Elien
17-11-2012
|
24-1-2013 19:53:45
Hey!
Ik snap jullie standpunt wel, maar de meeste genodigden geven al een mooi envelopje.. en ze verwachten dan toch wel een all-in feestje. Het zou wat raar zijn om op een trouwfeest nog je eigen drank te moeten betalen, ik heb meestal zelfs geen geld meer mee dan (buiten de envelop!).
Groetjes
|
|
nancy
31-3-2016
|
24-1-2013 20:17:38
Gewoon zeggen dat er zeker geen sterke drank mag geschonken worden, dat is de drank die het duur maakt. Je moet voor jezelf eens uitmaken hoeveel je zelf op een avond drinkt. In feite valt die echt wel mee. Er zijn er die veel drinken maar dan heb jer weer ander die bij manier van spreken heel de avond met 1 glaasje water voor hun neus zitten.wij zijn ook afgestapt van dat bonnetjessysteem omdat dat inderdaad nogal vrekkig overkomt. Je kunt ook gewoon de grote zuipschuiten niet uitnodigen
|
|
Sofie
6-7-2013
|
24-1-2013 20:24:27
Ik zou persoonlijk niet met bonnetjes werken.. Wij kiezen voor de drankenforfait.. Dit omvat frisdranken, wijn, bieren. Aan de zaal zullen we vragen om geen sterke dranken te serveren.
|
|
Elke
1-6-2013
|
24-1-2013 20:27:35
Bedankt voor jullie mening, nu merk ik toch dat de meeste mensen 'anti' bonnetjes zijn Dus dan zullen we het hoogstwaarschijnlijk toch maar niet doen en dan gewoon de duurste dranken (sterke drank, cava en zware bieren) schrappen van de kaart. Jammer genoeg werkt onze zaal niet met een forfait...
|
|
smili
29-6-2013
|
24-1-2013 20:30:58
wij hebben ook de sterke drank laten schrappen. En wij hebben ook een forfaitprijs die dacht ik 21euro was (wijn, bieren, frisdrank en koffie of thee) en dit is geldig van 20.00u tot 04.00u , denk da da een mooi prijsje is.
|
|
nancy
31-3-2016
|
24-1-2013 20:33:27
Wij zijn van de drankenforfait afgestapt.dit was 28 € per persoon van 19u30 tot 23u30 en daarna per stuk betalen. Volgens mij gaat niet iedereen al om 19u30 aanwezig zijn maar je bent dan wel aan het betalen voor mensen die er nog niet zijn. En wat met mensen die vroeg naar huis gaan ?wij betalen gewoon het verbruik en daar krijgen we dan 10 % korting op. Daar voel ik mij veel beter mee dan met die drankenforfait
|
|
Elke
1-6-2013
|
24-1-2013 20:37:38
Zo'n forfait heeft inderdaad voor-en nadelen, en 28 euro vind ik trouwens wel redelijk duur voor maar 4 uurtjes... We gaan ons nog eens heel goed moeten informeren denk ik, maar we komen er wel uit
|
|
tima
8-9-2012
|
24-1-2013 21:15:43
hoi elke , ik ben ook niet zo voor het bonnen systeem ook met de zelfste reden je komt al met een mooi envelopje en ook meestal bijna geen geld op zak. ik zou me eerlijk gezegd wat bedrogen voelen. Nu begrijp ik ook wel dat ieder zijn eigen budget heeft wat ik eens gezien heb op site the knot is misschien dan wel voor jullie die mensen hadden dit duidelijk met een grappige tekstje op de uitnodigingen vermeld zodoende wist iedereen dat het na x aantal drankjes betalen was . no surprises zeft hadden duidelijk vermeld dat ze plannen hadden om te bouwen en hoopten dat er snel kindjes volgden daarmee dat ze hun spaapotje een beetje wilde sparen . Nuja dan krijg je miss wat minder in je envelopje miss niet maar dan hoeft niemand af te komen dat ze van niets wist . miss kun je hukp vragen van onze rijmster kelly ier op het forum
|
|
Ruben
7-9-2013
|
24-1-2013 21:18:16
Hey Elke Ik snap je redenering wel. Wij zijn ook een aantal keren naar een feest geweest met een bonnetjes systeem. Opzich maakt elk koppel voor zichzelf uit hoe ze HUN feest geven. De kost kan idd hoog oplopen als je veel mensen moet uitnodigen. Wij hadden er geen problemen mee dat we de avond zelf bonnetjes moesten kopen, vermeld dit dan wel duidelijk op de uitnodigingen ;) De mensen zullen dan waarschijnlijk wel wat minder in hun enveloppe steken, maar zadelen jou dan achteraf niet op met een immense rekening. Denk er maar eens goed over na! Succes nog!
