Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatieve zaal voor alternatief huwelijk gezocht (O-VL en Brabant)

20-10-2006 18:13:17
Hoihoi,

Mijn vriend en ik zouden graag een alternatief huwelijk willen. Met alternatief bedoelen we eigenlijk "net iets anders dan de traditie". We zijn beiden sociaal werkers die met hart en ziel vooral werken met daklozen en allochtonen. We willen graag die sfeer ook op ons huwelijk. Daarbij dachten we bv aan de menu te laten verzorgen door een sociaal restaurant met allochtonen. Het zou een soort buffet worden met turkse, marrokkaanse, chinese, filippijnse, surinaamse,...weet ik veel wat nog hapjes zowel van voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht. Iedereen kan dus teruggaan tot het op is;-) en nemen wat hij wil. Beetje losse sfeer. Ook de mis zou in die sfeer zijn met een compleet alternatieve beetje gekke pastoor. En ook de muziek zowel in mis als op het feest zal naargelang zijn.

Nu kan je je wel inbeelden dat een poepsjieke of net een heel koude zaal niet bepaald bij dit soort huwelijk past. We zijn eerder op zoek naar een oude hoeve, een soort herbouwde stal of zo, iets wat veel warmte uitstraalt en niet dadelijk iets heeft van de traditionele feestzaal, 't mag bij wijze van spreke een grote kelder in bakstenen wanden en houten plafond zijn waar vroeger de mensen uit de 13e eeuw nog potten hebben gepakt en dansten met hun vrouwen terwijl een of andere renaissanceband zich op hun vedels liet gaan. Beetje die sfeer.

Heeft iemand een idee waar we dat kunnen vinden in omgeving

Aalst-Dendermonde-Opwijk-Asse-Affligem
't mag er ook rond zijn:-)

Alvast bedankt!!!!

maartje
8-12-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1636

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik20-10-2006 19:01:05

Veel succes met de zoektocht... dat was ook ons doel, om het allemaal niet zo traditioneel te doen en dat is echt niet gemakkelijk. uiteindelijk doen wij het in een brouwerij waar zelden feesten zijn, dus is het toch een beetjes speciaal :-) In jullie buurt weet ik niets. Wat wel leuk is, zijn de tenten van tymmyt (middeleeuws en indianentipi's). Als onze trouw in de zomer was geweest, waren we zeker voor de tipi gegaan. Dat lijkt me super met een BBQ of zo...

Veel succes nog!!!

Vicky
2-2-2008
 Meld misbruik21-10-2006 16:05:03

In Bertem (is wel andere kant van Brussel) hebben ze een feestzaal die je kunt huren. Ga maar eens kijken op www.natur-natur.be .

Vix

annelies
9-6-2007
 Meld misbruik22-10-2006 11:38:04

Hallo Maartje,
Wij trouwen in Het Waterfront in Wetteren. Dat is wel een alternatieve zaal. Je kan een kijkje nemen op de website http://www.h-waterfront.be/ .
Veel succes,
Annelies

Marianne

Meld misbruik23-10-2006 16:00:40

Geachte,

Wij hebben een kelder beschikbaar in het hartje van Brugge. We kunnen uw banket verzorgen precies zoals U het graag zou willen.
U kan mij contacteren op het nummer : 050/33.80.27

Vriendelijke groet,
Marianne D'Hondt

maartje
8-12-2007
 Meld misbruik24-10-2006 20:31:17

Alvast bedankt voor jullie toffe reacties!
De zaal in bertem (natur-natur) en die van wetteren zijn echt perfecte voorbeelden van wat we zoeken. Een brouwerij is inderdaad ook een goed idee en die zijn er nog al wat aan ons kanten.
Maar voor zij die dit lezen, stop vooral niet met reageren, hoor, elk voorstel is welkom.

We hebben al wat zalengidsen bekeken en zo, maar meestal zijn dat zo van die hypersjieke zalen en daar zijn we niet zo voor.

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik26-10-2006 11:07:50

Hey Maartje,

dit kwam ik ook nog tegen: Huis33 in Deinze. lijkt me ook super...

http://www.huis33.be/concept.php

Veel succes en laat ons weten wat het wordt hé!

Evelien x

maartje
8-12-2007
 Meld misbruik26-10-2006 21:21:56

@Evelien Jij hebt je feest gehad in een brouwerij. Was dat gezellig, is daar plaats voor veel personen? Kan je ons anders een mailtje sturen op koentjeenmaartje@gmail.com

Alvast bedankt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info