Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1 uitnodiging of werken met extra kaartjes?

29-1-2013 18:37:57
Hey

Ik heb even jullie input nodig:

Ik heb zonet via Vistaprint onze uitnodigingen ontworpen en ik heb gemerkt dat er toch wel heel veel informatie moet op zo één kaartje.
Nu is de vraag: zou ik alle info op de uitnodiging zelf zetten, zodanig dat de mensen 1 kaart ontvangen met meteen alle info? OF zou ik de kaart zelf sober houden en extra info (adres feestzaal, cadeautip enz) op een extra kaartje zetten?
Wat vinden jullie het leukst?

Als ik kies voor 1 kaart met alle info moet ik wel 3 verschillende exemplaren maken: 1 voor de mensen op de plechtigheid en het avondfeest, 1 voor de mensen vanaf het aperitief en het avondfeest en 1 voor de mensen vanaf het dessertbuffet.

Uiteraard is het met extra kaartje wat duurder, maar als het zo overzichtelijker is... moet het maar.

Wat denken jullie?

Karen
13-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1235

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik29-1-2013 18:50:02

ik zou het ook apart doen om het overzichtelijk te houden....

Tine
13-4-2013
 Meld misbruik29-1-2013 19:06:38

Wij hebben ook 3 verschillende uitnodigingen. We hebben al een kaartje die erbij zit voor de schieting (omda we niet iedereen vragen naar de schieting). Anders zal het wat teveel kaartjes worden.

valerie
25-5-2013
 Meld misbruik29-1-2013 20:49:46

Wij hebben ook 3 aparte uitnodigingen bij Vistaprint gemaakt, was mooier. Als je wat korting krijgt, komt het voordelig uit. Wij kiezen nooit voor de snelle, dure levering....de kaarten komen altijd vroeger toe dan de voorgestelde 3 weken :-)

angelique
8-6-2013
 Meld misbruik29-1-2013 21:23:40

best, wij hebben voor iedereen hetzelfde kaartje laten maken
waarop staat dat we gaan trouwen, hoe laat het stadhuis is hoe laat het avondfeest, onze gegevens en de cadeau tip, voor de dichtste familie steken wij een kaartje bij waarop staat dat onze zoon word gedoopt in de namiddag dat ze mee mogen naar het diner enzo.

dus wij zeggen ook kaartje bijsteken is duidelijker

candy
20-7-2013
 Meld misbruik29-1-2013 21:56:30

wij hebben er 2laten maken een voor de suite en 1 voor de receptie en avondfeest
en de mensen die enkel naar het receptie komen hebben wij gewoon een kaartje bij getokken met daarop wij hopen dat jullie aanwezich zullen zijn van 18-19uur

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik29-1-2013 22:13:49

Wij zullen werken met een extra kaartje.

Er dient best wat tekst op de uitnodiging te komen en zo is het minder druk, hoeven we ook maar één ontwerp te hebben en is het voor de genodigde een stuk duidelijker.

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik29-1-2013 22:20:30

Wij werken met 1 algemene uitnodiging voor de misviering. en daar voegen we een klein kaartje bij naargelang de mensen uitgenodigd zijn voor de receptie, het feest of het dansfeest.
Groetjes

Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik29-1-2013 23:06:01

Wij hebben 1 uitnodiging voor iedereen. Wij werken dan ook niet met aparte receptie ofso , iedereen is uitgenodigd vanaf avondfeest . Groetjes

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik30-1-2013 8:56:54

Normaliter wordt er gewerkt met 1 universele uitnodiging die voor alle partijen geldt. Dus, aankondiging van het huwelijk, plaats, datum, uur van voltrekking van de wettelijke en/of kerkelijke trouw. Wij werken nadien met 1 algemene receptie waar al onze gasten zijn op uitgenodigd dus dit staat ook op ons kaartje. Dan worden er kleine kaartjes bijgevoegd welke het verdere verloop van de avond specifiëren. Degene die zijn uitgenodigd op avondfeest krijgen een kaartje bij waar de datum en locatie van avondfeest opstaat. Degene die uitgenodigd zijn op enkel dansfeest krijgen het startuur van het dessertenbuffet en dansfeest.

Je bespaart zo ook wat centjes hoor. Zo kan je van de algemene kaartjes gwn je aantal gasten bestellen en dan afzonderlijke kaartjes met specificaties.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik30-1-2013 9:05:43

Wij doen het zoals Saar en Ann.

Lieve

Meld misbruik9-2-2013 23:17:19

Ik had die vraag ook eigenlijk; werken met 1 uitnodiging en met wisselteksten, zodat je naargelang wie voor wat is uitgenodigd verschilldende versies hebt, maar slechts 1 kaartje. (dus in principe 1 versie voor mensen uitgenodigd op recepte, 1 versie voor mensen uitgenodigd op avondfeest en 1 versie voor mensen uitgenodigd op dansfeest).

Ofwel 1 algemene uitnodiging met plaats, uur en datum en dan apart kaartje bijsteken voor 1) mensen uitgenodigd op receptie 2) mensen uitgenodigd op avondfeest 3) mensen uitgenodigd op dansfeest.

Nu wat de prijs betreft ben ik me gaan informeren bij de drukker.

Als je werkt met wisselteksten, dan moet je evengoed evenveel betalen dan wanneer je een apart kaartje bijsteekt (wel een 10 euro extra voor het papier per versie).

Dus, dan lijkt het me misschien wel duidelijker om apart een kaartje bij te steken. Maar is dit niet slordig?

Ik heb ook al uitnodigingen gezien waarbij er standaard al een extra kaartje bijzit, meestal gehecht aan een lintje. Ik vind dit precies overzichtelijker dan zomaar een apart kaartje bij in de envelop te steken. Het kan ook niet verloren geraken of achterblijven in de envelop. En voordeel is dat je die 10 euro extra voor het papier niet hoeft bij te betalen.

Wat zouden jullie doen? (Natuurlijk is het aanbod in uitnodingen met aangehecht kaartje wat beperkter..)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik10-2-2013 12:49:40

persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik het leuk vind om een extra kaartje bij mijn uitnodiging te krijgen - dat lijkt zo alsof je dan extra speciaal voor iets wordt uitgenodigd :-)

emilie
22-6-2013
 Meld misbruik9-4-2013 21:42:55

Wat zouden jullie doen?
Nonkels en tantes worden gevraagd na de mis op de eerste receptie en op het avondfeest, maar hun kinderen worden alleen gevraagd op het avondfeest.
Sommige kinderen wonen nog op eenzelfde adres als tante en nonkel.Hoe los ik het op met uitnodigingen? Ik heb avondkaartjes en receptiekaartjes. Hoe maak ik in éénzelfde uitnodiging duidelijk dat de ene naar receptie en avond gevraagd is en de andere enkel avondfeest?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info