Nu Online
Momenteel zijn er 338 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeautjes ouders en getuigen

30-1-2013 5:35:33
Hoi bruidjes en bruidegommetjes in spé...

Hier ben ik weer met n vraag se :-).
Geven jullie allemaal cadeautjes aan jullie ouders en getuigen?
Wij waren dat eigenlijk niet van plan...
Het is mijn tweede huwelijk, wij bekostigen alles zelf.
Ik ben ook niet zo jong meer hihihihi, jammer genoeg, dus plannen wij alles zelf en woon ik al heel lang niet meer thuis.
Dus hadden wij zoiets van onze ouders komen gezellig mee feesten.
Onze getuigen hebben we op een originele manier gevraagd om getuige te zijn
dus hadden wij zoiets van dit is wel ok.
Maar ik lees hier zo vaak op het forum over geschenken getuigen en ouders dat ik mij
toch wel de vraag begin te stellen????
Dus ben ik benieuwd ofdat iedereen cadeaus geeft of dat er nog zijn die dit ook niet doen?
Voor de gasten in het algemeen hebben we wel een leuk cadeautje voor ze niet met lege handen naar huis te sturen.
Krista

krista
9-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1000

Ellen
25-5-2013
 Meld misbruik30-1-2013 6:16:43

Ik denk niet dat wij dit zullen doen, hebben het er eigenlijk nog niet over gehad :-)
Had er ook nog niet van gehoord voor ik dit forum las. En wat moet je dan geven hé?
Wij moeten ook alles zelf bekostigen dus ja ...

Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik30-1-2013 6:33:34

Wij bekostigen ook alles zelf, maar zijn wel van plan om iets geven zoals bv een mooie foto van ons en de kindjes op onze dag in een kader

Sabrina
21-6-2013
 Meld misbruik30-1-2013 7:59:52

Wij geven ook niets... Het was zelfs nog niet bij ons opgekomen om dat te doen en we zouden eigenlijk ook niet weten wat we zouden kunnen geven. Ze hebben onze onvoorwaardelijke vriendschap en liefde, dat is toch genoeg?? ;-D

valerie
25-5-2013
 Meld misbruik30-1-2013 8:05:23

Hier hetzelfde verhaal als het jouwe :-) ....en we geven ook niets, of toch : een mooi feest!

Brigitte

Meld misbruik30-1-2013 8:12:46

Hallo ,

Voor de getuigen is dit zeker niet nodig .
Wat de ouders betreft , ook al is het jullie 2 de huwelijk , ik zou ze toch niet vergeten .
Ouders zijn gevoelige wezentjes .
Ze vragen zeker geen cadeautjes , maar misschien kan je hen wel laten weten wat er in jullie hart omgaat op een moment van jullie trouwdag , deze mededeling mag zeker iedereen weten .
Ze zullen je dankbaarder zijn op deze manier , dan met cadeutjes .
Je huwelijk kost al geld genoeg , en als ouders heb je het liefst dat je u centjes aan jezelf besteed .
Nog veel plezier met de voorbereidingen
Groetjes

frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-1-2013 8:27:46

Dag,

Wij hebben onze getuigen ook niets gegeven!
Helaas is allleen mijn vader nog in leven en die hebben in onze dankmis een sierkaars gegeven met onze naam en datum er op!

Groetjes

Kirsten
7-9-2013
 Meld misbruik30-1-2013 8:58:32

Wij zorgen enkel voor een bedankingsfoto achteraf die we naar onze gasten zullen rondsturen. Maar cadeautjes voor ouders en getuigen, daar beginnen we niet aan.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik30-1-2013 9:08:52

Ik vind wat Brigitte zegt, heel mooi en juist. Het is de geste die telt, niet de grootte van het cadeau. Een tekstje speciaal voor hen, een bosje bloemen of een gepersonaliseerde kaars of zo zal hen echt blij maken.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik30-1-2013 9:16:05

Dat zal idd afhangen van de inbreng en de hulp die je van die partijen hebt gekregen tijdens je trouw.

Onze getuigen gaan verantwoordelijk zijn voor het bekostigen en plannen van onze vrijgezellen avond. Zowel onze getuigen als mijn bruidsmeisjes worden toch hier en daar gevraagd om te helpen met onze trouw (bvb. in het opstellen en versieren van zaal en Kerk, mee in het oog houden dat alles goed verloopt tijdens de trouw, mee helpen uitkiezen van mijn trouwjurk, op mijn bevel in bepaalde kledingdracht lopen :p etc.) Zij krijgen hiervoor sowieso al hun kleding door ons bekostigt, visagiste en kapster de dag zelf maar een klein presentje om hen te bedanken lijkt niet overbodig.

Bij ouders gaat het over meer dan 'het bekostigen of helpen van het trouwfeest'. Het bedankje dat je daar geeft is meer een bedank voor alle jaren waar er voor je gezorgd werd. Nu, als dat reeds gebeurd is bij jullie eerste trouw zal dat mss niet zo'n groot probleem zijn. Maar een klein presentje is toch zowel traditie als lief?

krista
9-8-2013
 Meld misbruik30-1-2013 12:50:21

Bedankt voor jullie reacties...
Wij waren dus wel van plan geweest om een dankwoordje te richten aan hun en achteraf krijgen ze uiteraard een album(metje) cadeau met de foto's of een cd-rom... moeten we nog ff bekijken.
Maar hier hoor je vaak over vivaboxen en dergelijke, dus de rest vind ik als vanzelfsprekend maar wij waren dus niet van plan om extra cadeaus te geven :-)
Ik ben blij dat wij niet alleen zijn met deze denkwijze :-)
Thx iedereen die al gereageerd heeft, hopelijk komen er nog reacties bij :-) :-) :-)

NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik30-1-2013 13:00:19

Hoi allemaal,

Het is ook mijn 2de huwelijk en ook wij zijn niet van plan om cadeautjes te geven.
Ook wij bekostigen alles zelf en proberen alles low budget te houden. Bij sommige dingen lukt dit niet echt. We gaan er wel voor zorgen dat het een fantastisch avondfeest wordt voor iedereen qua ambiance.
Mijn partner heeft totaal geen contact meer met zijn familie. Mijn ouders zullen wel een ingekaderde foto van ons gezinnetje krijgen.
Veel succes!

Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik3-2-2013 15:23:03

Hier krijgen mijn mama, mijn papa ( gescheiden ouders ;) ) en mijn schoonouders een albummetje van de mooiste trouwfoto's.. en voorlopig blijft t daarbij :)
Gr Keshia

Sarina
17-8-2013
 Meld misbruik6-2-2013 13:57:58

Ik ben aan het denken om de dag van de trouw een ontbijtmand met een leuk kaartje bij onze ouders en getuigen te laten bezorgen. Ik denk dat ze dit wel leuk zullen vinden en niet al te veel moeite gaat kosten :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...