|
|
sarah
3-8-2013
|
24-1-2013 22:17:13
hey elke,
Leuk je hier te zien ;), ik ken koppel die ook per stuk betaalde en die zeide achteraf dat het wel meeviel hoeveel ze kwijt waren voor een hele avond (ok ze hadde ook niets sterkers dan duvel, leffe enz maar niemand klaagde) Ik ben ene keer naar trouw geweest met bonnetjes en vond dat best gek eigenlijk... LAngs andere kant ik zou wss met 6 bonnetjes al goed toekomen (maar ben kleine drinker dus ook zonder bonnekes denk ik niet ver boven de 6 consumpties uit te komen)
Dikke zoen
|
|
Sara
30-3-2013
|
24-1-2013 22:50:46
Heey,
wij hebben bij onze zaal ook een drankenforfait maar dat is ook sterke dranken en zware bieren niet inbegrepen. Nu denk ik dat de meeste mensen wel tevreden zijn met frisdrank,wijn of een licht biertje. Ik vind sterke drank enzo ook niet nodig en zo vermijd je dat bepaalde mensen al te gauw dronken zijn :)
|
|
Marlies
14-12-2012
|
25-1-2013 0:14:22
Bij ons hebben we alles samen voor de drank (zonder forfait dus) zo'n 800 euro betaald, dus cava, wijn, bieren (a la jupiler, leffe, duvel) en frisdranken. Dit van 18u tot 5u voor een feest van 100 personen. Viel best mee dus. Er zijn inderdaad mensen die 3 keer zoveel drinken als een ander, maar de meesten houden het echt wel beschaafd. Het enige advies wat ze ons wel hebben gegeven is de mensen tijdens het eten een vaste tafel geven om aan te zitten, 't schijnt dat de gasten anders nogal snel de neiging hebben om te verlopen en hun niet-lege drankje te laten staan. Ik zou het niet doen, de bonnetjes. Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben of van maken, maar ik denk dat het geld wat je zou uitsparen het commentaar (al dan niet rechtstreeks tegen jullie geuit) niet waard is. Informeer je gewoon heel goed naar schenkrecht en zo, haal eventueel je wijn en aperitief ergens anders vandaan (vaak is de wijn overpriced, maar als je 6 euro schenkrecht per fles moet betalen bvb wordt het alweer veel minder interessant). En wat onze ervaring is: blijf weg van forfaits. Die geven ze heus niet omdat ze er verlies aan doen. We hebben van niets het forfait gekozen (dus eten, drank en zo) en alles was achteraf gezien een stuk goedkoper door gewoon het echte verbruik te betalen. Je moet volgens mij al een bende echt zware drinkers hebben om het forfait eruit te halen... Maar da's mijn ervaring :-)
|
|
Charlyn
8-3-2014
|
25-1-2013 7:32:04
Hoi!
Ik heb gisteren een voorbeeld afrekening vandran, ontvangen van een zaal.. Voor een feest van 250 man komt dit neer op zo'n 600euro.
Cava en wijn zijn hier niet mee ingerekend. Je mag je eigen voorkeur meebrengen en ze vragen geen kurkrecht. Hierop kan je ook heel wat geld sparen.
Als je werkt met een forfait en je betaald bv. 15 euro per persoon en dit voor 200 mensen... Reken maar eens uit! :)
Ikzelf zou ook niet met bonnetjes werken, maar jullie zijn natuurlijk vrij in jullie keuze!
|
|
Sarra
15-4-2017
|
25-1-2013 7:49:18
Elke,
Ik zou u zeker niet laten beïnvloeden omdat de meerderheid hier 'anti'-bonnetjes is. De meerderheid vind dan ook dat dit niet 'chique' staat op een trouw. Dit was oorspronkelijk ook ons idee om te doen maar de feestzaal dat we uiteindelijk gekozen hebben werken niet met bonnetjes. Maar geloof me, ik ben al meermaals naar trouwfeesten gegaan waar ze met bonnetjes werkten. Als ge dat op een subtiele manier op de uitnodiging zet is dat ommes oké. En wat ze ook zeggen, als ge met forfaits werkt betaalde altijd meer dan er verbruikt is ze.
