Nu Online
Momenteel zijn er 446 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dringend vraagje rond dagplanning

21-1-2013 20:56:14
lieve bruidjes,

het begint allemaal meer vorm te krijgen, als in: we hebben een datum vastliggen, de zaal ook en de fotografe ook al! *squeeee*

maar nu moeten we natuurlijk het stadhuis contacteren voor de aangifte en dan mogen we ook een uur kiezen ...
vandaar het dringende gehalte :-)

wat vinden jullie van deze planning? :

voormiddag tijd genoeg voor haar (doe ik zelf), make-up (doet mijn schoonzusje) en aankleden (doen alle meiden bij mij denk ik haha) - die uren hoeven nu nog niet vast te liggen

12u à 12u30: samenkomst thuis met de suite (glaasje cava, paar kleine hapjes eventueel)

13u: vertrek naar stadhuis (is wel maar 10min rijden, maar ik ken dat... ;-))

13u30: stadhuis (van stadhuis naar de kerk is het ook zo'n 10min rijden)

14u30: kerk (1 uur)

16u: fotoshoot van ons tweetjes

18u: etentje met de suite (aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert)

21u - ...u: wedding party

op dit moment is mijn vraag dus vooral of ik tijd genoeg voorzie voor alles, of dat ik moet schuiven met het uur voor de wettelijke trouw?

Nadia
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 718

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik21-1-2013 21:29:11

Ik denk dat dit haalbaar moet zijn...

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik22-1-2013 9:06:41

Ik denk het ook!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-1-2013 9:07:19

Ik vind dit heel haalbaar, ik zou wel de suite om 12u al bij jullie thuis verzamelen als jullie inderdaad een paar hapjes voorzien. Je hebt altijd wat laatkomertjes en zo. Als je een ceremoniemeester hebt, heeft die ook een 15 minuten nodig om met de suite alles te doorlopen.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-1-2013 9:54:23

Wij moeten een van de komende weken ook onze datum gaan vastleggen op het gemeentehuis, dan hebben we nog een half jaar de tijd. We moeten ook nog een uur kiezen. Geen idee hoe we dat gaan doen... ik zou graag voldoende tijd uittrekken voor de fotoshoot, wij trouwen niet voor de kerk, dus als we kort na de middag voor het gemeentehuis trouwen, gevolgd door korte receptie (aangeboden door de gemeente), dan hebben we eigenlijk de hele namiddag voor foto's. Misschien moet ik eens overleggen met de fotograaf hoeveel uren hij voor een shoot meestal voorziet, of uitrekenen vanaf wanneer we hem laten komen om het allemaal in een zes-uren-pakket, acht-uren-pakket, tien-uren-pakket te laten passen... Zou graag hebben dat de fotograaf ook nog een stukje van het avondfeest meepikt, wil per sé foto's van openingsdans/dansende gasten. :-)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik22-1-2013 15:16:08

geweldig, dankjewel dames!
kan ik lekker beginnen plannen en vastleggen ;-) *nieuwe hobby*

evy
12-10-2013
 Meld misbruik24-1-2013 20:37:05

Beste Nadia,
jou dagplanning lijkt me perfect!! Wij trouwen het weekend na jou. Ik vroeg me net als jij af hoe we onze dag het best zouden plannen, aangezien ik de voormiddag ook graag nog wou gebruiken om ons klaar te maken, anders heb je al een gestress van s morgensvroeg Met de wet en de kerk in de namiddag... valt alles mooi, de mensen moeten tussendoor niet te lang wachten. Bedankt dus, je hebt me geholpen!!!! Ik ga je dagplanning wat volgen ;-)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-1-2013 20:44:07

haha Evy, wat leuk dat mijn planning jou helpt ;-) super!! Lang leve dit forum eh hihi

enige waar we nu wat op botsen: waar blijft de suite als we foto's gaan maken (tussen 16u en 18u)?

Mijn idee was dat de suite ervoor kan kiezen om even thuis te gaan uitrusten (meesten zijn uit de buurt) of om in de bar van het hotel, waar we ons etentje en avondfeest doen, iets te gaan drinken (natuurlijk op onze rekening).
Mijn aanstaande denkt echter dat 2 uur lang is om met de vingertjes te draaien voor de suite....

Wat denken jullie?? Hebben jullie een betere suggestie?

evy
12-10-2013
 Meld misbruik24-1-2013 21:35:46

Haha, dat was eigenlijk mijn volgende vraag. Want ook wij moeten hier nog over nadenken. Ik ben het eens met je aanstaande, vind die 2u ook wat lang... Ben er nog helemaal niet uit hoe we dat gaan doen.
Hoe doen andere mensen dat?
Mijn ouders doen al zoveel, wil eerlijk gezegd niet mijn ouders laten opdraaien voor het entertainment van de gasten, alsook voor het verzorgen van drank en hapjes...

Ik las al dat vele koppels hun gasten iets laten gaan drinken en eten, maar wij gaan rond 18u al aan tafel met de daggasten (85 pers) met een heel mooie (dure) menu...
Waar eindigt dit dan... ?

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-1-2013 21:40:56

yep, daarom dat wij dachten (of ik vooral haha) om ze de keuze te laten; ofwel effe thuis, ofwel 'ene gaan drinken' met de rest die dat wil...
als ik op internet zo wat zoek, vind ik overal terug dat de ouders vaak een minireceptie thuis voorzien voor de rest, dus ik bots op dezelfde dingen als jij! :) veel gemeenschappelijk dus hihi
ik denk dat we daar misschien voor zullen gaan... met een stukje taart ofzo... is ook de kop nog niet af dan... denk ik :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...