Nu Online
Momenteel zijn er 645 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geven jullie allemaal bedankjes?

27-1-2013 21:35:52
Hey dames

Ik wou jullie nu toch eens iets vragen.
Voor ik op dit forum kwam had ik nog nooit gehoord van "bedankjes" voor je gasten op de avond van je feest zelf. Ik wist wel dat het de gewoonte is om een foto te sturen achteraf en daar de mensen mee te bedanken voor hun aanwezigheid (en eventuele cadeau).

Ik heb een beetje het gevoel dat, hoe miniem je deze cadeautjes ook houdt, dit toch alweer een redelijk grote extra kost is. En vele kleintjes maken één groot he.
Wij hebben 150 gasten, 150 x ...euro...

Natuurlijk zou ik mijn gasten ook graag gadgets geven, altijd leuk als ze iets hebben om mee naar huis te nemen ter herinnering..Maar het budget wordt zo alsmaar groter.

Geven jullie bedankjes? En nog een foto achteraf? Of is dit ter vervanging?
En welk budget voorzien jullie hier dan voor?

Groetjes,
Karen

Karen
13-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 962

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:02:47

Hey Karen, wij geven geen bedankjes op het feest. Wij zitten met gasten die enkel nr de receptie komen en gasten die zowel nr receptie en avondfeest komen, dus ja wnr zou je dan die bedankjes moeten geven. Wij sturen achteraf een bedankkaart op met onze foto.

Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:19:05

Wij geven ook bedankfoto's, zes weken na de trouw, maar vind het niet zo fijn als de gasten met 'lege' handen naar huis moeten gaan, terwijl ze met 'volle' komen... :) maar da's mijn mening... :-) De bedankfoto's zitten in het pakket van de fotograaf, en op het pakket zelf zat een fikse korting, en de bedankjes voor op het feest zelf, kosten 1€ à 1,5€ per stuk, voor +- 120 personen. Gr Keshia

angelique
8-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:26:49

Beste,

wij gingen ook eerst een foto geven van bedankt maar dan moet de fotograaf even weg lopen van uit onze dagplaning dus zorgde we voor iets anders

een ijzeren doosje met wat gekleurde pofrijst (rood) en witte "kakmenten" vind nie onmiddelijk de juiste benaming :p

op het doosje staat bedankt met ringen, onze namen + de datum

mvg

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:28:02

Hey Karen. Wij gingen oorspronkelijk ook enkel een foto geven. We voorzien nu voor de avondfeestgasten toch een mini bedankje. We voorzien een zakje met zure vliegtuigsnoepjes met een sticker "thanks for flying with us". Dat past bij het thema reizen waar we mee werken. De prijs valt ook nog mee: 0,69 Eur per zakje maar we steken wel alles zelf in elkaar.

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:32:48

Hoi Karen, wij sturen enkel een foto naar de gasten die niet aanwezig konden zijn, maar wel een bijdrage gestort hebben. voor de gasten op het feest (180 personen) hebben wij voor elk een zakje met fruitbonbons voorzien, met een sticker "thanks for beeing so sweet! Stéphanie en Timmy 19 januari 2013" Wij zijn de mikka zakjes bij AVA gaan halen, 6kg fruitbonbons bij Makro en etiketten besteld bij vistaprint (hadden wel een korting). Alles heeft ons ongeveer 60 euro gekost!

Inge
20-7-2013
 Meld misbruik28-1-2013 7:50:03

Wij maken ons bedankjes zelf en komt zo op ongeveer 0,60€ per stuk

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik28-1-2013 8:21:48

Wij geven alleen bedankjes aan de gasten die geweest zijn, aan het einde van de avond. Het is bij ons niet gebruikelijk een bedankbriefje/foto toe te sturen.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik28-1-2013 9:17:03

hier is het ook niet (meer) gebruikelijk om een foto nadien te sturen, maar eerder de avond zelf iets mee te geven aan je gasten.
We mikken ook op max. 1€ / gast (ongeveer).
(Zijn nog aan het zoeken wat; een bedrukte pen, een mooi doosje met suikerboontjes, een zakje met snoepjes en een zelfgemaakt kaartje, ... zo ergens iets!)

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik28-1-2013 9:35:54

Hallo,
Wij sturen enkel een foto op na de trouw. Had ook nog nooit van bedankjes op de trouw zelf gehoord of gezien dus waarom het dan doen??? Je kan zo bezig blijven, het feest zelf lijkt me toch al een cadeau genoeg... Als het gaat zoals bij onze doopsuiker, de helft heeft die ook nooit meegenomen... Maar ik begrijp wel als het bij mensen de gewoonte is omdat te doen ze het doen en het kan natuurlijk gewoon tof zijn om je er mee te amuseren.

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik28-1-2013 10:44:21

Hey
Wij geven balpennen met aan de voorkant 'Kris & Yoline' en aan de andere kant onze datum en bedankt. De pennen kosten ongeveer 1euro per stuk, maar we hebben er wel 250. Balpennen kan je moeilijk in minder aantal krijgen. Die balpennen delen we uit aan mensen die er waren, alsook de mensen die er niet bij waren. Op onze tafels worden kadertjes geplaatst, met foto's in en deze kaders gaan we nadien hergebruiken met een foto van onze trouw. Die geven we dan aan onze getuigen, de ouders, grootouders en zussen.
Ik had eerst ook nog niet van bedankjes gehoord, maar ik vind het wel fijn dat de genodigden niet met lege handen naar huis gaan..

Groetjes

Thalia
10-8-2013
 Meld misbruik28-1-2013 11:44:18

Wij geven ook een bedankje op het einde van ons feest.Maar het is toch 1 bedankje per koppel he?
Achteraf sturen wij ook een foto van ons...

Elke
4-5-2013
 Meld misbruik28-1-2013 13:45:32

Wij sturen achteraf naar alle gasten en kaartje met een foto van ons huwelijk en bedankt erop (met datum en naam hé)

Karen
25-5-2013
 Meld misbruik28-1-2013 23:24:46

Ik vind ook dat dit veel kost voor wat het eigenlijk maar is. Het zijn toch vaak dingen waar je achteraf niet veel meer mee kan doen he. Ik wilde eens gaan informeren bij enkele fotowinkels vlakbij onze feestzaal of het mogelijk is om de foto's als bedankje de dag zelf te laten maken. Deze kunnen dan gemakkelijk door iemand even snel worden opgehaald en dan moeten de mensen ook niet met lege handen vertrekken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...