Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

versturen uitnodigingen juni

22-1-2013 20:31:22
Hallo iedereen,

Wij trouwen op 29 juni 2013.

Ik vraag mij af wanneer jullie de uitnodigingen versturen?
En tegen wanneer vragen jullie dan om te bevestigen?

Ik had gedacht om begin april te versturen/rondbrengen en dan midden mei bevestiging te vragen. Of is dit te vroeg/te laat?

Bedankt voor jullie tips en raad!

Groetjes,
Lies

Lies
29-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 898

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik22-1-2013 20:43:20

Theoretisch gezien moet je pas een tweetal wekenop voorhand weten hoeveel mensen er komen.

Aangezien ik liefst vandaag al een antwoord weet is dit bij ons ook anders.

Wij trouwen begin juni en gaan de uitnodigingen begin maart-half maart uitdelen/versturen. En vragen bevestiging eind april...

Succes!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik22-1-2013 20:52:10

Hoi Lies,
Wij trouwen 9/8/2013.
Wij zijn van plan begin mei te gaan uitnodigen..
Ik wil alle uitnodigingen persoonlijk gaan rondbrengen.
En ik wil dat ze bevestigen voor 1/7/2013..
Dan heb ik nog tijd voor de mensen die niets hebben laten weten nog te contacteren of ze wel of niet komen...
Ik kan trouwens niet wachten om de uitnodigingen rond te brengen dan word het pas echt echt ... :-)

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik22-1-2013 20:56:49

wij trouwen 14juni en sturen ze ook begin maart en bevestigen voor 14 mei daar er veel van de schoonfamilie begin juni op verlof gaan ze weten de datum al wel maar toch

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik22-1-2013 21:11:48

Hey, bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat we ze gaan uitdelen eind maart en dan bevestiging vragen tegen eind april.
Ik heb vooral schrik dat mensen de datum vergeten zijn en volop boeken om op reis te gaan tijdens die periode!

En inderdaad, Krista, dan is het écht echt! Spannend!! :))

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik22-1-2013 21:28:21

Hey Lies, waarom stuur je geen save the dates? dan weten je genodigden al dat ze de datum moeten vrijhouden!

3 maanden op voorhand de uitnodigingen versturen, lijkt me iets te vroeg. Als je ze te vroeg verstuurd, dan verliezen de mensen de uitnodiging uit het oog en vergeten ze mss te antwoorden, omdat ze denken van "oooh we hebben nog tijd genoeg om te antwoorden".

Wij trouwen 25 mei 2013 en versturen de uitnodigingen eind maart ( 8 weken op voorhand). We vragen te bevestigen voor 5 mei 2013.

Of is dit dan weer een te strak schema?

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik22-1-2013 21:37:16

Wij sturen op 1 maart de Save the dates, de uitnodigingen moeten op 1 juli de deur uit. Bevestiging tegen 15 augustus. We trouwen op 7 september.

Dus hier ook een strak plan.

ineke
29-6-2013
 Meld misbruik23-1-2013 7:57:03

wij trouwen op dezelfde dag
we sturen ze eind feb of begin maart en vragen bevestiging voor 15 mei
bij ons zijn ze nogal laat in het bevestigen en zou graag nog wat tijd over hebben om iedereen waar ik nog niets laten weten hebben eens te bellen

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-1-2013 10:29:41

Stephanie, wij moesten 2 weken op voorhand het voorlopige aantal doorgeven aan de zaal. Dus inderdaad, we moesten toen pas weten wie er allemaal kwamen.
Toch hadden we de datum om te bevestigen wat vroeger genomen, bijna 5 weken voor de trouw. Daarna hebben we nog meer dan een week nodig gehad om contact op te nemen met iedereen die niet had gereageerd. Hou hier dus ook rekening mee...

Wij wilden de uitnodigingen eind april versturen, maar uiteindelijk is dit begin mei geworden. 1 juni moesten ze bevestigen, 9 juli zijn we getrouwd.

Jozefien
14-6-2013
 Meld misbruik23-1-2013 12:56:58

Wij trouwen ook op 14 juni en waren van plan om begin april, ten laatste halverwege april, de uitnodigingen aan iedereen te versturen/bezorgen.
Dit omdat wij ook redeneerden dat mensen zouden vergeten reageren als ze ze te lang op voorhand krijgen.
Wij zetten er dan op dat ze tegen 18 mei moeten bevestigen, ook met het oog op het feit van contact te kunnen nemen indien mensen niet reageren (wat ik eigenlijk niet wil doen omdat ik vind niet reageren = niet komen).
De meeste mensen (zeker die die we er zeker bij willen) weten de datum al een tijdje.

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik23-1-2013 18:41:20

@ Charlotte, we hebben geen STD's gestuurd omdat we hier geen geld wilden aan geven.
We hebben op verschillende familiefeesten al herhaald wanneer we gaan trouwen dus hoop ik dat ze toch nog weten wanneer ongeveer.

Ik heb inderdaad wel schrik dat ze de kaart uit het oog zouden verliezen, maar we gaan ze er vaak genoeg aan herinneren.

Mijn verloofde wil de kaarten eind maart/begin april versturen en dan al bevestiging vragen tegen eind april. Is dit niet te kort om van de mensen al antwoord te verwachten? Maar dan laten ze de kaart wel niet te lang staan om ze uit het oog te verliezen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info