Nu Online
Momenteel zijn er 285 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pffff ...

29-1-2013 23:03:59
Hmmm, ik zie het evkesNIET meer zitten pft !
Ik moet alles alleen regelen want mijn lieve verloofde zegt dat ik het toch het beste kan & weet wat het mooiste is enzovoort...
Oké dat is soms wel fijn, maar soms heb ik zijn mening echt nodig ...

& ik weet dus echt niet waar ik aan moet beginnen om nog te doen,
iedereen vraagt dan aan mij en hoe staat het met de voorbereidingen Ina?
En ja dan moet ik zeggen, cava wel :-(
Gewoon omdat ik niet weet waar ik eerst aan moet beginnen ...

Mijn to-do lijst lijkt gewoon onwaarschijnlijk lang, en ik denk dat ik geen tijd genoeg meer heb ...

To-do lijst;
* defenitieve aantal uitnodigingen;
* de kerk
* kleren bruidegom
* kleren bruidkindjes
* kleren suitte's (ik wil dat de mannen allemaal hetzelfde kostuum hebben)
* bedankingen gasten
* bedankingen getuigen & ouders
* misboekje (ben er SUPER onzeker over )
* lingerie voor mij
* schoenen voor mij
* fotolocatie
* bruidsboeket
* kapsel
* make-upp
* tafelschikking...

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
& me kunnen zeggen dat alle mannen zo zijn ?!

liefs

Ina
4-5-2024
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 937

debora
18-7-2014
 Meld misbruik29-1-2013 23:23:50

Hey meid, alle mannen zijn inderdaad zo!!! Tijdje gelede heb ik die frustratie hier ook opgezet, net zoals vele andere bruidjes

Als je wat tijd hebt deze week, bekijk ik het al eens met u...

Hoor het dan wel via mailtje he!!

En effe tijd vrijmaken voor uzelf, alles van u afzetten en dan erin vliegen. Wa afstand nemen kan soms echt deugd doen!

xxx

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik29-1-2013 23:58:17

Zoals Debora reeds schrijft, dat is de manier hoe mannen met bepaalde problemen en situaties meestal omgaan.
Hoogstwaarschijnlijk kom je dit gedrag dus ook na je huwelijk nog tegen in daily life, om je toch niet te depressief te maken.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik30-1-2013 0:38:17

De mijne heeft letterlijk gezegd "Ik heb je ten huwelijk gevraagd, de puinhoop die ik daarmee heb aangericht, die mag jij oplossen" ;).

Hier mag ik dus ook alles alleen doen. En af en toe wat feedback zou toch echt wel fijn zijn!
Het enige waar we het van in begin over eens waren en hij ook een mening over had, dat was: Geen kerk!
Wij trouwen enkel voor 't stadhuis.

Voor de rest ligt hier eigenlijk "nog niks" vast. Enkel ZIJN getuige heeft hij al gevraagd.

We weten bijvoorbeeld wel wat we willen van festiviteiten, maar ik zoek al een eeuw naar een zaal in de buurt die mijn / ons goesting is.
Gelukkig hebben we nog effe tijd.

Bijkomend ben ik een eeuwig twijfelaar. Helpt ook niet echt om grote knopen door te hakken.

Qua kleding doet ie zijn zin. Hij hoeft van mij geen kostuum aan, dat moet hij echt wel zelf weten (ik heb hem nog nooit in kostuum gezien en hij heeft dat gewoon niet). Ik heb hem alleen laten weten dat ie zijn allerslechtste jeans en zijn t-shirts met gaten in thuis mag laten. Maar uiteindelijk trouw ik met hem, niet met zijn kleding. Als 't van hem afhing dan kocht ik zijn kleren voor die dag ... maar dat mag hij toch echt wel zelf doen!
Mijn eigen kleding ... die kies ik volgend jaar wel met mijn moeder. Sowieso wordt het wel gewoon een broekpak of een broek met tuniek en geen wit. Ik wil iets dat ik nadien nog kan dragen! Met kleedjes sta ik niet.

Een suite, daar doen we niet aan mee. Iedereen komt zoals ie is. En voor dat half uur op 't stadhuis ga ik ook geen bruidskinderen vragen. Er zullen kinderen bij zijn, maar die krijgen dus geen speciale titel of kleding.

En 't feest zelf ... Mijn familie beslaagt 140 man, de zijne 10 man. Plus nog collega's en vrienden. Tesamen iets van een 230 man (al geloof ik nooit dat iedereen ook effectief gaat komen - ik gok op iets van een 175 à 200 personen). 't Is dus kennelijk aan mij om de boel te organiseren. Als 't echt aan onszelf lag, werd het overigens héél intiem met enkel de "directe familie" (15 à 20 man). Da's voor dag 1 - dan willen we uit eten gaan met hen of een barbecue doen.
Dag 2 krijgt iedereen een grote receptie met hapjes (en met eventueel dessert), maar daar moeten we dus nog een zaal voor vinden.

En daarna ... ligt de bestemming van de huwelijksreis wel al vast. Jordanië it will be, direct na ons huwelijk.
Vriendje was eerst ook akkoord met mijn voorstel van Santorini en omgeving, maar eigenlijk dromen we al jaren van Jordanië. Hij was dus direct akkoord toen ik zei "en anders toch es werk maken van onze droomreis ..."
En geloof het of niet, maar die reis zal ik met véél plezier zelf ineen steken.
We gaan immers in ons ééntje naar ginder vliegen en daar een auto huren en rondtrekken. Geen voorgekauwde reizen voor ons en da's iets dat ik begin volgend jaar (of nu al in 't najaar) met véél plezier zal doen.
De enige voorwaarde dat ik heb, is dat het ginder veilig blijft (Syrië is vlakbij). Als dat niet zo is, dan zijn de Griekse eilanden perfecte reserve-kandidaat.

