Nu Online
Momenteel zijn er 646 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem in verband met dagindeling

27-1-2013 13:42:48
Hallo , mijn verloofde en ik zitten elke dag opnieuw met een discussie over de dagindeling. Wij trouwen om 13 uur in het gemeentehuis en dan rond twee uur in de kerk daarna zouden wij onze foto's willen gaan trekken. Ik zou dan gewoon het volk wat komt kijken naar huis laten gaan en dan om 19 uur laten terugkomen voor de receptie en het avondfeest. Maar volgens mijn vriend zijn ouders past dat niet en zou ik dan van drie uur tot 19 uur die personen moeten voorzien van drank en hapjes in het restaurant waar wij ons feest doen. Maar wat is toch veel te lang is ons volk savonds veel te vroeg weg omdat het zo een lange dag is en wat gaat het ons kosten???? Hoe denken jullie dat het beter kan gedaan worden??

sofie
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 839

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik27-1-2013 14:04:29

Ik denk dat de mensen het juist leuk vinden om naar huis te gaan (evt hond uitlaten bv voor mij zou al super zijn!) en niet de hele tijd bij elkaar moeten zijn...op het laatste heb je toch niets meer te zeggen tegen elkaar :) wij trouwen om 12u en na een drankje gaat ook iedereen terug naar huis tot 18u! Als ze echt niet naar huis willen kunnen ze de stad ingaan of samen iets gaan drinken... ik vind het niet de taak van het bruidspaar om de hele dag te entertainen...of ben ik ook mis?

anke
24-5-2014
 Meld misbruik27-1-2013 14:07:15

De mensen die naar de kerk willen komen die moeten zich na de kerk tot de receptie ook zelf bezighouden. Maar de suite die gaat al naar onze zaal voor een suite-ontvangst, drank met broodjes ed. Dus terwijl wij foto's gaan maken zijn.

sofie
7-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 14:28:27

Ja dat is ook zo maar mijn vriend is een Italiaan en ja die hebben veel famillie en die willen allemaal komen kijken naar de kerk en bij hun is dat dat die dan allemaal mee moeten. Maar wij zitten in een restaurant dan gaat het duur uitkomen hè voor een hele middag...

Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 18:15:44

We trouwen ook om twee voor kerk. Suite gaat naar feestzaal voor beetje drank en hapjes terwijl we foto's gaan maken.

anke
24-5-2014
 Meld misbruik27-1-2013 18:47:32

Ja inderdaad, als iedereen mee komt. Maar mijn vriend zijn tantes willen ook allemaal naar kerk komen en komen van ver. Maar we laten ze niet naar onze zaal al gaan, zij moeten zichzelf bezig houden. Bij ons is het enkel ouders, zussen (ook getuigen) en hun man. Grootouders ook nog wel.

Bij ons kost dit 10 euro per persoon.

mieke
8-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 18:51:14

Wij trouwen om 12 u 30 voor de wet en om 13 u 30 voor de kerk
daarna gaan de ouders, grootouders en de meters en peters van onze kindjes en getuigen naar een restaurant voor de receptie, wij gaan foto's nemen en rond 16 u ( wij hebben in de voormiddag ook al foto's genomen) gaan we allen samen iets eten daar. Wij nemen een buffet en dat komt ons op ongeveer 20 euro per persoon ( 21 volwassenen en 6 kindjes)
Daarna gaan we samen naar de feestzaal!
Ik hoop dat je er uit komt!

sofie
7-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 19:56:59

Ok dank u wel... We zullen er wel uitkomen maar aangezien hij niet tegen mij praat zal het voor morgen zijn :) ... Dank u wel al in ieder geval...

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik27-1-2013 21:04:26

Hallo,
Wij trouwen voor de wet om 11u30, om 15u begint de receptie van de bbq. Wij voorzien daar tussen niets voor de familie. Bij ons gaat dat ook geen problemen opleveren. Misschien kan iedereen de tijd overbruggen bij iemand anders van de familie die dichtbij woont? Ik dacht zelf eerst in ons eigen huis wat drank en hapjes te voorzien terwijl wij gaan foto's trekken maar we gaan dit waarschijnlijk toch niet doen omdat niemand dat lijkt te verwachten.

sofie
7-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:37:23

Ja bij ons is het ook niet zo hoor , maar blijkbaar toen de Italianen dat zo :). Voor mij moet het helemaal niet iedereen gaat naar huis en komt savonds terug..

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:56:12

Ik denk dat dit inderdaad een probleem zou zijn.
Ergens zou ik het ook ambetant vinden om naar de kerk te moeten gaan dan weer naar huis en dan weer terug. (Zeker als je eventueel van ver komt) en in u suitekledij ga je ook niet echt t stad in.

Anderzijds als je inderdaad moet zoeken voor oplossingen... Is ook niet simpel!

Betalen u schoonouders t feest?
Dan zou ik hun wens in overweging nemen.Anders is het simpel hé. Dat kost veel geld en is mss te moeilijk of niet haalbaar.

sofie
7-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 23:14:19

Ze geven een deel maar doen niet heel het feest , daarom zegt mijn mama ook dat ik mij er misschien toch maar moet bij neerleggen. We gaan in de week eens kijken wat ze zeggen en wat het ongeveer gaat kosten dan zullen we wel zien :) ..

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik28-1-2013 8:29:27

Het is helemaal niet de gewoonte dat iedereen na de mis onmiddellijk mee gaat voor de receptie.

Iedereen gaat naar huis (overigens gaan de meesten dan naar de kapper en hebben ze tijd nodig om zich klaar te maken) en komt daarna terug voor het uur van de receptie.
Wat wel zo is, is dat de suite ergens naar toe kan om even te rusten (bij mij is dat bij mijn mama thuis: cava, kleine belegde broodjes, cake, koffie, thee,...) Wij gaan terwijl onze foto's trekken en gaan daarna ook nog even op adem komen bij mama. Rond vijf uur vertrekken we naar onze zaal.
Laat je dus niets opdringen en doe waar JIJ je goed bij voelt. Vooral zien dat je die dag kan genieten en je je niet de hele tijd moet opjagen.
Jullie moeten doen wat jullie fijn vinden.
Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...