Terug naar overzicht
lijkt me goed! 3u voor de receptie is ruim voldoende!
hey katrien, ik twijfel of er wel tijd genoeg gaat hebben als je u gaat klaar maken om +-7uur en om 9.15 de gasten komen je hebt dan 2uur de tijd eigenlijk voor u klaar te maken,haren, en sminken. heb je al aan het gemeente na gevraagt hoe lang het zal duren? wand meestal duurt het maar 15min.dus eigenlijk ben je dan buiten om 11uur en dan heb je 3uur voor foto's te trekken das mss wel wat lang en wat gaan dan u gasten doen (suite) en persoonlijk vin ik 2uur receptie wa lang zeker als al de gasten ook aan tafel zullen gaan voor hun gaat het dan ook wat lang duren als ze al de ganse dag bij zijn.ik heb het zo geplant ongeveer (wij trouwen wel in de namiddag)13.45uur samen komt bij mijn thuis 14.00uur vertrekken naar het gemeentehuis(14.15 daar zijn)14.30uur terug naar ons thuis14.45 versnappering +drankje in ons tuintje(voor de gasten en terwijl gaan wij fotos trekken)15.20uur vertrekken naar de kerk(5min van ons thuis)15.30uur kerk16.30uur vertrekken naar de feestzaal17uur 1ste receptie(een kleinig heid eten met de suite die er een ganse dag bij zijn)18uur 2de receptie 19uur boetjes onder tafel en genieten maar 21uur verassing ouders21.30uur ijstaart22uur openings dans met daarna opening dansfeest 02.uur kleine versnappering zou hebben wij het gedaan
Dag Katrien,Je planning ziet er goed uit denkek, smorgens kan je overleggen met de kapster om te zien hoe lang ze erover gaat doen om je haar te doen, opmaken,...Een proefkapsel kan hierbij heel handig zijn om dit es te timen.verder heb je inderdaad ruim genoeg tijd uitgetrokken voor de receptie, de mensen van onze feestzaal hebben hierop een 2tal uurtjes gerekend.Candy, jou planning zit zeker strak in elkaar :)Zijn jullie zeker dat de fotograaf voldoende heeft met 35min voor de foto's te nemen (incl. verplaatsingstijd)?En een uurtje voor de kerkdienst lijkt me ook wel wat krap, zeker als je al op 16u30 wil vertrekken, er zijn altijd mensen die je na de kerkdienst willen feliciteren en zo.Ik zou vooral goed navragen bij fotograaf, ceremoniemeester, feestzaal,... hoeveel tijd zij voorzien en wat voor hen gangbaar is.veel succes!
@ ilse wij gaan na de gemeente een paar fotos trekken op het strand en dat is maar 1min van het gemeente op de 1ste receptie worden dan ook nog foto's getrokken en gaan ook zien voor tegen de middag fotos te trekken als we tijd hebben en wa de kerk betreft is 1uur meer dan genoeg wand we willen het zo kort mogelijk houden we dit meer voor ons ouders een plezier te doen en is een half uur diens normaal daarmee dak een uur genomen heb moest het uit lopen.wij hebben geen ceremoniemeester en ook geen fotograaf normaal wel maar mn schoonbroer leert er voor en wouden hem dan dat plezier doen voor onze foto's te trekken. en de feestzaal is maar 10min van de kerk en het gemeente is maar 5min van ons thuis en de kerk ook maar dan tevoet
Dag Katrien,ik heb net dezelfde uren als jou. Maar ik trouw ook nog voor de kerk en dit is om 12u en daarna is er een picknicklunch en dan om 18u begint het avondfeest.Dus die uren lijken mij ook perfect ;-)
Hey dames,bedankt voor jullie inbreng!De receptie duurt zo lang omdat het eigenlijk een afternoon tea is.De meeste mensen worden in de namiddag uitgenodigd, en 's avonds (het diner) is het enkel met de suite + de allerbeste vrienden (die niet in de namiddag komen). Een dansfeest is er bij ons niet bij.Het exacte beginuur moet inderdaad nog besproken worden met de visagiste/kapster, en dat zullen we kunnen bepalen na m'n proefdagje. :-)Onze wettelijke trouw duurt inderdaad maar ongeveer 15min. Maar voordat je dan weer in het stadhuis vertrokken bent, ben je al snel 20-30min verder, denk ik (de meesten komen ook naar het stadhuis vermits wij geen kerkelijke trouw hebben).De suite gaat ofwel bij ons thuis of bij m'n ouders thuis iets eten tijdens onze fotoshoot. Waarschijnlijk gaan wij ook eerst snel iets eten voor we aan de fotoshoot beginnen.Katrien