Terug naar overzicht
wij doen ook beide op 1 dag, maar zetten op de uitnodiging enkel de kerkelijke trouw.
wij doen ook beide op 1 dag en zetten beide ceremonies op de huwelijkskaart. Van alle huwelijken die ik al heb meegemaakt, stonden de beiden op de huwelijksuitnodiging. Er zijn altijd mensen die naar je burgerlijke trouw willen komen he. Dat 1 zinnetje meer zal het nu niet maken he :)
Wij hebben 3 verschillende uitnodigingen gemaakt ;-)Op die voor de dichte familie staat het burgerlijk huwelijk wel bij op en de andere 2 niet :-)
Bij mijn weten vermeld je normaal alleen de kerkelijke trouw en als je het niet ziet zitten dat er extra mensen naar je burgerlijk huwelijk komen zou ik het ook echt niet vermelden...
Het is etiquette om alle uren en stadhuis/kerk erop te vermelden. We hebben dit ook gedaan maar we hebben aangeduid dat ze welkom zijn op het feest vanaf 19uur. Er zullen veel mensen komen naar kerk maar naar stadhuis normaal niet eh.
Wij zijn alleen voor de wet getrouwd en hebben dit niet vermeld, omdat we dit "intiem" wilden houden. Hoe de etiquette juist is, weet ik niet, maar als je niet wil dat er meer mensen komen, dan zou ik het gewoon weglaten. Als ze echt geïnteresseerd zijn, kunnen ze het altijd nog vragen.
Wij vermelden ook alleen de kerk, omdat we willen dat de mensen liefst daar naartoe komen. Heb het nog bijna nooit geweten dat ook de burgerlijke trouw vermeldt wordt. Het stadhuis doen wij enkel met de suite.
Heb ook maar besloten om burgerlijke trouw niet te vermelden, blijkt dus niet zo uitzonderlijk te zijn :-). Tnx iedereen!