrijzinnig humanistische viering doen wij ,want idd ...als je niet in god gelooft ,veel geld voor die mens
Wij trouwen enkel voor de wet... Vroeger zag ik het al helemaal voor mij.. trouwen in een lang kleed voor de Kerk (want zo hoorde dat nu éénmaal), maar nu we wat 'ouder' zijn beseffen we dat dit echt niet nodig is ... en om dan nog een 250 euro aan een pastoor te geven .. vonden we een beetje te gek!... maar ja dat is keuze hoor.. ik respecteer ook wel de mensen die toch beslissen om te trouwen voor de Kerk.. geen problemen mee..
Wij trouwen ook voor de kerk, nie zozeer omdat we gelovig zijn, maar we zaten allebei in de chiro en hadden allebei dezelfde priester die meeging op bivak! En hij is de max! Dus eigenlijk doen we het een beetje voor hem. We kennen hem al 9 jaar en hij mag van ons een liedje op ze gitaar spelen op onze trouw
Wij hebben ook heel lang getwijfeld! De kerk heeft zen waarde eigenlijk echt wel verloren. Maar toch zijn er tradities en een deel geloof waar ik wel veel belang aan hecht, en daarom gaan we toch voor de kerk trouwen.Deel je mening dat je het niet moet doen omdat het mooi is voor de foto's, maar dat er echt een waarde achter zit...