Nu Online
Momenteel zijn er 304 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat is ondertrouw eigenlijk?

27-1-2013 21:40:13
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik weet niet wat ondertrouw betekent. Kan iemand me dit even uitleggen?

Lieve

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 722

Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik27-1-2013 22:21:08

Is dat niet het moment dat je bij de priester bent geweest om alles vast te leggen? Denk ik... ;) Gr KEshia

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik28-1-2013 8:19:04

Ondertrouw of huwelijksaangifte is de benaming die gebruikt wordt voor het aangeven van het voornemen om te trouwen. Het "in ondertrouw gaan" is in België en Nederland noodzakelijk om te kunnen trouwen. In België en Nederland gebeurt de ondertrouw voor het burgerlijk huwelijk bij de ambtenaar van de Burgerlijke Stand in de woonplaats van de bruid of de bruidegom (naar keuze).

Kim
14-9-2013
 Meld misbruik28-1-2013 12:31:28

Hier in Wijnegem is dat zo'n twee maanden voor het burgerlijk huwelijk. We moeten dan naar het gemeentehuis met onze identiteitskaarten en (een kopie van) die van de (eventuele) getuigen.

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik28-1-2013 16:20:44

Eu, dat is toch gewoon het 'vastleggen' van uw huwelijksdatum in het gemeentehuis he, niet? ... :-|

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik30-1-2013 8:13:21

Wij zijn daar vorige week voor moeten gaan naar het stadhuis. We hebben een handtekening moeten zetten onder ons huwelijksdossier (dat al was opgemaakt) en 15 euro moeten betalen voor het trouwboekje. Het is de officiële aangifte dat je die dag en op dat uur wil trouwen.
Voor de kerk hebben wij dit ook al gehad. Je hebt het pastorale gedeelte: dat je akkoord gaat met een aantal voorwaarden (vb het aanvaarden van kinderen enzo). En het administratieve gedeelte waarbij ze jullie doopbewijzen enzo opvragen. Hiervan krijg je dan een "kerkelijk" huwelijksdossier.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...