Terug naar overzicht
Tuurlijk wil je een vrijgezellenfeest. Ik zou daar gewoon iemand voor kiezen waarvan je weet dat die iets leuks organiseren. En als ze ruim van te voren beginnen te plannen kunnen ze wat mijn mening betreft ook rekening houden met hun examens. Moet wel te doen zijn toch? Neem anders voor de zekerheid nog een datum of 2 waar je ook kan. Dan is het aan hun om te kiezen wanneer de meeste kunnen.
Dat is wel een goed idee om meerdere datums te prikken. Ik dacht om het een 2 weken voor de trouw te doen, omdat ik mijn vriend ken en weet dat die anders er niet deftig uit zal zien, maar een week of een maand op voorhand zou ook moeten lukken hé.
Wij hebben aan onze getuigen gevraagd om het te organiseren.We moesten enkel een lijst doorgeven van al onze vrienden die we erbij willen, 5 zaterdagen dat we thuis zullen zijn en dingen die we zéker NIET willen doen. Voor de rest weten we van niks. Het wordt dus spannend tot op de dag dat het zal gebeuren...
Het probleem is dat ik 1 mannelijke getuige heb, die graag met Kris mee wilt en mijn andere getuige. Nu ja dat is diegene van filmpje en om 10u in bed. En ik begrijp wel dat ze iets kalm wilt, maar ik wil die dag echt nog is uitgaan met vriendinnen en zot doen. Niet dat ik dat na de trouw niet meer kan, maar het is toch traditie en het zorgt voor een band, vind ik. Ik heb nu wel 3 data doorgegeven waaruit ze kunnen kiezen en dan al hun gegevens, zodat ze elkaar kunnen aanspreken.
Ik vind niet dat je van je vrienden kan verwachten dat ze hun planning qua studeren voor de examens maar zo moeten maken dat ze mee kunnen op je vrijgezellen. Je examens goed doen is toch veel belangrijker dan zo'n traditie?Ik zou dan zelf mijn datum aanpassen vb naar april of mei. Wat maakt dat nu uit wanneer hij net plaatsvindt?Qua activiteiten wisten mijn vriendinnen wel wat ik wou. Of ik het ook krijg daar moet ik nog even op wachten Maar ik maak me er niet echt zorgen in, al vind ik het wel spannend! (alles staat al vast en al mijn vriendinnen houden nu geheimpjes voor me puh)
Wij hebben gewoon een doodle gedaan met een vijftal zaterdagen en dan gezien wanneer de meeste mensen konden. De mijne is drie weken voor de trouw, maar die van mijn partner twee maanden ervoor. Dat maakt niet echt uit voor ons wanneer.
Je moet dat gewoon zeggen dat je iets zots wilt doen. Heb je geen vriendin die je kan aanspreken om wat te helpen met organiseren dat het toch leuk en zot wordt?Ik heb 3 goeie vriendinnen als getuige en die zijn zelf zo zot of een achterdeur :-) dus dat gaat zeker goed komen.ook ik heb een lijstje gegeven van wie ik mee wil en wat ik zeker niet wil doen. maar voor de rest mag ik me niet moeien zeiden ze :-) ik laat ze doen en vertrouw er wel op dat het deftig maar zeer leuk zal worden.Het is uw vrijgezellen hé en als jij liever iets tofs en zot doet dan mag je dat wel zeggen vind ik.
Yoline, ik vind een vrijgezellen ook TE belangrijk om gewoon te laten passeren. Bij ons is het zo dat de bruid een lijstje geeft aan een vriendin met daarin de namen en gegevens van diegenen die mee mogen op vrijgezellen en een datum. Iedereen past zich hieraan aan, ik heb geluk dat maar 1 persoon van de 18 niet meekan...Ik weet dat ze bij mij al hebben vergaderd, maar ik heb ook al laten weten dat ik niet in eigen dorp wil blijven en nog eens een echt feestje wil...Het zijn en blijven vrienden hé, dus je kan daar echt wel tegen wat je echt wil! Als het echte vrienden zijn zullen ze daar echt wel rekening mee houden! Geniet er in ieder geval van als het zover is en probeer niet te hard te piekeren!