Nu Online
Momenteel zijn er 440 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dessertbuffet

22-1-2013 14:44:19
Hey ,
Heb vraagje ,wat voorzie je allemaal op u dessertbuffet ?
Nu ik doe het zelf ,daarmee bedoel ik ,dat ik een zaal heb zonder bediening ,dus wat kan ik allemaal gaan halen en er mee een dessertbuffet mee samen stellen :-)

Groetjes

iris
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1009

Elke
4-5-2013
 Meld misbruik22-1-2013 15:00:10

enkele ideetjes:
- chocolademousse
- ijs en sorbet
- fruittaart
- confituurtaart
- cake
- biscuittaart
- crème brûlée
- fruitmousses
- wafeltjes
- vers fruit
- ...

NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik22-1-2013 15:56:24

Wij hebben ook nog een chocolade fontein en een champagne waterval

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik22-1-2013 18:34:03

Voorzie misschien ook wat kaas voor de niet zoetebekken

frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-1-2013 9:17:24

Misschien een tip!

Let er op dat alles apart voor 1 pp is. Normaal was het voor de gasten zelfbediening maar we hebben er toch iemand moeten bijzetten want er waren mensen die 3 stukken namen dat was niet de bedoeling.
Wij hadden ook nog kleine rijsttaartjes, mattentaartjes, confituurtaartjes.

Hopelijk heb je er iets aan!

Frida

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik23-1-2013 9:23:34

Cupcakes, tiramisu, snoepbuffet (moet niet groot zijn maar haalt het kind in ons allemaal naar boven)

caroline
20-7-2013
 Meld misbruik23-1-2013 9:52:44

Je kan ook grote stronken bavarois, javanais en miserable halen. Dat is diepvries maar van zeer goede kwaliteit. Wij gebruiken dit ook vaak. Die zien er zeer mooi uit en kan je perfect in vierkante blokjes snijden voor individuele porties. Kleine profiteroles of soesjes zijn ook al meteen klaar. Pralines, altijd lekker.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-1-2013 10:45:10

Tip: kijk eens bij een aantal feestzalen/traiteurs op hun site of hun menu's daar op staan, dan kan je vaak ook vinden wat ze bij een buffet zetten.
Dit was bijvoorbeeld dat van ons: http://www.tlepeltje.be/menu_desserten_koffie.htm (ondertussen is hun menu een beetje aangepast, dus wat wij hadden was niet helemaal hetzelfde)

Voorzie iets voor de mensen die niet graag zoet eten. (vaak dus kaas)
Voorzie eventueel ook iets voor mensen met koemelkallergie of suikerziekte.

Wat ik zelf ook graag eet is ijs (of ijstaart), maar dat moet je natuurlijk goed gekoeld kunnen neerzetten dus dat zal waarschijnlijk moeilijk worden.

Frida: van alles 1 per persoon, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb op mijn eigen trouw ook van bepaalde dingen meerdere keren genomen. En het voordeel aan zo'n buffet is juist dat je meer kan nemen van dingen die je heel graag eet en iets wat je niet graag eet kan laten staan. Maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat er van alles genoeg is voor iedereen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik24-1-2013 8:27:35

Hey Sanne,

ik bedoel dat het beter is per stuk of in potje te doen dan b.v 1 grote pot chocomousse. Want daar gaan de mensen in roeren en niet iederren denk aan de persoon die na hem komt! Smakelijk is dat dan ook niet meer!!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik25-1-2013 11:03:40

Hoi Frida,
Op die manier ben ik het helemaal met je eens. Dat zorgt alleen voor meer afwas als je het zelf doet, maar het is inderdaad veel makkelijker.
Bij ons waren de rijstpap en tiramisu grote potten, maar de chocolademousse, crème brulée en nog iets zaten in kleine potjes, per portie.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...