Terug naar overzicht
Wat ik ervan weet, is dat je je kousenband lager trekt naargelang de mannen er op bieden... :) Dus hoe meer biedingen, hoe lager, en als ie uiteindelijk af is, krijgt de 'winnaar' de kouseband mee MAAR de vrouwen mogen ook bieden en dan trek je de kouseband weer meer op :) ... Lijkt me leuk! (Heb ik horen zeggen in de bruidswinkel, waar ik m'n kousenband cadeau kreeg bij mijn trouwkleed!)Veel plezier alvast ;)Gr Keshia
ok super bedank!
Hey,Bij ons gaat het nog iets anders.Je hebt je band om en naarmate de mannen bieden gaat de rok omhoogen bij de vrouwen omlaag. En als de band zichtbaar is mag door wij hij zichtbaar is geworden hem komen uitdoen (met zijn tanden eigenlijk)Ik heb het nog nooit gezien maar ik vond het wel direct een zalig idee als mijn schoonma het vertelde. Ik ga het zeker doen!!
Er zijn verschillende varianten hierop:- bieden van geld: wordt niet altijd gedaan. Indien wel: per euro dat de mannen bieden gaat de rok omhoog, per euro dat de vrouwen bieden gaat de rok omlaag.- Eens de kousenband zichtbaar is:- de bruidegom doet de kousenband gewoon af met zijn handen - of de bruidegom doet de kousenband band af met zijn tandenAchteraf kan de kousenband weggesmeten worden naar de vrijgezellen mannen, net zoals je met het trouwboeket doet bij de vrouwen.Bij een Pools trouwfeest doen ze dit trouwens nog nét anders:de bruid zit geblinddoekt op een stoel, terwijl de vrijgezel vrouwen in een cirkel rond de bruid rondlopen. Op het moment dat de muziek stopt, gooit de bruid het boeket weg. Op die manier ziet ze niet wie het zal vangenBij de mannen net hetzelfde, maar dan met de kousenband of de stropdas.Je kunt dan ook vragen dat de vrijgezel man en de vrijgezel vrouw samen een slow dansen. Groeten,Thierry Heldenberghwww.trouwfuif.com