Nu Online
Momenteel zijn er 662 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Overleden papa herdenken

20-1-2013 21:01:19
Hallo, Wij trouwen 8juni 2013. Nu ben ik op zoek naar iets om mijn papa te herdenken die dan 4 jaar geleden tijdens ons huwelijk. En heeft er iemand mss ook mooie tekstjes voor tijden de kerkdienst. Groetjes

els
8-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 710

frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-1-2013 9:02:54

He wij hadden dit laten voorlezen! Misschien heb je er iets aan....

Beste familie en vrienden, als twee mensen elkaar zoveel beloven, mogen we hen niet in de steek laten.

Daarom bidden wij in hun naam om samen hun

dromen te realiseren.

Ook denken wij aan onze overleden familieleden en

vrienden die we er vandaag ook graag bij

geweest waren, dat we ze altijd een warm hart

toedragen en dat ze mogen blijven leven in onze

herinneringen en in ons hart.

De grootouders en de ouders van bruidegom de heer en

mevrouw ----------.

De grootouders en moeder van de bruid -

Astrid -------, Ome Goos en mijn zusje

Dominque .

Een droom ben je gebleven, we hadden je alles willen geven.

Je zoveel kunnen leren, laten zien, voelen en genieten.

Ons geluk met je delen, maar een droom ben je gebleven.

Als een mooie droom zal je met ons verder leven.

Als een witte wolk gedreven door de wind kwam je bij ons.

Ik kijk naar omhoog en zie in een vlucht een wolkje gaan.

Langs de heldere blauwe lucht.

Dat ben jij mijn zus!

valerie
25-5-2013
 Meld misbruik21-1-2013 9:06:54

Ik heb iets moois gevonden dat we ook gaan gebruiken.....wel doen wij geen kerkdienst, ik zet het gewoon thuis.
Jullie kunnen in de kerk misschien de kaars aansteken.
Ik wil je de foto doorsturen, maar weet niet goed hoe ik het hier moet doen??

els
8-6-2013
 Meld misbruik21-1-2013 11:18:32

@valerie je mag het naar mijn email adres sturen dat is els.riskin@telenet.be dat lukt mss wel @frida is een mooie tekst ga ik zeker onthouden.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik21-1-2013 12:18:35

hoi Els,

Wij gaan een foto van mijn vader plaatsen in de kerkviering alsook langs het gastenboek 's avonds met daarbij een theelichtje waarop staat 'ik droom jou dichtbij'.

Ook gaan we mijn bruidsboeket op het kerkhof leggen - een intiem moment dat voor mij wel heel belangrijk is. Zeker niet zwaar beladen of zo, maar het is voor mij wel dé manier om hem te eren.

Ik zal waarschijnlijk zelf ook een persoonlijk tekstje (of gedichtje) schrijven dat mijn beste vriendin (en getuige) in de kerk gaat lezen - heeft ze ook gedaan toen hij 10 jaar geleden begraven is.

Verder ga ik dit ook even volgen voor nog meer / andere inspiratie :-)

valerie
25-5-2013
 Meld misbruik21-1-2013 12:32:53

Ik zag hier net bij een andere bruid: een wensballon oplaten met een kaartje aan.....wat geïnspireerd op de reclame van bpost...

els
8-6-2013
 Meld misbruik21-1-2013 13:48:02

@nadia gaan jullie de dag van de trouw zelf het boeket leggen op het graf? Ik zou dat ook heel graag willen doen maar mijn toekomstige ziet dat niet zo dadelijk zitten

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik21-1-2013 14:52:22

afhankelijk van onze dagplanning (zijn we nog mee bezig), gaan we dat inderdaad doen. Lukt het niet om het de dag zelf te doen, leggen we het boeketje bij de foto 's avonds en gaan we de dag erna even naar het kerkhof.
Mijn aanstaande leek het eerst ook een raar idee te vinden, maar dat heeft hij zo niet uitgesproken ... Ik denk dat hij eerder gewoon uit respect wel mee zal gaan, ook al vindt hij het misschien nog altijd raar :-) vind ik wel mooi van hem... 't is inderdaad niet zo evident eh, een deftig plekje zoeken om voldoende aandacht eraan te besteden zonder 'zwart' te worden op je mooie dag...

ik denk er trouwens aan om in het tekstje voor de mis vooral positieve dingen te verwerken; dingen die hij me geleerd heeft of dingen die ik van hem weet en die ik zeker wil meenemen naar de toekomst toe, dingen waarvan ik weet dat hij ze sowieso gezegd zou hebben op die dag, ... zo ergens iets!

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik22-1-2013 9:33:17

Hey Els,
Op jullie trouwdag zal mijn papa 6 jaar overleden zijn. Wij gaan na onze viering ook ballonnen oplaten met een kaartje aan. Ik leg een mini-versie van mijn boeket op zijn graf (hij is gecremeerd, dus niet zo veel plaats). Het weekend voor hij overleed zijn mijn ouders samen nog naar een feest geweest. Zijn kostuumvest hangt nog altijd op de stoel waar hij die uitgedaan heeft. Die jas gaat mee naar de zaal en zal aan mijn mama haar stoel hangen. Qua vervoer gaan we met zijn auto naar de mis. Verder gaan we er niet zo heel veel de aandacht op vestigen, omdat ik weet dat ik het zelf dan niet droog kan houden, mijn mama en broer ook niet en voor mijn vriend zijn tantes/ nonkels etc. komt het misschien "remmend" over... Maar hij zal er zowieso wel bij zijn... Hij zou't niet willen missen...

smili
29-6-2013
 Meld misbruik25-1-2013 21:46:06

mijn vader is ook overleden in 2003, al bijna 10jaar dus. maar het blijft zo vers!
wij waren ook van plan om een bruidsboeketje in het mini te laten maken en het bij hem te leggen op zijn graf ... ikweet nog niet of ik dat dezelfde dag ga doen, aangezien ik nu al weet da ik heel den dag gaan blijten :-/
Om hem te eren, hebben wij gekozen voor openingsdans van nickelback, Never gonne be alone , dames als jullie het zoeken op youtube, begrijpen jullie het wel ... http://www.youtube.com/watch?v=Nt2kM0TsubU
en denk dat we ook nog enkele witte ballonnen oplaten aan het gemeentehuis

els
8-6-2013
 Meld misbruik25-1-2013 22:44:51

Smili heb het liedje eens bekeken op you tube is echt mooi. Het blijft inderdaad heel vers gemis is ontzettend groot. Zo witte ballonnen vind ik heel leuk maar dat heeft mijn zus vorig jaar gedaan tijdens hun huwelijk. En is dan mss een beetje stom om ook te doen.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-1-2013 17:02:26

ik had het er vandaag nog over met mijn mama - voor ons is het nu ook 10 jaar geleden, maar we zaten allebei nu al te wenen.... lang leve waterproof mascara dus :-)
ik ga het vrij sober houden op een tekstje in de kerk, een foto 's avonds ook ergens in de buurt van het gastenboek en waarschijnlijk de dag nadien mijn bloemstukje op het kerkhof leggen - ik vrees dat we geen tijd gaan hebben de dag zelf ...
heeel mooi nummer trouwens, dat van Nickelback! mooie tekst ook...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...