Nu Online
Momenteel zijn er 278 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

afhuren parochiezaal

23-1-2013 21:02:54
dag iedereen
misschien een rare vraag, maar heeft er iemand een idee wat het afhuren van een parochiezaaltje voor een trouwfuif ongeveer kan kosten?
ik weet dat dit van gemeente tot gemeente kan verschillen maar wat zou een gemiddelde prijs kunnen zijn?
wij hadden een zaal op het oog maar deze is in het water gevallen daarmee dat ik nu overweeg om het misschien in een parochiezaaltje te doen
groetjes

ine
11-4-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1079

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik23-1-2013 21:16:52

Ik heb prijzen gezien tussen de 150 en de 300 euro :-)

caroline
20-7-2013
 Meld misbruik23-1-2013 21:17:39

Bij ons is het € 250.

ine
11-4-2014
 Meld misbruik23-1-2013 21:22:55

@ caroline : zit bij jullie in die prijs inbegrepen ook glazen, tafels en dergelijke of moet je dit nog allemaal bijhuren?
die zaal die wij eerst opt oog hadden vroeg namelijk 1300 euro voor 1 avond verhuur maar dan moesten we nog voor eigen verlichting, eigen glazen en eigen tafels en stoelen zorgen.

mel

Meld misbruik23-1-2013 21:27:30

Bij ons kost het 360 euro met een hele industriële keuken in en al het mogelijke glas, tafelwerk, tafels, stoelen, voor 200 personen.
We mogen de dag voordien en de dag erna ook gratis de zaal gebruiken voor aankleden en opruimen.

Onze parochiezaal is in pulle (zandhoven) en als je zelf in de gemeente woont, krijg je korting, dus wij hebben dit op de naam van mijn schoonouders geboekt zodat we van die korting konden genieten.

Het is een hele moderne zaal in een oude jongensschool, waardoor het waarschijnlijk net iets duurder is dan elders.

groetjes Mel

ine
11-4-2014
 Meld misbruik23-1-2013 21:44:16

wow mel das echt wel een goeie prijs.
ik denk dat ik dat toch ook eens ga overwegen.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik23-1-2013 21:44:53

Wij hebben het parochiezaal"Mollenhof" in Poederlee genomen. Industrieel keuken, borden, glazen, tafels, bestek en opkuis (enkel de afwas moet gebeurd zijn)inbegrepen. Er kan een 200 man zitten en wij betalen 230euro en mogen ons eigen wijn en cava meebrengen. En de rest van de drank is aan brouwersprijs + 20procent.
Het is echt een heel deftige zaal met een grote tuin ter beschikking...

caroline
20-7-2013
 Meld misbruik23-1-2013 22:08:30

Bij ons zit het gebruik van alle materiaal (stoelen, tafels, staantafels, keuken, glazen..) erin + de dag op voorhand alles klaarzetten. En we moeten ook alleen de basis schoonmaak doen, want de mensen van de zaal doen het nog helemaal nadien.

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik23-1-2013 22:15:33

bij ons ook 250 euro met keuken en gebruikt van materiaal mogen dag voordien klaarzetten en dag erna opkuis alhoewel op kuis de keuken proper en de zaal eens borstelen wel moeten we de brouwer van de zaal nemen maar wijnen en sterke dranken zijn we vrij in grts

krista
9-8-2013
 Meld misbruik24-1-2013 8:32:15

Hoi Ine,
Wij betalen 150 euro zaal kuisen inbegrepen.
Het is een vzw dus de prijzen van de drank valt goed mee.
Wijn kunnen wij via hun nemen aan 5.5 euro per fles of zelf zorgen en 1 euro stopgeld betalen. Cava zorgen wij zelf en betalen dan wel 1 euro stopgeld.
Een afwasmachine kost ons 15 euro maar borden, bestek, tafels, stoelen is allemaal inbegrepen.
Een dag op voorhand mogen wij zeker alles gaan klaar zetten. Is er die week voor onze trouw niets te doen dan krijgen we de sleutel zelfs een paar dagen op voorhand.
Het is altijd voordelig om met een vzw te werken qua prijzen voor de drank.
Veel succes met jullie zoektocht en vergelijk maar goed want de prijzen schelen enorm.
En de sfeer moet je toch zelf maken ;-))

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik24-1-2013 11:01:14

Bij ons is het een beetje idem Krista, wij betalen 220 euro. 15 euro voor de afwasmachine en dan krijgen we bestek, borden en glazen gratis. Tafels en stoelen gratis maar tafellakens te betalen (5 euro per stuk)
Wij hebben wel de pech dat er de dag voor ons nog een feest is dus dat wij de sleutel pas om 9u smorgens krijgen... maar heb een traiteur gevonden die de zaal zal aankleden en alles zal klaarzetten.
Wijn, Cava en koffie niet verplicht daar te nemen, geen stopgeld maar wel huur van die bepaalde glazen. Andere drank wel verplicht te nemen...Jammer want het is pepsi cola en dat vinden de meeste gasten niet te drinken...

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik25-1-2013 8:05:15

ZEKER NIET parochiezaal Paroza in Berchem nemen!!! Zeer onprofessioneel, nonchalant, oneerlijk en een ongelooflijk irritante eigenaar die NIETS van zich laat weten nadat je afspraken hebt gemaakt en niet eens komt opdagen!!

ine
11-4-2014
 Meld misbruik25-1-2013 18:34:11

@ sarra wij zijn van maldegem dus berchem is zowiezo te ver voor ons. maar toch bedankt voor de tip.
bedankt voor de reacties iedereen.
ik dacht dat ik hier al iemand gezien had die het normaal in de parochiezaal van oostveld zou doen dat is heel dicht tegen men ouderlijk thuis maar weet helaas de naam van die bruid niet meer.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info