Terug naar overzicht
enkele ideetjes:- chocolademousse- ijs en sorbet- fruittaart- confituurtaart- cake- biscuittaart- crème brûlée- fruitmousses- wafeltjes- vers fruit- ...
Wij hebben ook nog een chocolade fontein en een champagne waterval
Voorzie misschien ook wat kaas voor de niet zoetebekken
Misschien een tip!Let er op dat alles apart voor 1 pp is. Normaal was het voor de gasten zelfbediening maar we hebben er toch iemand moeten bijzetten want er waren mensen die 3 stukken namen dat was niet de bedoeling.Wij hadden ook nog kleine rijsttaartjes, mattentaartjes, confituurtaartjes.Hopelijk heb je er iets aan!Frida
Cupcakes, tiramisu, snoepbuffet (moet niet groot zijn maar haalt het kind in ons allemaal naar boven)
Je kan ook grote stronken bavarois, javanais en miserable halen. Dat is diepvries maar van zeer goede kwaliteit. Wij gebruiken dit ook vaak. Die zien er zeer mooi uit en kan je perfect in vierkante blokjes snijden voor individuele porties. Kleine profiteroles of soesjes zijn ook al meteen klaar. Pralines, altijd lekker.
Tip: kijk eens bij een aantal feestzalen/traiteurs op hun site of hun menu's daar op staan, dan kan je vaak ook vinden wat ze bij een buffet zetten. Dit was bijvoorbeeld dat van ons: http://www.tlepeltje.be/menu_desserten_koffie.htm (ondertussen is hun menu een beetje aangepast, dus wat wij hadden was niet helemaal hetzelfde) Voorzie iets voor de mensen die niet graag zoet eten. (vaak dus kaas)Voorzie eventueel ook iets voor mensen met koemelkallergie of suikerziekte. Wat ik zelf ook graag eet is ijs (of ijstaart), maar dat moet je natuurlijk goed gekoeld kunnen neerzetten dus dat zal waarschijnlijk moeilijk worden. Frida: van alles 1 per persoon, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb op mijn eigen trouw ook van bepaalde dingen meerdere keren genomen. En het voordeel aan zo'n buffet is juist dat je meer kan nemen van dingen die je heel graag eet en iets wat je niet graag eet kan laten staan. Maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat er van alles genoeg is voor iedereen.
Hey Sanne,ik bedoel dat het beter is per stuk of in potje te doen dan b.v 1 grote pot chocomousse. Want daar gaan de mensen in roeren en niet iederren denk aan de persoon die na hem komt! Smakelijk is dat dan ook niet meer!!
Hoi Frida,Op die manier ben ik het helemaal met je eens. Dat zorgt alleen voor meer afwas als je het zelf doet, maar het is inderdaad veel makkelijker. Bij ons waren de rijstpap en tiramisu grote potten, maar de chocolademousse, crème brulée en nog iets zaten in kleine potjes, per portie.