TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
jolma
5-10-2013
|
28-1-2013 20:06:23
Lijkt me helemaal niet leuk dat je met dit gevoel zit. Wij trouwen enkel voor de wet en daar werden we gezegd dat een getuige hebben niet wettelijk verplicht is...
|
|
Ellen
17-6-2013
|
28-1-2013 20:14:05
Hoi Jessica,
Van harte gefeliciteerd met je aanstaande bruiloft en je zoontje! Je situatie klinkt lastig, ik begrijp dat je iemand wil nemen die volledig achter je staat en je alle geluk van de wereld gunt. Je met raad bijstaan is enigszins moeilijk bij deze. Ik kan je wel zeggen dat ik aan de andere kant- die van je vriendinnen heb gezeten. Mijn goede vriendinnen zijn allemaal jaren geleden aan kinderen begonnen, terwijl ik andere prioriteiten had. Dit betekende een verwijdering langs beide kanten: geen van ons kon zich- ondanks alle pogingen- volledig inleven in de ander. Voor mij waren die kindergesprekken vermoeiend en zij vonden mij onrustig. Niet dat ik zeg dat dit bij jou hetzelfde is, maar ik wil maar aangeven dat ieder verhaal twee kanten heeft. Als het beste vriendinnen zijn, lijkt mij een goed gesprek aan te raden. Misschien dat hun gedrag ergens te verklaren is? Ik weet nog dat ik nu, meer begrip voor de situatie kan opbrengen en dat ik me schuldig voel over mijn gebrek aan enthousiasme. Ik bekijk het zo: soms zit je in andere fases, maar als je goede vriendinnen bent, vind je altijd de weg terug naar elkaar:). Veel succes met je keuze!
|
|
Sofie
6-7-2013
|
28-1-2013 20:32:38
Hebben die zogenaamde vriendinnen zelf kinderen?Want vaak begrijpen mensen zonder kinderen het niet waarom je telkens zo enthousiast doet over het kleinste glimlachje op je zoontje's gezicht.. Of ze begrijpen niet waarom je enthousiast bent dat die fles helemaal leeg is of de pamper helemaal vol zonder een uurtje krijsen vooraf van krampen.. En dat is geen verwijt natuurlijk.. Dat is onwetendheid en het nog niet ervaren hebben wat voor een liefdesexplosie je meemaakt eens dat kleine prinsje/prinsesje in je armen ligt Ik begrijp je gevoel dat je je wat alleen voelt daardoor.. Is er echt niemand die interesse toont, langskomt, eens telefoneert,...? Een broer of zus? Buurvrouw/man?
|
|
angelique
8-6-2013
|
28-1-2013 20:45:23
beste, je hebt de dag van vandaag helemaal niemand meer nodig als getuige, dus vind je niemand, geen paniek doe het dan zonder ;-)
|
|
lore
10-8-2013
|
29-1-2013 10:42:13
hey,
wij hadden ook een probleemke ivm onze getuigen, en ik had hier ook een bericht over geopend, en toen zeiden ze me dat je er geen hoeft te nemen, dus ik ben mij direct gaan informeren, en nu gaan wij het wss zonder getuige doen
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
29-1-2013 13:56:36
Jessica, eerst en vooral een dikke knuffel. Het is inderdaad niet fijn dat je niemand vindt om in je vreugde en enthousiasme te delen. Kom dus maar gerust hier af en toe je blijdschap of zorgen delen. Zoals de andere bruidjes hier zeggen, is het van je vriendinnen daarom niet per sé van slechte wil. Sommigen kunnen zich moeilijk inleven in andermans leven. Wil je graag een getuige of dacht je dat dit moest? Indien je dit enkel doet omdat het moet, ben je van die zorg af. Je moet niemand nemen. Indien je dit graag wil, je hebt nog even tijd. Kijk de kat nog even uit de boom. Geef iedereen nog wat tijd om te wennen dat je zal trouwen en wie weet loopt het nog wel los. Kies niet overhaast een getuige om je de keuze achteraf te beklagen. Veel succes en kop op! Rebecca
|
|
Jessica
26-7-2014
|
29-1-2013 20:57:29
Hey bruidjes! Zo tof dat ik hier wel begrepen word! Dankjewel voor de begripvolle woorden! Nu ja, ik ga ook voor de kerk trouwen, heb je dan ook geen getuige nodig? Of is het enkel zo als je alleen voor de wet trouwt dat je geen getuige nodig hebt? @Ellen & Sofie; hey meiden! Ik weet niet hoe het komt, misschien dat ik op een andere golflengte als mijn vriendinnen zit nu ik in het echte volwassen leven ben gestapt, ik ben immers nog wel jong (21) en mijn vriendinnen zijn zowat rond dezelfde leeftijd. En ze doen eigenlijk pas zo toen ik heb aangekondigd dat ik verloofd was. Toen mijn zoontje is geboren zijn ze nog allemaal vaak op bezoek geweest, superlief waren ze, en met de aankondiging van de verloving heb ik zelfs van 2 personen geen gelukwensen gekregen en heb hun sindsdien niet gehoord, als ik nu sms of een berichtje stuur via facebook jammer genoeg . @Sofie; Nee, ik heb jammer genoeg niemand meer in mijn omgeving waar ik nog wat close mee ben.. @rebecca; oh dankjewel meid! Tis inderdaad zo dat ik dat wel mis om eens vol enthousiasme over mijn aankomend huwelijk te babbelen. En het ergste vind ik dat mijn mama zo stom reageert. Iedere keer als ik erover begin dan negeert ze het, ofwel reageert ze negatief (tis nooit goed genoeg voor haar). Ik zou wel heel graag een getuige willen, maar tis wel inderdaad zo dat als het niet moet, ik er misschien wel geen neem zolang niemand bijdraait. Maar ik zou het wel jammer vinden voor mijn verloofde, want hij zou heel graag zijn papa willen vragen als getuige omdat hij zoveel voor ons gedaan heeft. Maar ik denk dat je op dat vlak wel gelijk hebt, misschien dat ik iedereen even de tijd moet geven om eraan te wennen, hopen dat ze bijdraaien, en anders hebben ze pech mijn gezinnetje is het belangrijkste voor mij hihi!
Bedankt voor de steun lieve bruidjes! Jessica
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
29-1-2013 21:49:14
Komt wel snor meid en ondertussen kan je op deze site volledig losgehen!
|
|
Ellen
17-6-2013
|
29-1-2013 21:55:04
:). Ik sluit me aan bij Rebecca (mooi antwoord had je overigens gestuurd). Komt goed!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|