Kus
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
25-1-2013 8:57:19
Ik ben ook niet voor het bonnetjes-idee. Niet dat ik niet zou willen betalen maar ik vind het gewoon het beetje not done op een trouwfeest. Ben zo'n 10! jaar geleden naar een trouw geweest met bonnetjes en daar wordt vandaag soms nog over gesproken dus het heeft toch een bepaalde indruk nagelaten, lijkt me dan. Ik geef dan liever een mooie envelop waar meer inzit dan wanneer ik die paar drankjes zou betalen. Dus niet doen zou ik zeggen. Je zou jezelf er ook niet echt comfortabel bij voelen, heb ik de indruk al kan ik verkeerd zijn natuurlijk.
|
|
B.
|
25-1-2013 9:36:07
Kan je een feest doen met bonnetjes, natuurlijk, maar zoals reeds gezegd, zorg dat het duidelijk gecommuniceerd wordt op voorhand. Als mensen verwachten van iets te krijgen en het is minder ... dan beginnen ze te mekkeren.
Er zijn niet veel zalen waar sterke drank geschonken wordt. Laat staan dat het in de forfaits zit. Hoogstens op aanvraag wordt sterke drank toegevoegd. En ... de feesten met sterke drank, waar de pinten-drinkers aan de sterke gaan, dat loopt meestal fout af ;)
Anderzijds spreek je van 10 bonnetjes. 10 cola's is 2.5 liter drank. Dat is redelijk veel. Ik denk dat de meerkost van gratis drank in dat geval minimaal zal zijn.
|
|
Tiny
12-7-2014
|
25-1-2013 11:05:32
Hallo , ik heb niet alles gelezen wat hier opstond van reacties .. maar mijn mening , ik zou ook niet met drankbonnetjes werken.. Bij ons is dit een forfait zonder sterke dranken! Wel bv , blonde en bruine leffe en palm zitten erin maar geen wiskey of dergelijken.. Wat wij wel al eens meegemaakt hebben op een trouwfeest is dat zei tot 03u00 snachts een forfait hadden en dat na de 03.00u dat we dan zelf moesten betalen , gelooft mij de meeste mensen zullen weg gaan ook .. dus hou daar rekening mee. want meeste mensen hebben niks mee van geld ook.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
25-1-2013 11:15:13
Ik zou ook eerder het gamma verkleinen dan met de bonnetjes te werken. Wij hebben in ons forfait enkel de gewone dranken dus gewone bieren, wijn en frisdranken. Iedereen kan dus voldoende drinken zonder te gaan zuipen op de zwaardere spullen :)
|
|
Elke
1-6-2013
|
25-1-2013 14:29:46
Wat een reacties Maar we hebben dus beslist... We gaan toch niet met bonnetjes werken en na de receptie enkel bier / wijn / frisdrank / water / koffie en thee laten schenken en dan zal het volgens ons inderdaad wel redelijk meevallen van eindrekening.
|
|
Elke
1-6-2013
|
|
|
angelique
8-6-2013
|
25-1-2013 19:25:42
:( wij werken met een drankforfait maardie gaat maar tot 00u daarna alle dranken aan €12 euro...
|
|
Ans
1-3-2013
|
26-1-2013 14:50:20
Hoi
Wij werken ook met een forfait, zonder sterke drank in.
€22,65 van 20.00 tot 03.00uur.
Groetjes
|
|
Charlyn
8-3-2014
|
27-1-2013 11:08:19
Ik ga normaal zonder forfait werken.. Komt heel wat goedkoper uit!
|
|
lisa
|
3-2-2013 19:10:38
wij werken ook met een forait voor de drank vzan de recaptie tot en met dessert is het €14 en dan nog eens €11 voor 5 uur vind ik persoonlijk best goedkoop
|
|
sarah
3-8-2013
|
4-2-2013 13:23:00
amaai lisa das kei weinig wauw
|
|