Ik zeg niet dat alle mannen zo zijn, maar héél véél mannen toch wel! De mijne laat hier dus ook alles aan mij.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik30-1-2013 7:46:12

Als ik dat hier lees heb ik precies wel geluk.

Mijn verloofde heeft een uitgesproken mening en helpt waar hij kan, ik moet het alleen maar vragen. Dus ik doe alle opzoekingen en samen hakken we knopen door. Ik regel de nodige afspraken en hij gaat telkens netjes mee. Hij is echt actief betrokken en dat vind ik heel erg fijn.

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik30-1-2013 8:24:49

de mijne ook we hebben een prima samenwerking...

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik30-1-2013 9:11:14

Dag Ina,
Je lijstje lijkt 'lang', maar is het niet hoor. Ik denk dat ik hetzelfde lijstje heb als jou (buiten schoenen heb ik al, maar voor de rest het exacte lijstje). Zoals je ziet trouw ik wel wat vroeger, maar ik zie het eigenlijk wel zitten.. Gewoon rustig verder doen. Veel van deze zaken nemen niet zoveel tijd in beslag he. Het is gewoon omdat je lijstje zooo lang lijkt dat het onmogelijk lijkt.

Komt wel goed!

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik30-1-2013 9:22:43

Ik kan niet voor 'alle' mannen spreken maar bij mijne toch hetzelfde hoor. ;-) Ik erger me kapot aan het feit dat hij geen eigen inbreng heeft dus niet zelf met suggesties of ideetjes afkomt, als ik hem iet vraag dan is het standaard antwoord:'Seh, trekter uwe plan mee." maar als ik dan afkom met iets wat ik fantastisch vind, dan geeft hij ineens zijn veto. "Das toch ni van doen!" etc.

Laat je niet overweldigen door je lijstje. Bekijk het stuk voor stuk. Begin met hetgene wat het meest dringend is. Leg data vast om de rest te bepalen. Bel je suite op wnr ze kunnen voor een passing. Etc. Stuk voor stuk. Da komt wel goe. ;-)

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik30-1-2013 10:51:00

Kunt altijd afkomen met een kleurensample van je kleed en dan een oerlelijke kleur nemen. Dan denkt hij rap `oei nee, ik ga me moeten beginnen moeien!` :p

debora
18-7-2014
 Meld misbruik30-1-2013 12:18:14

Wat ik met men vriend afgesproken heb, is dat ik al het opzoekwerk doe. Dan meldt ik bijna een week vantevoren aan dat er een van deze dagen een overleg gaat komen. En die dag moet hij volledige aandacht geven. En als er knopen doorgehakt moeten worden, doen we da samen. Ik heb me daarbij neergelegd dat hij bijna alles goed vindt. En sindsdien geen frustraties meer hierover

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik30-1-2013 12:37:55

Bij mij is het net zoals bij Saar en Debora. Ik doe het nodige (leuke!) voorbereidingswerk en bij het nemen van de beslissingen doen we dit samen. We komen nu zelfs, met 86 dagen op de teller, plots volledig onverwacht op het punt dat hij soms wat paniekerig begint te doen rond timing terwijl we 2 weken geleden nog zeeën tijd hadden volgens hem. Best wel schattig, zo zie ik dat hij er toch ook wel naar uit kijkt.

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik30-1-2013 13:01:29

Niet wanhopen! :) 't Is overal een beetje hetzelfde verhaal.
Probeer hem misschien wel eens duidelijk te maken dat jullie dit SAMEN horen te doen, en dat het niet enkel JOUW trouwfeest is he.
Die van mij heeft een heel uitgesproken mening als het erop aan komt. Maar meneer vindt het niet altijd nodig om mee te denken en uit te zoeken..Dus dan gebeurt het nogal eens dat ik uren dingen opzoek, en die dan aan hem toon en hij die met één woord de grond in boort. Gisteren was het nog zo met het ontwerp van de uitnodigingen. Maar nadien krijg ik dan wel excuses en een beetje extra hulp :p. En zo zijn we weer content.
Ik denk dat het voor mannen vooral gaat om de betekenis van trouwen en niet om al die tralala er rond.
Trek je wat op aan de verhalen van alle andere bruidjes-to-be hier en gooi al je vragen op het forum. Wij helpen je waar het kan!

NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik30-1-2013 13:06:40

Bij mij is het net hetzelfde met als excuus: "Schat ik ben er van overtuigd dat jij dat véél beter kunt dan ik!" Yeah, right! Een beetje feedback zou inderdaad leuk zijn.
Die krijg ik meestal ook als ik even een paar decibels hoger ga dan anders
Dan heeft hij plots de ganse avond tijd voor mij.... hihi
Het feit is dat hij niet gaat veranderen omdat we trouwen. Hij laat anders ook alles aan mij over, dus waarom nu niet?! En ik weet dat het soms frustrerend kan zijn, maar ja, binnen 79 dagen is 't allemaal voorbij voor mij....

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik30-1-2013 14:09:47

herkenbaar!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...